۳۱۱۶۴۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ضرب الاجل پارلمان عراق به العبادی

پارلمان عراق با اعطای ضرب الاجل دو هفته‌ای به نخست وزیر این کشور برای اجرای اصلاحات موافقت کرد.

خبرگزاری ایسنا:‌ پارلمان عراق با اعطای ضرب الاجل دو هفته‌ای به نخست وزیر این کشور برای اجرای اصلاحات موافقت کرد.

به گزارش شبکه العربیه، پارلمان عراق با اعطای مهلت دو هفته‌ای به حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور به منظور اجرای اصلاحات موافقت کرد و پنجشنبه آینده را به عنوان زمان ارائه ساختار وزارتی جدید تعیین کرد.

سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق دولت را به تاخیر در اجرای اصلاحات متهم کرد و گفت: پارلمان همواره با اصلاحات موافق بوده و هست کما اینکه پیشتر از دولت خواسته بود تا طرح‌های اصلاحاتی خود را ارسال کند اما دولت در انجام این امر تعلل ورزید.

وی افزود: پارلمان سقف زمانی را برای انجام اصلاحات مشخص کرده است و اگر این دوره بدون هیچ اقدامی به اتمام برسد، آنچه را که درخصوص وعده‌های اصلاحاتی در مورد حقوق شهروندان مناسب است، انجام می‌دهد.

وی گفت: ما منتظر زمینه‌های قانونی مورد استفاده برای اصلاحات هستیم تا دیدگاه نهایی درخصوص آن اتخاذ شود، اما تاکنون پارلمان هیچ پیشنهادی از سوی دولت برای مذاکره درخصوص آن و ارائه به پارلمان دریافت نکرده است.

در همین حال، ماجد الغراوی، نماینده تشکل الاحرار، وابسته به جریان صدر گفت، این جریان چراغ سبزی به العبادی برای انجام اصلاحات و تغییر وزرا و معاونان وزرا و مقامات کشور داده است، اما وی اقداماتی را انجام داده که تاثیری در مبارزه با فساد و مدیریت کشور نداشته و این در تعارض با خواسته‌های تظاهرکنندگان است.

"ائتلاف ملی" بزرگترین تشکل سیاسی پارلمان عراق نیز در بیانیه‌ای متعهد شد با همه تشکل‌های سیاسی به منظور انجام اصلاحات وزارتی همکاری کند. این همکاری طبق استانداردهای شغلی، تکنوکرات و جدول زمانی صورت می‌گیرد.

طرح ائتلاف ملی تمامی گروه‌های سیاسی را به گفتگو برای محقق کردن اصلاحات واقعی و حمایت از شورای عالی مبارزه با فساد در انجام ماموریت خود در مبارزه با فساد و فراهم کردن قوانینی برای ارائه بهترین خدمات به عراقی‌ها و تقویت وحدت و همبستگی اجتماعی و غیره فرا می‌خواند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج