۳۱۶۵۲۲
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

تولید انرژی از قطره های باران

باران یکی از کابوس های وحشتناک برای سلول های انرژی خورشیدی محسوب می گردد، اما گروهی از دانشمندان چینی کاری کرده اند که این هراس به یک فرایند بسیار خوشایند و البته کاربردی و مفید بدل گردد.

وب‌سایت دیجیاتو - فروغ بیداری: باران یکی از کابوس های وحشتناک برای سلول های انرژی خورشیدی محسوب می گردد، اما گروهی از دانشمندان چینی کاری کرده اند که این هراس به یک فرایند بسیار خوشایند و البته کاربردی و مفید بدل گردد.

تولید انرژی از قطره های باران

در این راستا، آنها نوعی سلول خورشیدی با لایه ای از گرافین را توسعه داده اند که قادر است از قطره های باران انرژی جمع کند و به همین لحاظ پانل های خورشیدی حتی در روزهای ابری و بارانی نیز کاربرد خواهند داشت.

نحوه کار به این صورت است که قطره های باران به گرافین چسبیده و نوعی برق طبیعی تولید می کنند و دلیل آن نیز تفاوت بارز میان انرژی الکترون های گرافین و یون های آب است که موجب ایجاد الکتریسیته می گردند.

البته باید اشاره کنیم که دستاورد کنونی هنوز چندان کاربردی و قابل استفاده نیست زیرا تنها قادر است حدود ۶.۵ درصد از انرژی دریافتی را به نیروی مورد نیاز تبدیل نماید که در مقایسه با میزان ۲۲ درصدی پانل های خورشیدیِ کنونی تقریبا هیچ محسوب می گردد.

اگر مخترعین بتوانند عملکرد سلول های پوشیده شده با گرافن را بهبود ببخشند، بدون شک راهکاری بسیار عالی برای دریافت انرژی در تمام روزهای سال رقم زده اند و ساکنان مناطق باران خیز نیز می توانند از پانل های خورشیدی برای تامین انرژی برق مورد نیاز خود به شکلی بهتر استفاده نمایند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج