adexo3
۳۰۲۸۴
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

گدایی در تهران ممنوع اعلام شد

شهرداري تهران نيز موظف شده متكديان را جمع‌آوري كند كه در طول ماه رمضان اين طرح انجام شده و تا زمان برگزاري اجلاس نيز اين روند ادامه خواهد داشت تا متكدي در سطح شهر نداشته باشيم.

خبرگزاری ایسنا: در حاليكه دو هفته تا آغاز اجلاس سران كشورهاي غير متعهد جهان در تهران باقي مانده است معاون عمراني استاندار تهران تمهيدات ويژه استانداري و همچنين شهرداري پايتخت براي برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها را تشريح كرد و گفت: تهران با آمادگي كامل ميزباني اين اجلاس را بر عهده مي‌گيرد.

محمدرضا محمودي معاون استاندار تهران گفت: با توجه به اينكه در آستانه عيد سعيد فطر قرار داريم و بعد از آن نيز مراسم بازگشايي مدارس را خواهيم داشت، خط كشي معابر و لكه‌گيري آسفالت‌هاي خيابان از برنامه‌هايي است كه در دستور كار شهر تهران قرار دارد.

وي افزود: از ماه رمضان نيز حفاري خيابان‌ها كه از سوي سازمانهاي آب، برق، گاز و تلفن انجام مي‌شود، متوقف شده و اين روند تاپايان برگزاري اجلاس ادامه خواهد داشت تا در روزهايي كه سران ۱۲۰ كشور در تهران حضور دارند، زيبايي ظاهري شهر سر و سامان داشته باشد.

محمودي گفت: شهرداري تهران نيز موظف شده متكديان را جمع‌آوري كند كه در طول ماه رمضان اين طرح انجام شده و تا زمان برگزاري اجلاس نيز اين روند ادامه خواهد داشت تا متكدي در سطح شهر نداشته باشيم.

وي عنوان كرد: درباره محدوديت‌هاي ترافيكي نيز در روزهاي برگزاري اجلاس پليس راهور تهران بزرگ تدابير لازم را در صورت لزوم اعلام خواهد كرد. معاون استاندار تهران همچنين با بيان اينكه از ۷ تا ۱۱ شهريور ماه تمامي ادارات و سازمانهاي دولتي شهر تهران تعطيل خواهد بود و شهروندان پايتخت مي‌توانند براي سفر برنامه‌ريزي كنند، گفت: تعطيلي شركت‌ها و سازمان‌هاي خصوصي نيز با نظر خود آنها انجام مي‌شود و چنانچه بخواهند مي‌توانند از اين تعطيلات استفاده كنند. وي خاطر نشان كرد: شهر تهران آمادگي كامل براي برگزاري اجلاس غير متعهدها را دارد و همه تدابير براي حضور آنها در پايتخت اتخاذ شده است.

همچنين مرتضي تمدن استاندار تهران هم روزگذشته در نشستي خبري در مورد تعطيلي ۵ روزه تهران به دليل برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها گفت: روز سه‌ شنبه جلسه شوراي مديريت تهران برگزار مي‌شود تا جزئيات تعطيلي ۵ روزه پايتخت به هنگام برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها بررسي شود.

به گفته تمدن با توجه به تعطيلي چند روزه پايتخت به علت برگزاري جلسات سران اجلاس روند ورود و خروج به استان تهران تسهيل همچنين شرايطي فراهم مي‌شود تا شهروندان در تعطيلات چند روزه تهران بتوانند به راحتي بليت سفر تهيه كنند كه در اين راستا تسهيل امور سفردر ترمينال ها، راه آهن و فرودگاه‌ها در دستور كار قرار گرفته است.

استاندار تهران خاطرنشان كرد: همچنين تلاش مي‌كنيم تا تعطيلي چند روزه تهران آسيبي به خدمات رساني براي شهروندان وارد نكند و در اين راستا كشيك‌هاي بيمارستان‌ها، مراكز اورژانس و برخي ادارات خدمات رساني در دستور كار قرار گرفته است.

تيابا، ماکسيما و مگان خودروهاي ويژه اجلاس

بر اساس گزارش‌ها مسئوليت ترابري اجلاس سران کشورهاي غيرمتعهد به شرکت پارس خودرو از گروه خودروسازي سايپا واگذار شده است. بر اسن اساس و با دستور مدير عامل گروه خودروسازي سايپا مقرر شد براي تامين ناوگان حمل و نقل اجلاس سران کشورهاي غير متعهد سه محصول تيانا، ماکسيما و مگان به تعداد و رنگ‌هاي مشخص در اختيار نهاد رياست جمهوري قرار گيرد.

به گفته اميري مدير بازاريابي و پيشبرد فروش برند محصولات شرکاي تجاري گروه سايپا در جلساتي که با نهاد رياست جمهوري برگزار شد، نيازمندي‌هاي نهاد و پتانسيل‌هاي شرکت پارس خوردو در تامين خودروها بررسي و در نهايت سه خودروي تيانا، ماکسيما و مگان براي تامين ناوگان حمل و نقل اجلاس انتخاب شد.

تدارکات اورژانس کشور براي اجلاس سران

رئيس مرکز حوادث و فوريتهاي پزشکي وزارت بهداشت هم از آمادگي کامل دستگاه بهداشت و درمان کشور براي برگزاري اجلاس سران جنبش عدم تعهد خبر داد.

دکتر غلامرضا معصومي، در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت: در حوزه بهداشت و درمان براي اين اجلاس برنامه ريزيهاي مختلفي صورت گرفته و کارشناسان وزارت در حال بازديد و نظارت‌هاي بهداشتي بر آب، غذا و نحوه طبخ آن در مکان‌هاي مشخص شده مانند هتل‌ها و سالن‌هاي اجلاس سران، مرکز همايش‌هاي صدا و سيما و محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران هستند. معصومي تصريح کرد: مقرر شده که متخصصان اورژانس كشور از فرودگاه تا هتل مهمانان خارجي را همراهي کرده و در هتل نيز حضور داشته باشند.

در سالن اجلاس سران حداقل سه دستگاه آمبولانس و در سالن همايش‌هاي صدا و سيما اتوبوس آمبولانس مستقر خواهند بود و همچنين اتاق عمل سيار و کلينيک دندانپزشکي را در قالب اتوبوس براي مهمانان آماده شده است.

به گفته رئيس اورژانس کشور در کنار هر هتل يک تا دو آمبولانس مستقر خواهد شد و در هتل‌هايي که وزراي امور خارجه و رؤساي جمهور کشورهاي جنبش عدم تعهد حضور دارند نيز متخصصان قلب و طب اورژانسمستقر خواهند شد.

لغو نيمي از پروازهاي مهرآباد در زمان اجلاس

از سوي ديگر مديرعامل شرکت فرودگاه‌هاي کشور از لغو شدن نيمي از پروازهاي فرودگاه مهرآباد در زمان برگزاري اجلاس سران کشورهاي جنبش عدم تعهد خبر داد. «محمود رسولي‌نژاد» با بيان اين مطلب تعطيلي كامل فرودگاه مهرآباد در زمان اجلاس را رد کرد و گفت: مهرآباد در زمان برگزاري اجلاس غير متعهدها تعطيل نيست و پروازهايي که انجام نمي‌شوند بين مقاصد مختلف تقسيم شده‌اند تا مردم براي مقصد خاصي دچار مشکل نشوند. گفتني است سران کشورهاي غير متعهد براي شرکت در اجلاس تهران از طريق دو فرودگاه مهرآباد و امام خميني (ره) وارد کشور خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • roya

      چه زیبا واقعا،یعنی اونا ارزششون از خود ما مردم کشور بیشتر که واسه اونا گدا هارو جمع می کنن و به شهر رسیدگی میشه؟

    • بدون نام

      تیابا نه ، تیانا!

    • بدون نام

      چه حرفیه خوب معلومه هیچ شرکت خصوصی تعطیل نمیکنه

    • narges

      kash hamishe ejlas bashe ta be fekre zaher zibay shahr o ...bashim valla khoda kheyreshon bede hadeaghal chand rooz na az gheda khabari hast na az chale chole tehran taze havay safe p taze ham darid!!!!!

    • سپیر

      من خودم شاهد بودم شب 23 ماه رمضون در ساعت 1 شب در میدان ونک یک مینی بوس سفید ایستادو یک مامور ویک لباس شخصی سعی کردندبا مهربونی دو کودک دستفروش رو سوار مینی بوس کنند اما این دو کودک سرتق!! با گریه وجیغ و داد مقاومت میکردنند و کار داشت بالا میگرفت هرچند این دوتا مامور واقعا خونسردی و عطوفت به خرج دادند اما واقعا حق میدم بهشون که از راه زور و خشونت تهران را از وجود این افرادپاک کنند درسته در وهله اول دل ادم میسوزه براشون اما این کار بهترین کمکو به اینده این بچه ها میکنه به شرطی که بعد از اجلاس ولشون نکنند تو خیابونو بهشون سامان بدند.

    • آتی

      انگار فقط وقتی مهمون مهمی قراره بیاد شهر قرار قیافه بگیره.متکدیان هم الان باید جمع شوند،بهتر نیست این کار همیشه صورت بگیره و سازماندهی شوند و در مکانی کار یاد بگیرند و انجام بدن؟البته شاید بعضیا از تن به کار دادن امتناع ورزن!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج