اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۰۶۸۱۳
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

سفر ناسا به مریخ تا ۲۰۱۸ به تعویق افتاد

گویا خرابی یکی از قطعات این کاوشگر سبب شده تا پروژه به مدت ۲ سال و ۲ ماه تاخیر داشته باشد. پیش از این قرار بود تا InSight در ماه مارس ۲۰۱۶ پرتاب شود اما حالا تاریخ ۵ مه ۲۰۱۸ اعلام شده.

وب‌سایت دیجیاتو - محسن وفانژاد: ناسا در نظر دارد تا ماموریت خود برای سفر به مریخ را تا سال ۲۰۱۸ به تعویق بیاندازد؛ دو سال بیشتر از تاریخ تعیین شده قبلی. این ماموریت که InSight نام دارد، قرار بود این ماه یک کاوشگر جدید را به سیاره سرخ بفرستد.

گویا خرابی یکی از قطعات این کاوشگر سبب شده تا پروژه به مدت ۲ سال و ۲ ماه تاخیر داشته باشد. پیش از این قرار بود تا InSight در ماه مارس ۲۰۱۶ پرتاب شود اما حالا تاریخ ۵ مه ۲۰۱۸ اعلام شده. انتظار می رود که ۲۶ نوامبر همان سال نیز شاهد فرود آمدن کاوشگر نام برده روی مریخ باشیم.

سفر ناسا به مریخ تا 2018 به تعویق افتاد

هدف و ماموریت InSight بررسی لایه سطحی کره سرخ و ثبت فعالیت طبقات سنگی آن روی یکدیگر است. در دسامبر سال گذشته بود که دانشمندان بخش JPL ناسا متوجه شدند یکی از دو بخش اصلی کاوشگر دچار مشکلی جدی است.

این بخش که SEIS نام دارد و توسط آژانس فضایی فرانسه (CNES) ساخته شده، یک لرزه نگار است و دانشمندان می خواهند با استفاده از آن، حرکت صفحات سنگی مریخ و زلزله ها را بررسی کنند. برای حفظ دقت و کارایی، این دستگاه که حالتی آنتن مانند دارد، باید در محفظه ای قرار بگیرد و از محیط بیرونی کاملا به دور باشد. اما دانشمندان حفره ای در این محفظه پیدا کرده اند که همین مسئله سبب تاخیر دو ساله در پروژ] شده است.

جان گرانسفلد، دانشمند ارشد ناسا می گوید این حفره به اندازه ای بزرگ هست که ما بخواهیم جلوی صورت پذیرفتن ماموریت را به طور کامل بگیریم. از دسامبر تاکنون، ناسا موفق به اصلاح محفظه SEIS نشده و از آنجایی که امکان پرتاب موشک در بازه های زمانی خاصی امکان پذیر است، بنابراین دانشمندان باید تا دو سال دیگر منتظر بمانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج