۳۰۶۹۲۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

رئیس جمهور ویتنام به ایران می آید

&#۰۳۹;ترانگ تان سانگ&#۰۳۹; رئیس جمهور ویتنام روز یکشنبه وارد ایران می شود تا برای توسعه همکاری های دو کشور در دوران پساتحریم با مقام های عالیرتبه کشورمان مذاکره کند.

خبرگزاری ایرنا: 'ترانگ تان سانگ' رئیس جمهور ویتنام روز یکشنبه وارد ایران می شود تا برای توسعه همکاری های دو کشور در دوران پساتحریم با مقام های عالیرتبه کشورمان مذاکره کند.

رئیس جمهور ویتنام که در سفر دوره ای خود امروز (جمعه) وارد موزامبیک در آفریقا می شود در پایان سفر سه روزه خود از این کشور عازم کشورمان خواهد شد.

روسای جمهوری ایران و ویتنام اردیبهشت ماه امسال نیز پیش از اجرای برجام در حاشیه اجلاس سران کشورهای آسیایی و آفریقایی در جاکارتا پایتخت اندونزی دیدار و مذاکره کردند، اما این سفر سه روزه که از روز یکشنبه تا سه شنبه آینده انجام می شود در دوران پسابرجام، می تواند مذاکرات مقام های دو کشور طی ماه های گذشته را با توجه به لغو تحریم عملیاتی کند.

'ترانگ تان سانگ' قرار است در تهران با 'حسن روحانی'، رئیس جمهور کشورمان و دیگر مقامات عالیرتبه دیدار و در خصوص افزایش روابط دو جانبه به ویژه در بخش اقتصادی، مالی، بانکی، و نفت و گاز بحث و تبادل نظر کند.

ویتنام و ایران روابط دیپلماتیک خود را سال ۱۹۷۳ برقرار کردند و از آن زمان تاکنون رایزنی های سیاسی و اقتصادی زیادی بین مقام های عالیرتبه دو کشور انجام شده است.

ایران در سال ۱۹۹۱ و ویتنام نیز در سال ۱۹۹۷ نسبت به ایجاد سفارت در کشور طرف مقابل اقدام کردند.

ارزش مبادلات دو کشور در دوران اعمال تحریم های ناعادلانه غرب کاهش یافت و براساس آمار دولت ویتنام این میزان سال گذشته به ۱۰۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار رسید که ۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار صادرات ویتنام به ایران بود.

ارزش مبادلات دو کشور در سال ۲۰۱۳ نیز حدود ۳۰۰ میلیون دلار بود و دو کشور اکنون گام هایی را برای توسعه مناسبات اقتصادی در دوران پساتحریم برداشته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج