اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۱۶۱۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ثروت افسانه ای مبارک در انگلیس خبرساز شد

خانه مجللی که در کینگ هستبریج به خانواده مبارک بازگردانده شده در اصل یک قصر باشکوه است که در سال ۲۰۱۰ میلادی و زمانی که دختر جمال ( پسر مبارک ) متولد شد، این کاخ جزو دارئی های شخصی خانواده مبارک به ثبت رسید.

خبرگزای مهر: شایعات منتشر شده درباره اینکه اعضای خانواده رئیس جمهور سابق مصر توانسته اند میلیاردها دلار از دارائی های بلوکه شده خود در انگلیس را بازپس بگیرند، دردسر جدیدی برای دولت انگلیس بوجود آورده است.

انگلیس به اعضای کلیدی خانواده دیکتاتور سرنگون شده مصر اجازه داده تا بتوانند میلیونها پوند از دارائی هایی را که در این کشور اروپایی داشتند را بازپس بگیرند.

در صورت تائید این مطلب تحریم های بین المللی موجود علیه خاندان مبارک از سوی انگلیس لغو شده است.

حسنی مبارک در ماه ژوئن به حبس ابد محکوم شد و تحقیقات شش ماهه ای که با همکاری بخش عربی بی.بی.سی انجام شده و نتاییج آن بصورت مشترک توسط گاردین و الحیات منتشر شده نشان می دهد که بسیاری از دارئی های باارزش خاندان مبارک و وابستگان آنها که در انگلیس بلوکه شده بودند در اختیار این خانواده قرار گرفته است.

دارئی هایی که در انگلیس در اختیار اعضای خانواده مبارک قرار گرفته شامل خانه های مجلل در چلسی و کینگ هستبریج، وچند شرکت در مرکز لندن می شوند.

خانه مجللی که در کینگ هستبریج به خانواده مبارک بازگردانده شده در اصل یک قصر باشکوه است که در سال ۲۰۱۰ میلادی و زمانی که دختر جمال ( پسر مبارک ) متولد شد، این کاخ جزو دارئی های شخصی خانواده مبارک به ثبت رسید.

در گزارش گاردین همچنین به خانه ای مجلل در مرکز لندن اشاره شده که متعلق به جمال مبارک است.

حمایت خاندان سلطنتی از فرعون معاصر

به نوشته گاردین این وضعیت موجب شکل گرفتن این اتهام علیه دولت انگلیس می شود که وزیران کابینه "دیوید کامرون" بیش از آنکه علاقمند به حمایت از عدالت و اجرای آن باشند علاقمند به حفظ روابط گرم لندن با بخش مالی جهان عرب هستند.

در این گزارش همچنین اقدام انگلیس در بلوکه کردن دارائی های خانواده مبارک در انگلیس و سوئیس پرداخته شده و آمده : مسدود کردن دارئی های خانواده مبارک در سوئیس فقط نیم ساعت طول کشید در حالیکه این کار در انگلیس ۳۷ روز به درزا کشید.

سوئیس در حدود ۵۰۰ میلیون پوند از دارائی های مشکوک مصر را مسدود کرد در حالیکه انگلیس فقط یک پنجم از دارئی های این خانواده را در بریتانیا بلوکه کرد.

علاوه بر این موراد یکی از اعضای خانواده مبارک که در حلقه نزدیکان دیکتاتور مصر قرار داشت در ماه های اخیر اجازه تاسیس یک واحد تجاری در انگلیس را دریافت کرده و این در حالی است که این شخص در لیست تحریم های وزارت دارائی بریتانیا قرار داشته و متهم به در اختیار داشتن اموال غصب شده بوده است.

درپاسخ به این تحقیقات، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرده که در حال همکاری نزدیک با وزارت خارجه مصر برای پیگیری و پس گرفتن دارائی های رژیم مبارک است.

وزارت دارئی انگلیس که واحد اختصاصی دولت برای اجرای تحریم هاست نیز اعلام کرده که در این رابطه بطور شایسته ای عمل کرده و هیچ یک از این دو وزارتخانه ( خارجه و دارائی ) اعلام کرده اند که نمی توانند در موردی خاص در خصوص این دارائی ها اظهارنظر کنند.

به نوشته گاردین، این افشاسازی ها وزیران دولت انگلیس را که پیشتر از جنبش ایجاد شده در کشورهای عربی ( بیداری اسلامی ) حمایت کرده و خواستار اتخاذ تصمیمی قاطع برای پیگیری و پیدا کردن و بازگرداندان اموال غیر قانونی که از مصر خارج شده بود گشته بودند شرمسار خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه، ۱۸ ماه از سقوط حسنی مبارک می گذرد و اطلاعاتی که از طریق شرکت های ثبت املاک و مستغلات در دسترس قرار گرفته نشان می دهد که دارائی های آن دسته از اعضای رژیم مبارک که متهم به خارج کردن ثروت از مصر بوده اند همچنان در خاک انگلیس بوده و دولت مرسی هیچگونه دسترسی به این دارائی ها ندارند.

برهمین اساس دولت جدید مصر شکایت نامه ای را علیه وزارت خزانه دارایی انگلیس در این خصوص مطرح کرده است.

ثروت خانواده مبارک کجاست؟

در سال گذشته و همزمان با شدت گرفتن انقلاب در مصر، رسانه های غربی از جمله سی.بی.اس نیوز و گاردین گزارش های مفصلی در این باره منتشر کرده و نوشتند : در طی سالهای گذشته داستانهای مختلفی درباره ثروت مبارک و دو پسرش جمال و علاء وجود داشت و گفته می شد که ثروت این خانواده بیش از ۳۰ میلیارد دلار است .

در این گزارش ها ثروت خانواده مبارک در حدود ۷۰ میلیارد دلار اعلام شده بود. براساس گزارش های محرمانه ثروت حسنی مبارک و خانواده اش بیش از ۷۰ میلیارد دلار است. خانواده مبارک این ثروت را در بانک های سوئیس، انگلیس، آمریکا و مصر واریز کرده است

حسنی مبارک در ۳۰ سال گذشته با سوء استفاده از پست ریاست جمهوری و مقام های نظامی که داشته توانسته میلیاردها دلار ثروت جمع کند و به همراه خانواده اش این ثروت هنگفت را به خارج از مصر و بانک هایی مانند یو بی اس سوئیس منتقل کرده است. خانواده مبارک با سرقت اموال مردم مصر در زمینه های مسکن و هتل سازی نیز سرمایه گذاری های گسترده انجام داده اند.

بر اساس گزارش های محرمانه ثروت جمال مبارک پسر حسنی مبارک به ۱۷ میلیارد دلار می رسد که در بانک های سوئیس، آلمان، آمریکا و انگلیس واریز شده است.

"سوزان مبارک" همسر حسنی مبارک نیز در باشگاه میلیاردرهای سال ۲۰۰۰ ثبت شده است . سوزان پول هایش را بیشتر در بانک های آمریکا قرار داده، اما در پایتخت های برخی کشورهای اروپایی مانند لندن، فرانکفورت، مادرید، پاریس و دبی نیز به ساخت و ساز مشغول است.

گاردین می نویسد: علاء مبارک نیز در داخل و خارج از مصر ۸ میلیارد دلار سرمایه دارد و مالک دو فروند هواپیمای شخصی و یک قایق لوکس است که بیش از ۶۰ میلیون یورو ارزش دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج