adexo3
۳۱۶۸۸۰
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

نوبخت: پردرآمدها ۲۴ میلیون نفر نیستند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در مخالفت با تبصره هدفمندی برای حذف یارانه دهک های پردرآمد با استناد به آمار و ارقامی اعلام کرد: وجود ۲۴ میلیون نفر پردرآمد عدد واقعی و محاسباتی نیست.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در مخالفت با تبصره هدفمندی برای حذف یارانه دهک های پردرآمد با استناد به آمار و ارقامی اعلام کرد: وجود ۲۴ میلیون نفر پردرآمد عدد واقعی و محاسباتی نیست.

در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی تبصره هدفمندی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت. در هنگام قرائت این تبصره برخی نمایندگان از جمله ایرج ندیمی با فریاد دو-دو مخالفت خود را با این تبصره اعلام می کرد. بلافاصله وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاون پارلمانی رئیس جمهور در جلسه حاضر شدند.

ندیمی در مخالفت با این تبصره گفت: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که چنین تبصره ای را نمی تواند اجرا کند.

وی ادامه داد: دولت تا امروز اقدام به حذف موردی اقشار پردرآمد کرده و به صورت دهکی این امر را انجام نداده است.

وی اظهارداشت: تصویب این تبصره مجلس را مقابل بسیاری از اتهامات قرار می دهد.

در ادامه سید ناصر موسوی لارگانی در موافقت با این تبصره، نادر قاضی پور در مخالفت با آن و کمال الدین پیرموذن نیز در موافقت با این تبصره صحبت کرد و از نمایندگان خواست به پیشنهاد علی‌وار کمیسیون تلفیق رای بدهند.

در ادامه محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ضمن تشکر از کمیسیون تلفیق برای ارائه چنین پیشنهادی گفت: این پیشنهاد قابلیت اجرا ندارد.

وی ادامه داد: از کمیسیون تلفیق اعلام کرده بودند که با اجرای این مصوبه خواستار حذف ۲۴ میلیون نفر اقشار پردرآمد از دریافت یارانه نقدی هستند در حالی که اقشاری که در این بند نام برده شده اند ۲۴ میلیون نفر نمی باشند.

نوبخت با بیان اینکه وزارت تعاون در راستای اجرای قانون بودجه سال ۹۴، سه میلیون نفر را از دریافت یارانه نقدی حذف کرده است، گفت: در بند اول این تبصره، تجار و مشاغل آزاد از دریافت یارانه نقدی حذف شدند که بر اساس آمارهای وزارت رفاه این افراد حدود ۳۸ هزار و ۵۶۲ نفر هستند.

وی ادامه داد: پزشکان و نمایندگان مجلس در بند ۲ نیز حدود ۱۵ هزار و ۸۲۶ نفر هستند و عمده کارمندانی که حقوقشان بالای ۳۵ میلیون تومان در سال است، حدود ۲ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۷۴۷ نفر هستند.

سخنگوی دولت گفت: ایرانیان خارج از کشور بدون احتساب افرادی که پیش از این حذف شده اند نیز حدود ۲۳ هزار و ۷۱۸ نفر می باشند.

وی با تاکید بر اینکه ۲۴ میلیون نفر عددی واقعی و محاسباتی نیست، گفت: با بیان این حرف که قرار است ۲۴ میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی حذف شوند، اولین کسانی که نگران می شوند افراد پردرآمد نیستند بلکه افراد کم درآمدی هستند که دولت و مجلس مصمم به پرداخت یارانه به آنها می باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: ما ناگزیر به ارائه پیشنهادی جامع و اجرایی منطبق با اهداف قانون می باشیم.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نوبخت گفت: قرار بود دولت خانواده های غیر نیازمند را از دریافت یارانه نقدی حذف کند که نکرد یا نتوانست. علاوه بر این دولت برای پرداخت یارانه نقدی دچار مشکل است.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون تلفیق و معاونان شما در سازمان مدیریت و برنامه ریزی در جلسات متعدد به این تبصره رسیدند. اگر این تبصره حذف شود شما می خواهید چه کنید؟

نوبخت در پاسخ به اظهارات لاریجانی گفت: آنچه مجلس در تبصره ۲۰ قانون بودجه ۹۴ به دولت تکلیف کرد، اجرا شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا ۳ میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی حذف شدند و وزارت تعاون مستمراً در حال اجرای این تبصره است.

وی تصریح کرد: اگر قرار است مشکلی حل شود این پیشنهاد راهکار نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      با توجه به اینکه مبنای اصلی و اساسی دارایی و امکانات در کشور ملک و املاک میباشد ، لذا اولویت اول حذف یارانه ، صاحبان املاک و مستغلات بزرگ بایستی باشند.
      و شناسایی این اشخاص نیز بسیار ساده است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج