adexo3
۳۱۲۸۱۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۱۰۰۰ عراقی مرگ را در آغوش کشیدند

هیات سازمان ملل در عراق (یونامی) روز گذشته اعلام کرد طی ماه گذشته میلادی ٬ یک هزار و ۱۱۹ عراقی کشته و یک هزار و ۵۶۱ تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری ایرنا: هیات سازمان ملل در عراق (یونامی) روز گذشته اعلام کرد طی ماه گذشته میلادی ٬ یک هزار و ۱۱۹ عراقی کشته و یک هزار و ۵۶۱ تن دیگر زخمی شدند.

یونامی با صدور بیانیه ای اعلام کرد در ماه مارس گذشته ، بر اثر حملات تروریستی ، خشونت و درگیری های مسلحانه در این کشور٬ یک هزار و ۱۱۹ عراقی کشته و بیش از هزار و۵۶۱ تن دیگر زخمی شدند.

این بیانیه افزود: ۵۷۵ تن از کشته های ماه مارس ( اسفند) گذشته غیر نظامی بودند که ۴۵ تن آنها از اعضای خانواده نیروهای پلیس ، وابستگان نیروهای شوراهای بیداری ، نزدیکان محافظان و پلیس حفاظت از تاسیسات وآتش نشانی بودند.

این بیانیه افزود:شمار زخمی های غیر نظامیان نیز بالغ بر یک هزار و۱۹۶ تن است که ۵۰ نفر از آنان ٬ از جمله اعضای خانواده های پلیس فدرال و وابستگان دفاع مدنی ونیروهای شورای بیداری و نزدیکان پلیس حفاظت از تاسیسات وآتش نشانی هستند.

این بیانیه افزود: ۵۴۴ تن ازکشته شدگان ٬ از جمله نیروهای امنیتی و نظامی و شبه نظامی عراق بودند وطی این مدت ۳۶۵ تن از نظامیان و شبه نظامیان نیز کشته شدند.

یونامی تاکید کرد آمار قربانیان تروریسم در مارس گذشته نسبت به ماه فوریه ( بهمن) شاهد افزایش بود.

در ماه فوریه ۶۷۰ تن کشته ویک هزار و ۲۹۰ تن زخمی شدند بود.

بر اساس این گزارش ٬ استان بغداد بیشتر از دیگر استان ها آسیب دیده است به گونه ای که شمار قربانیان این شهر بالغ بر یک هزار و ۲۹ تن( ۲۵۹ کشته و۷۷۰ زخمی ) است.

عراق از ۱۹ خرداد ماه سال گذشته (۹۳) تاکنون با بحران ناشی از اشغال مناطق زیادی از شهرهای شمال و غرب خود توسط گروه تروریستی تکفیری داعش مواجه بوده است.

نیروهای مردمی و ارتش عراق طی چند ماه اخیر موفق شده اند چند شهر این کشور از جمله الرمادی و تکریت را از دست تروریست های تکفیری داعش آزاد کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج