adexo3
۳۰۳۰۲۵
۵۰۸۵
۵۰۸۵
پ

مروری بر حاشیه های تلویزیون

برنامه های تلویزیون در ۴۸ ساعت گذشته بیش از هر چیز، زیر سایه اعلام آخرین وضعیت نتایج انتخابات بود که به صورت زیرنویس با بخش های ویژه خبری اعلام می شد. در این شرایط باز هم می شد از میان دیگر تولیدات هم نکاتی را آشکار کرد.

روزنامه سینما: برنامه های تلویزیون در ۴۸ ساعت گذشته بیش از هر چیز، زیر سایه اعلام آخرین وضعیت نتایج انتخابات بود که به صورت زیرنویس با بخش های ویژه خبری اعلام می شد. در این شرایط باز هم می شد از میان دیگر تولیدات هم نکاتی را آشکار کرد.

درباره مناسبت یک حدیث

در میان شلوغی خبرهای انتخاباتی و پرکاری بروبچه های خبر تلویزیون، یکی از جالب ترین اتفاق ها نگاه نکته سنج شبکه های اجتماعی به تیتراژ یکی از بخش های خبری ظهر دیروز بود. بخش خبری ساعت۱۴ به سنت هرروزه روی نماهنگ ابتدایی خود روز گذشته هم حدیثی را درج کرده بود که برخی از آن برداشت های سیاسی داشتند و حتی این انتخاب را به نتایج اعلام شده انتخابات مرتبط دانستند! متن این حدیث از امام کاظم (ع) این بود: «خوشا به سعادت اصلاح کنندگان بین مردم که آنان همان مقربان روز قیامت اند.»

مروری بر حاشیه های تلویزیون

این حدیث و نزدیکی ترکیب به کار رفته در آن به طیف پیروز انتخابات از نگاه کاربران شبکه های اجتماعی آن قدر جذابیت داشت که خیلی زود شاهد دست به دست شدن تصویر آن در فضای مجازی بودیم. هر چند هنوز مشخص نیست واقعا می توان تصمیم هدفمندی در انتخاب این حدیث آن هم در اوج تب و تاب سیاسی جامعه برای این بخش خبری، متصور بود؟

صداقت به سبک پورمحمدی و هاردی

نشست قدردانی از عوامل سریال تلویزیونی (کیمیا) هرچند، چند روز پیش برگزار شده بود اما گزارش مشروح آن شنبه شب روی آنتن شبکه ۲ سیما رفت که حائز نکات جالبی بود. در کنار تعریف و تمجید برخی مدیران از این سریال علی اصغر پورمحمدی در بخشی از صحبت هایش صراحتا به ضعف ها و گاف های این سریال در زمینه گریم و طراحی صحنه اشاره کرد. یکی از جالب ترین قسمت ها اظهارات ساده و صادقانه گلوریا هاردی، بازیگر فرانسوی این مجموعه بود.

مروری بر حاشیه های تلویزیون

هاردی که به سختی به زبان فارسی صحبت می کند، بعد از تشکر مرسوم از عوامل اصلی و بازیگرانی که در کنار آن ها حضور در «کیمیا» را تجربه کرده بود، گفت: «این تجربه زندگی من را تغییر داد. هم از نظر تجربه حرفه ای بازیگری و هم از این نظر که وقتی می روم بیرون برای خرید میوه دیگر لازم نیست صف بایستم و زندگی ام راحت تر شده!» این اظهارنظر صادقانه گلوریا هاردی با خنده حضار همراه شد.

نظرخواهی بدون اطلاعات

شبکه افق در آستانه یک سالگی است و به همین بهانه هم طراحی ویژه ای برای انتخاب برترین هایش داشته است. یکی از این نظرخواهی ها، نظرخواهی برای انتخاب بهترین کلیپ موسیقی تولیدی شبکه افق است که چند روزی است روی آنتن این شبکه می رود. این نظرخواهی بین شش کلیپ صورت می گیرد که جز چند ثانیه از آن هیچ اطلاعات دیگری به مخاطب داده نمی شود؛ یعنی مشخص نیست این کلیپ را چه کسی خوانده و چه کسی کارگردانی کرده است و طبعی است که این اطلاعات می تواند در انتخاب مخاطب موثر باشد.

مروری بر حاشیه های تلویزیون

«ایستاده ایم»، «از خون جوانان وطن»، «عقیق»، «اشک آینه»، «بارون بمب» و «می کشیم» عنوان شش کلیپی است که قرار است مخاطبان شبکه افق از میان آن ها بهترین را انتخاب کنند. نکته جالب هم این که این کلیپ ها هر چند همگی محصول شبکه افق و موسسه اوج هستند اما بارها از شبکه های مختلف تلویزیون پخش شده اند.

خنده های تاریخ گذشته!

بعضی آیتم های انتخابی شبکه نسیم از میان برنامه های خاطره ساز به نظر می رسد آیتم های تاریخ گذشته است و بد نیست به مناسبی پخش آن ها در سال ساخت و هم توجهی بشود. برنامه ای مانند مجموعه آیتمی «خنده بازار» که در بازه زمانی پخش بر محور شوخی با برنامه های در حال پخش تلویزیون روی آنتن می رفت طبیعتا در حالی که بخش قابل توجهی از این تولیدات دیگر روی آنتن نیستند، معلوم نیست چه ارزشی برای بازپخش می تواند داشته باشد؟

مروری بر حاشیه های تلویزیون

همین شنبه شب قسمتی از «خنده بازار» روی آنتن شبکه نسیم رفت که مربوط به شوخی با سری اول برنامه تلویزیونی «هفت» با اجرای فریدون جیرانی و مسعود فراستی بود و حالا بعد از دو نوبت پوست اندازی این برنامه سینمایی، بعید است بازپخش آن جذابیت ویژه ای برای مخاطبان داشته باشد. به خصوص که به نظر می رسد برنامه های روز تلویزیون در حال حاضر به اندازه مکفی سوژه برای این قبیل شوخی ها دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج