اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۰۵۳۵۲
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

کدام قاضی حکم اعدام بابک را صادر کرد؟

قاضی ابوالقاسم صلواتی یکی از خوش نام ترین و با سابقه ترین قضات دستگاه قضاست که نامش به عنوان قاضی با شهامت و مستقل ذکر می‌شود.

خبرگزاری میزان: قاضی ابوالقاسم صلواتی یکی از خوش نام ترین و با سابقه ترین قضات دستگاه قضاست که نامش به عنوان قاضی با شهامت و مستقل ذکر می‌شود.

تجربه و سابقه و دقت در امر قضاوت سه مولفه‌ای است که برای یک قاضی لازم و ضروری است. اگر چه همه قضات دستگاه قضا باید این مولفه‌ها را داشته باشند؛ اما خصیصه تجربه برگ برنده‌ای است که قضات را در اداره دادگاه و رسیدگی به یک پرونده یاری می‌دهد.

خوشبختانه دستگاه قضا بسیاری از قضات با این مولفه ها را به خود دیده است. با این حال نام برخی از قضات در تاریخ عملکرد دستگاه قضا و رسانه ها به یادگار خواهد ماند. قاضی ابوالقاسم صلواتی یکی از خوش نام ترین و با سابقه ترین قضات دستگاه قضاست که نامش به عنوان قاضی با شهامت و مستقل ذکر می‌شود.

کدام قاضی حکم اعدام بابک را صادر کرد؟

وی پس از مطالعه کیفرخواست ۲۰۹ صفحه ای متهم نفتی بر اساس علم و تجربه ای که داشت نحوه برگزاری دادگاه بابک زنجانی را علنی اعلام کرد که این اقدام بااستقبال گسترده نمایندگان مجلس و رسانه ها روبرو شد.

پرونده بابک زنجانی به عنوان تنها پرونده مهم این قاضی مطرح نمی شود بلکه وی رسیدگی به پرونده های مهمی دیگری را در کارنامه خود داشته است و توانسنه است با صدور رای قاطعانه پرونده های مهم در راستای تحقق عدالت قدم برداشته و سوابق درخشانی را در کارنامه خود داشته باشد.

وی که ریاست شعبه ۱۵ انقلاب تهران را بر عهده دارد رسیدگی به پرونده متهم نفتی را آغاز کرد و در نهایت پس از برگزاری ۲۶ جلسه دادگاه بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده فساد نفتی را مفسد فی الارض تشخیص داده و به اعدام محکوم کرد. همچنین این سه متهم با حکم قاضی صلواتی علاوه بر اعدام به رد مال به شاکی (شرکت ملی نفت ایران) و همچنین به جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      بابک وزیر بوده پول بیت المال دستش بوده خورده. چکار کرده که اعدام بشود. نهایت اینکه یک عده در اختیارش گذاشتن استفاده کرده. حالا هم کتمان نمی کند. اظهار می کند بر می گردانم.

    • بدون نام

      هر کس دیگه هم جای بابک بود حتما همین کارها را میکرد. فرق این بدبخت این بود که در خارج نماند. در اسلام فقط قاتل باید اعدام شود. این طفلک کسی را نکشته. مقصر قانون است که باید اعدام شود. چطور انسان میتواند همنوع خود را بکشد؟ ترا خدا اینکار را نکنید.از خدا بترسیم که گرفتار عذابش میشویم. حالا اگر او این چولها را نمیبرد وضع فقیران مملکت بهتر میشد؟ کسی را که از مرگ دیگران استقبال میکند.و صددرصد فجیع میمیرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج