۳۰۸۳۸۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

سیستم تشخیص اتوبوس برای خودرو گوگل

گوگل در روزهای اخیر پتنتی را به ثبت رسانده که نشان می‌دهد این شرکت می‌خواهد خودران‌هایش را مجهز به سیستم تشخیص اتوبوس کند.

مجله دیجی کالا - فرزانه احسانی مؤید: گوگل در روزهای اخیر پتنتی را به ثبت رسانده که نشان می‌دهد این شرکت می‌خواهد خودران‌هایش را مجهز به سیستم تشخیص اتوبوس کند.

سیستم تشخیص اتوبوس برای خودرو گوگل

این تصمیمی است که تیم محققان و کارشناسان بخش خودران شرکت گوگل بعد از دو حادثه‌ی تصادف خودران تولیدشده توسط این شرکت، با یک اتوبوس عمومی داخل شهری گرفتند و خیلی سریع، پتنتی را در این رابطه به ثبت رساندند.

داستان به این قرار است که در روز ۲۵ بهمن، یک دستگاه خودران گوگل با یک اتوبوس داخل شهری تصادف کرد. این اولین تصادفی است که در آن مقصر، اتومبیل خودران است و چند روز بعد، این اتفاق باز هم تکرار شد. در پی این ماجرا گوگل در روز ۱۹ اسفند پتنتی تحت عنوان «تشخیص اتوبوس توسط وسیله‌ی نقلیه‌ی خودران» را ثبت کرد. در این پتنت جزییات سیستمی دیده می‌شود که قادر به تشخیص تصاویر هست و می‌تواند انواع اتوبوس‌ها و سرویس‌های مدارس را شناسایی کند.

سیستم تشخیص اتوبوس برای خودرو گوگل

در واقع این پتنت مدتی پیش، در سال ۲۰۱۴ ارایه شده بود اما در آن زمان، مورد قبول واقع نشده و رد شد. اما حالا ضرورت ایجاب می‌کند که این سیستم در داخل خودران‌ها نصب شود.

«کریس ارمسون» (Chris Urmson)،مدیر واحد خودران‌های گوگل، در صحبتی که طی مراسم SXSW با خبرنگاران داشت، اعلام کرد که "این شرکت از زمان رخ دادن حادثه‌ی تصادف، ۳۵۰۰ تست روی خودران مذکور انجام داده تا مطمئن شود که این اتفاق تکرار نخواهد شد." کنفرانس SXSW مراسمی است که هرساله در شهر آستین در ایالت تگزاس آمریکا برگزار می‌شود و به رسانه‌های تعاملی، فیلم و موسیقی اختصاص دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج