adexo3
۳۱۱۷۱۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پیام روسای مجریه و مقننه به پاکستان و عراق

همپای رییس جمهور، رییس مجلس نیز در پیام هایی جداگانه به همتایان پاکستانی و عراقی اش وقوع انفجار در این کشورها را محکوم و بر تمایل ایران به تحکیم امنیت، آرامش و یکپارچگی منطقه تاکید کرد.

خبرآنلاین: همپای رییس جمهور، رییس مجلس نیز در پیام هایی جداگانه به همتایان پاکستانی و عراقی اش وقوع انفجار در این کشورها را محکوم و بر تمایل ایران به تحکیم امنیت، آرامش و یکپارچگی منطقه تاکید کرد.

به نقل از پايگاه اطلاع رساني مجلس، علی لاریجانی با صدور پیامی جان باختن و مجروح شدن جمع زیادی از مردم بی گناه در حادثه انفجار تروریستی در شهر لاهور را به رضا ربانی رئیس مجلس سنای جمهوری اسلامی پاکستان تسلیت گفت.

پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

«جناب آقای رضا ربانی

رئیس محترم مجلس سنای جمهوری اسلامی پاکستان

السلام و علیکم و رحمة اللّه و برکاته

بانهایت تاثر و تاسف از حادثه تروریستی لاهور و جان باختن و مجروح شدن جمع زیادی از مردم بی گناه در این اقدام تروریستی مطلع شدم.

اینجانب ضمن محکوم کردن این واقعه تروریستی و غیر انسانی، مراتب همدردی و تسلیت خود را با جناب عالی، نمایندگان مردم، دولت و ملت مسلمان پاکستان ابراز می دارم.

عالیجناب؛

اعتقاد راسخ دارم تلاش های کنونی برای ایجاد ناامنی و درگیری مذهبی در جهان اسلام در راستای منافع و امنیت رژیم اشغالگر قدس و دشمنان ثبات، امنیت و انسجام امت اسلامی می باشد.

بی تردید افراط گرایی و تروریسم در هر شکل مغایر با مبانی و اصول دین مبین اسلام و سیره و خط مشی پیامبر بزرگ اسلام است.

مایلم تاکید نمایم جمهوری اسلامی ایران که امنیت و ثبات پاکستان را در راستای امنیت منطقه و جهان اسلام می داند از هر اقدامی برای تحکیم آرامش پایدار در منطقه حمایت می نماید و آماده هرگونه همکاری و تعامل سازنده می باشد.

تعهد ایران به تحکیم امنیت و یکپارچگی عراق خلل ناپذیر است

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با صدور پیام تسلیت به رئیس مجلس عراق، ضمن محکومیت حادثه تروریستی در بغداد تاکید کرد: تعهد جمهوری اسلامی ایران به تحکیم امنیت، آرامش و یکپارچگی عراق تعهدی خلل ناپذیر و مستمر است.

متن پیام به شرح زیر است:

«جناب آقای سلیم الجبوری

رئیس محترم مجلس نمایندگان جمهوری عراق

السلام و علیکم و رحمة اللّه و برکاته

با تاثر فراوان از جان باختن جمعی از شهروندان بی گناه در اقدام تروریستی در بغداد مطلع شدم.

اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام غیر انسانی، مراتب همدردی و تسلیت خود را با جناب عالی ،دولت و ملت برادر و مسلمان عراق ابراز می دارم.

عالیجناب؛

مایلم تاکید نمایم تعهد جمهوری اسلامی ایران به تحکیم امنیت، آرامش و یکپارچگی عراق تعهدی خلل ناپذیر و مستمر می باشد و ثبات، امنیت و تمامیت ارضی عراق را در راستای منافع و ارتقای توان امت اسلامی می داند و در این جهت از هیچ اقدامی فرو گذار نخواهد کرد.

همچنین مایلم حمایت کامل مجلس شورای اسلامی را از اقدامات کشورتان در جهت مقابله با عناصر تروریست و افراطی اعلام کرده و ابراز اطمینان نمایم بزودی شاهد نهایی پیروزی دولت و ملت عراق در مبارزه با گروه های تروریستی و حامیان آنها خواهیم بود.

گفتنی است فرماندهی پلیس عراق روز یکشنبه اعلام کرد که در سلسله انفجارهای بغداد چهار نفر کشته و 18 نفر زخمی شده اند.بر اثر انفجار یک بسته انفجاری در نزدیکی بازار میوه و تربار در منطقه یوسفیه واقع در جنوب بغداد دو نفر کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

پیام تسلیت و همدردی دکتر روحانی با نخست وزیر و ملت بزرگ پاکستان

رییس‌ جمهوری نیز روز گذشته در پیامی ضمن ابراز تأسف و تأثر شدید از وقوع انفجار تروریستی در شهر لاهور پاکستان و ابراز همدردی با قربانیان این فاجعه دردناک، به نخست وزیر و ملت بزرگ پاکستان تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به شرح زیر است:

جناب آقای نواز شریف

نخست وزیر محترم جمهوری اسلامی پاکستان

خبر وقوع انفجار تروریستی در شهر لاهور پاکستان و کشته شدن تعدادی از برادران و خواهران پاکستانی‌امان، به ویژه کودکان، موجب تأسف و تأثر شدید گردید.

جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن هرگونه اقدام تروریستی، بر این باور است که رفتارهای خشونت‌آمیز و کشتار مردم بی‌گناه از سوی کسانی سر می‌زند که حیات خود را در ایجاد ناامنی، بی‌ثباتی و گسترش نفرت توأم با افراط‌گرایی می‌بینند.

ضمن ابراز تسلیت به جنابعالی و ملت بزرگ پاکستان و همدردی با خانواده‌های قربانیان این فاجعه، از خداوند متعال، برای جان‌باختگان این فاجعه دردناک رحمت و رضوان الهی و برای مجروحان شفای سریع و برای مردم دوست و برادر پاکستان سربلندی، آرامش و پیشرفت مسألت دارم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج