اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۹۶۹۹۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

۲۰ سال زندان برای شکنجه‌گر ۹۰ ساله

گرچه «الکساندر ویسینسکو» ۹۰ سال سن دارد اما بر اساس آخرین حکم دیوان عالی کشور رومانی باید به جرم جنایت علیه بشریت ۲۰ سال زندان را تحمل کند.

خبرگزاری ایسنا: گرچه «الکساندر ویسینسکو» ۹۰ سال سن دارد اما بر اساس آخرین حکم دیوان عالی کشور رومانی باید به جرم جنایت علیه بشریت ۲۰ سال زندان را تحمل کند.

ویسینسکو از سال ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۳ مدیریت زندان مخوف رامنیکو سارات در شرق رومانی را بر عهده داشت و به گفته قضات دادگاه، مدارک متقنی در دست است که نشان می‌دهد ویسینسکو یک «ساز و کار مرگ» را در آن زندان به راه انداخته و به صورت سیستماتیک با زندانیان سیاسی بدرفتاری و آنان را شکنجه می‌کرده است.

زندان‌های انفرادی طولانی‌مدت نیز از جمله تنبیهات روزمره در زندان به مدیریت ویسینسکو بود. زندانیانی که به انفرادی می‌افتادند، از سهمیه غذا نیز محروم می‌شدند و مدام مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفتند.

وکلای مدافع ویسینسکو استدلال کرد‌ه‌اند که هیچ مدرکی دال بر این که متهم از روی عمد کسی را شکنجه کرده باشد وجود ندارد. از سوی دیگر دادگاه مدارکی ارائه داده که نشان می‌دهد تعداد زیادی از زندانیان سیاسی تحت نظارت شخص وی کشته شده‌اند.

ویسینسکو البته بدون آن که اظهار تأسف و ندامت کند، در دفاع از خود تنها این جمله را تکرار کرده که فقط مجری دستورات بوده است.

در دوران حکومت کمونیستی تحت رژیم چائوشسکو در رومانی که از سال ۱۹۴۷ تا ۱۹۸۹ به درازا کشید بیش از ۶۰۰ هزار نفر تحت عناوین سیاسی محکوم به تحمل زندان شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا.گریز

      س.از.کلیه.عوامل.برتر.تشکرمیکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج