اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۰۱۲۸۷
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

درخواست واردات خودروهای ارزان قیمت

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: سطح قیمتی بسیاری از خودروهای وارداتی بالا است بنابراین واردات خودرو نتوانسته باعث رقابتی شدن بازار خودروی ایران شود.

خبرگزاری ایسنا: رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: سطح قیمتی بسیاری از خودروهای وارداتی بالا است بنابراین واردات خودرو نتوانسته باعث رقابتی شدن بازار خودروی ایران شود.

محمد جعفری اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل وضعیت فعلی صنعت خودروی ایران، وجود انحصار در این بازار است.

وی با بیان اینکه بالا بودن تعرفه واردات خودرو باعث شده تا خودروسازان داخلی نگرانی از واردات این محصولات نداشته باشند، خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که بیشتر شرکتهای واردکننده، خودروهایی با قیمت بالا وارد می‌کنند و واردکننده‌ای در راستای واردات خودروهای با سطح قیمتی پایین اقدام نکرده است.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: در این زمینه تنها برخی واردکنندگان اقدام به واردات برخی خودروهای چینی با قیمت‌های به نسبت پایین‌تر کرده‌اند با این حال این قیمت‌ها نیز در مقایسه با قدرت خرید عموم مصرف‌کنندگان، بالا است.

وی افزود: این وضعیت در حالی است که مطمئنا خودروهای ارزان قیمتی متناسب با شرایط و استانداردهای حاکم بر بازار خودروی ایران در جهان تولید می‌شود و واردکنندگان باید نسبت به واردات این خودروها اقدام کنند.

جعفری با بیان اینکه در آن صورت رقابت واقعی بین تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: نتیجه چنین رقابتی ارتقای سطح کیفی خودروهای داخلی و تامین حقوق مصرف‌کنندگان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اگر واقعا ایشان میخواهد رقابت ایجاد کند باید تعرفه های بسیار بالای گمرکی را حذف کنند نه اینکه خودروهای نامناسب تر از تولید کنندگان داخلی را به اسم رقابت وارد بازار کنند

      پاسخ ها

      • حمید

        دوست عزیز این وسط اصلا قرار نیست که برای طبقه متوسط کاری انجام بشه فقط ثروتمندان هستند که میبایست همه چیز برایشان فراهم بشه.

    • بدون نام

      قولتون میدم اگه دولت و مافیا خودرو بزارن چنین اتفاقی رخ بده چون لگنهای داخلی فروش نمیره

    • مجتبی

      با سلام: با توجه به درآمدهای پایین مردم کشور ما نیاز به خودروهای ارزان قیمت و واردات آسان به کشور و بخشودگی گمرکی بران این خودروها می تواند بازاری داغ و رقابیتی برای خودرو سازها مشخص کرد که محصولات خود را با کیفییت مناسب در اختیار مردم قرار دهند. خودروهای داخلی در ایران هم اگر قطعات به روز استفاده شود خودروهای مناسبی است

    • عباس عبدی

      واقعآ شرم آوره که کشورهای حاشیه خلیج فارس با اون ارزش پولیشون و میزان درآمدشون ماشینهای لوکس جهان رو با قیمت ماشینهای داخلی ما سوار میشن مثلآ اگه قیمت ماشین خارجی تو ایران صد ملیون باشه اونا با قیمت یک سوم ما سوار همون ماشین میشن با اینکه ارزش پولی و میزان درآمدشون خیلی از ما بیشتره

    • شروین

      خودروی با کیفیت حرام است بر ما ایرانیان.
      خیلی متاسفم برا خودمون

    • بدون نام

      کاهش تعرفه واردات خودرو شدنی نیست . چون مافیای خودرو ملی!!! به هیچ عنوان اجازه نمیده این اتفاق بیفته . و کماکان مردم ایران باید جان بدهند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج