۳۰۳۵۴۰
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

رای دادگاه اپل و FBI صادر شد

روز گذشته بالاخره موعد دیدار FBI و اپل در برابر دادگاه فرا رسید و شرکت ساکن کوپرتینوی کالیفرنیا موفق شد رای دادگاه را به نفع خود دریافت کند.

وب‌سایت دیجیاتو - امیر مستکین: روز گذشته بالاخره موعد دیدار FBI و اپل در برابر دادگاه فرا رسید و شرکت ساکن کوپرتینوی کالیفرنیا موفق شد رای دادگاه را به نفع خود دریافت کند.

رای دادگاه اپل و FBI صادر شد

دادگاه مورد اشاره در نهایت بیان نمود که اف بی آی نمی تواند اپل را مجبور به رمزگشایی از آیفون ها کرده و از این شرکت بخواهد که سیستم امنیتی موبایل هایش را تضعیف نماید. البته این دادگاه در مورد آیفون پرونده «سان برناردینو» رای صادر نکرده و پرونده در دست بررسی، مربوط به یکی دیگر از آیفون های مرتبط با خلافکاران شهر نیویورک بوده است.

آیفونی که رای در مورد آن صادر شده، مربوط می شود به خلافکاری به نام «Jun Feng» که در واقع یک داد و ستد کننده مواد مخدر بوده. دولت تلاش نمود تا با توسل به قانون «All Writs Act» ایالات متحده، اپل را مجبور به رمزگشایی از آیفون Feng کند اما حالا رای این دادگاه شاید تاثیری بر پرونده «سان برناردینو» و کشتار جمعی که در آن صورت گرفته بود نیز داشته باشد.

وکیل اپل در جریان دادگاه دیروز گفت: «ما عامل اجرای قانون نیستیم ولی از ما خواسته می شود که چنین وظیفه ای را بر عهده گیریم.»


یکی از سخنگویان شرکت مورد بحث به نشریات گفته پرونده ای که اپل توانسته در آن رای دادگاه را به نفع خود دریافت کند، تفاوتی با پرونده کشتار جمعی سان برناردینو ندارد. دولت آمریکا اصرار داشت که اپل قبلا بیش از ۷۰ بار آیفون های مشابه (iOS 7 یا پایین تر) را رمزگشایی کرده است. حال نکته اینکه آیفون این شخص نیز از iOS 7 بهره برده و این نسخه از سیستم عامل موبایلی اپل، به شکل پیش فرض داده های کاربر را رمزگذاری نمی کند.

جالب تر اینکه داد و ستد کننده مواد مخدر در شهر نیویورک به اعمال خود اعتراف هم کرده اما در هر حال FBI باز هم از اپل درخواست گشودن آیفون او را کرده و این موضوع را به رسانه ها کشانده است.

قاضی دادگاه در پایان این رای را صادر کرده است:

«به این نتیجه می رسم که تحت شرایط این پرونده خاص، دلایل دولت برای اجبار اپل جهت تضعیف سیستم امنیتی به اندازه کافی مستحکم نیستند. پس از بررسی نکات مهم و شنیدن صحبت های هر دو طرف، نتیجه گیری می کنم که فاکتورهای ارائه شده از سوی دولت توجیه کننده خواسته مقامات نیستند. در نتیجه، این درخواست را رد می کنم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      به این میگن دادگاه و قاضی شجاع.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج