۳۰۳۹۹۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

گاف ملوانان آمریکایی در خلیج‌ فارس

گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد، ملوانان آمریکایی در اثر سلسله اشتباهاتی فاحش به آب‌های ایران وارد شده‌اند؛ گزارشی که بر مبنای آن می‌توان نتیجه گرفت دستگیری این ملوانان بر خلاف ادعای مقامات نظامی این کشور کاملا قانونی بوده است.

تابناک: گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد، ملوانان آمریکایی در اثر سلسله اشتباهاتی فاحش به آب‌های ایران وارد شده‌اند؛ گزارشی که بر مبنای آن می‌توان نتیجه گرفت دستگیری این ملوانان بر خلاف ادعای مقامات نظامی این کشور کاملا قانونی بوده است.

«هر چند فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا مدعی است، بازداشت ملوانان این کشور توسط سربازان ایرانی در نزدیکی جزیره «فارسی» بر خلاف قوانین بین‌الملل رخ داده، رسانه‌های این کشور روایت دیگری از ماجرا تعریف می‌کنند که حکایت از قانونی بودن اقدامات ایران دارد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان و نشریه «فارین پالیسی»، بر پایه گفت‌وگوهایی که با مقام‌های آمریکایی داشته‌اند، به تازگی گزارشی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد، ملوانان آمریکایی در اثر سلسله اشتباهاتی فاحش به آب‌های ایران وارد شده‌اند؛ گزارشی که بر مبنای آن می‌توان نتیجه گرفت دستگیری این ملوانان بر خلاف ادعای مقام‌های نظامی این کشور کاملا قانونی بوده است.

در این گزارش «بی‌خوابی قبل از تعمیر یکی از قایق‌ها»، «تعمیر با استفاده از تجهیزات یک قایق دیگر»، «افتادن در مسیری که هرگز در آن دریانوردی نکرده بودند»، «مشکلات فنی قایق‌ها» و در ‌نهایت «مشکلات ناشی از سیستم مکالمات ماهواره‌ای» از جمله این اشتباهات عنوان شده‌ تا نتیجه بگیرند که ملوان‌ها در مرور کلی بر برنامه روزانه خود کوتاهی به خرج داده‌اند.

سی‌ان‌ان در ادامه گزارش خود، در تشریح چگونگی بروز خطای ناوبری این ملوانان نوشت: «بنا بر گزارش تکمیل شده ارتش آمریکا، ملوان‌ها در مسیر کویت به بحرین بوده‌اند اما خیلی زود از راه خود منحرف شده و ناخواسته، تقریبا مستقیم راهی جزیره فارسی در آب‌های ایران شده‌اند.»

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که نه تنها دستگیری این ملوانان قانونی و بر مبنای موازین بوده، که ورود آنان به آب‌های ایران ناخواسته و از روی خطا بوده است؛ موضوعی که با مسجل شدن آن برای مقامات ما منجر به آزادی این ملوانان در آب‌های بین المللی و ختم این پرونده شد.

۲۳ دی همزمان با روز اجرایی شدن توافق هسته‌ای میان ایران و ۵+۱ که روز اجرای برجام نام گرفته بود، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، ایران دو قایق آمریکایی را همراه ملوان های آنها در اختیار دارد؛ موضوعی که پس از کش و قوس‌هایی، یک روز بعد با آزادی ملوان‌ها فیصله یافت ولی هنوز تبعات سنگین آن برای یگان‌های رزمی آمریکایی پایان نیافته است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج