اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۱۲۴۷۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ابتکار: دریاچه ارومیه خشک نمی شود

رییس سازمان محیط زیست گفت: درباره دریاچه ارومیه خیلی کارها دارد انجام می شود. تخریب‌ها طی حداقل دو سه دهه اتفاق افتاده است. طبعا نمی شود یکدفعه دریاچه احیا شود. اما ما الان به این نقطه رسیده ایم که این طراز رو به کاهش و منفی که هر سال منفی تر می شده، امسال تثبیت شده است. این خیلی اتفاق مهمی است.

خبرآنلاین: رییس سازمان محیط زیست گفت: درباره دریاچه ارومیه خیلی کارها دارد انجام می شود. تخریب‌ها طی حداقل دو سه دهه اتفاق افتاده است. طبعا نمی شود یکدفعه دریاچه احیا شود. اما ما الان به این نقطه رسیده ایم که این طراز رو به کاهش و منفی که هر سال منفی تر می شده، امسال تثبیت شده است. این خیلی اتفاق مهمی است.

معصومه ابتکار درپاسخ به خبرهایی که در چند ماه اخیر درباره خشک شدن دریاچه ارومیه مطرح شده است، گفت: در دو نوبت حق آب دریاچه را از دو سد، مثل سد بوکان تامین کردند. مسیرهای لایه روبی خیلی از رودخانه ها و مسیرهای ورودی به دریاچه باعث شده آب جدید بعد از بارندگی ها وارد شود. ضمنا ستاد احیا دارد روی تغییر الگوی کشت کار خیلی جدی انجام می دهد. برای اصلاح الگوی کشاورزی و الگوی کشت با کشاورزان دارد کار می شود.

او گفت: من خودم طی دو سفری که به آنجا داشتم، از نزدیک چه در آذربایجان شرقی و چه آذربایجان غربی، بخصوص در آذربایجان غربی با مردم و روستاییانی که دارند در آنجا روی طرح های مشارکتی برای کاهش مصرف آب و تغییر الگوی کشت کار می کنند صحبت کردم. خیلی کارها دارد انجام می شود. اینها کارهایی است که طی حداقل دو سه دهه اتفاق افتاده است. طبعا نمی شود یکدفعه این اتفاق بیفتد. اما ما الان به این نقطه رسیده ایم که این طراز رو به کاهش و منفی که هر سال منفی تر می شده، امسال تثبیت شده است. این خیلی اتفاق مهمی است.

رییس سازمان محیط زیست گفت: باید جاده میان گذر بازنگری شود. مطالعات بازنگری آن و هماهنگی آن با وزارت راه انجام شده است. وزارت راه مکلف است که این جاده را که متاسفانه بر خلاف ارزیابی زیست محیطی اجرا شده و ارتباط آب را دارد قطع می کند، درست کند و باید دوباره از طریق روش هایی بتوانند ارتباط آب را برقرار کنند. کارهای زیادی در ارتباط با دریاچه صورت گرفته.

او گفت: خیلی ها اعتقاد داشتند که اصلا هیچ اتفاقی نخواهد افتاد ولی ما فکر می کنیم همین که تا الان به این نقطه رسیدیم که سقوط طراز دریاچه الان متوقف شده، این خیلی اتفاق مهمی است. اینکه جوامع بین المللی دارند همکاری می کنند. دولت ژاپن دو سال است که با ما همکاری می کند. فائو هم اخیرا برای اصلاح الگوی کشت اعلام همکاری کرده. اینها اتفاقات مهمی است و اینها خیلی امیدواربخش و امیدوارکننده است.

ابتکار گفت: ما برای مهار کانون های گرد و غبار در آنجا داخل پارک یعنی در محدوده پارک ملی آنجا و خارج از محدوده منابع طبیعی برای تثبت شن های روان و گرد و غبار آنجا کار کرده ایم. بالاخره یک بخش هایی که خشک شده ممکن است حالا حالاها آبگیری نشود و اینها باید تثبیت و مدیریت شود. مطالعات مربوط به احیای دریاچه ارومیه، مطالعات خیلی کاملی است. با مشاوره بین المللی هم تدوین شد. کامل ترین مطالعاتی است که ما می توانستیم با توجه به آن و تحت این شرایط به یک برنامه جامعی برسیم. بنابراین باید حرکت کنیم. حالا هر جایی که دیدیم کمبود و کاستی وجود دارد و دستگاه ها به خوبی وظایف خودشان را انجام نمی دهند، باید بازنگری شود. سدسازی در آن محدوده کاملا متوقف شده است. مدیریت منابع آب کاملا باید تغییر کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج