۳۱۷۲۸۸
۲۰ نظر
۵۰۰۲
۲۰ نظر
۵۰۰۲
پ

رقم یارانه نقدی نصف می شود؟

معاون پارلمانی سازمان مدیریت با بیان اینکه یارانه ماهیانه نقدی باید ۲۰ هزار تومان باشد نه ۴۵ هزار تومان، گفت: یارانه نقدی ۳۳ درصد معترضان برگشت.

خبرگزاری مهر: معاون پارلمانی سازمان مدیریت با بیان اینکه یارانه ماهیانه نقدی باید ۲۰ هزار تومان باشد نه ۴۵ هزار تومان، گفت: یارانه نقدی ۳۳ درصد معترضان برگشت.

علیرضا صالح در برنامه گفتگوی ویژه شبکه دو سیما افزود: براساس مصوبه مجلس، در سال ۹۴ چهار و نیم میلیون نفر از دهک‌های پردرآمد کشور شناسایی و از پرداخت یارانه حذف شدند که یک و نیم میلیون نفر از آنها اعتراض کردند و یارانه شان بار دیگر برقرار شد.

معاون پارلمانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: چنانچه مصوبه مجلس برای شناسایی و حذف سه دهک پر درآمد کشور قانونی شود دولت امکان شناسایی آنها را نخواهد داشت و اجرای این قانون تبعاتی را در جامعه خواهد داشت.

وی تتصریح کرد: دولت قادر به شناسایی سه دهک پردرآمد نیست و چنانچه مصوبه روز سه شنبه مجلس لازم الاجرا شود، اجرای این قانون با مشکل مواجه خواهد شد.

صالح افزود: برای شناسایی سه دهک پر درآمد باید به حساب های شخصی بانکی مردم سرکشی کرد که دولت به هیچ وجه موافق آن نیست. برای رسیدن به اهدافمان نباید اهداف بزرگتری را فدا کنیم و این کار باعث ایجاد ناامنی در ثروت و حساب های شخصی بانکی مردم می شود.

وی افزود: دولت در سه چهار سال گذشته در صدد تکمیل پایگاه اطلاعاتی مؤدیان مالیاتی بود، هرچند که این پایگاه به طور صد درصد اطلاعاتش تکمیل نشده و جلوی فرارهای مالیاتی هم گرفته نشده است.

صالح با بیان اینکه دولت نمی خواهد در سال ۹۵ افزایش قیمت و تعرفه ای را که به مردم فشار بیاورد به آنان تحمیل کند، تصریح کرد: قانون هدفمندی یارانه ها تکالیفی را بر عهده دولت گذاشته است اما این قانون از ابتدا بد شروع شد هر چند که دولت مجبور است آن را اجرا کند.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: هیچ قانونی برای اینکه دولت نتواند به حساب های شخصی بانکی مردم سرکشی کند وجود ندارد.

امیرآبادی فراهانی افزود: دولت می تواند برای تکمیل اطلاعات خود و شناسایی دهک های پردرآمد، حساب های بانکی مردم را بررسی کند. افشای اطلاعات و سوء استفاده از حساب های بانکی مردم نادرست است اما بررسی آنها برای شناسایی پردرآمدها بی اشکال است.

وی افزود: دولت وظیفه اش در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را به خوبی انجام نداده است و نمایندگان مجلس تلاش می کنند در اجرای آن به دولت کمک کنند.

غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم در این برنامه گفت: بر اساس مصداق ها با مصوبه روز سه شنبه مجلس هفت میلیون نفر از دریافت یارانه حذف می شوند و سرنوشت ۱۷ میلیون نفر دیگر نامشخص است و اختلاف نظر در این میان وجود دارد.

افزود: قانون مصوب مجلس در این زمینه، جامعیت لازم را ندارد. هدف از قانون هدفمند کردن یارانه ها؛ عدالت اجتماعی است و مجلس و دولت بر سر آن و حذف دهک های پردرآمد متفق القول هستند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: دولت پایگاه اطلاعات اقتصادی در اختیار ندارد و از این رو شناسایی سه دهک پر درآمد کشور مشکل است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      پس پول بنزین هم باید 80 تومن باشد ! نان هم باید همان 5 تومن باشد ! پراید هم باید 4 تومن باشد و ...

      شما به خیال خودتون مردم رو اسکل کردید که البته کردید

      پاسخ ها

      • ممدخان

        آقا حسین (پس ) وجود ندارد ! اگر یارانه کاملا قطع شود و کارمندان و بازنشستگان ماهانه 200هزار تومان از حقوق و مزایای خود به خزانه دولت واریز نمایند و نفت برگردد به 100 دلار مطمئن باشید هر دولتی برسر کار بیاید باز کسری بودجه داریم ..!!
        چرا که دولت ها باید با مردم صادق باشند تا مردم با آنها صادق باشند حالا ما در کجای این صداقت واقع شده ایم

    • بدون نام

      ایشان حرف زیاد میزند.
      طی این چند سال ، یارانه باید متناسب با گران شدن آب برق سوخت گاز و... زیاد می شد که کسی به ان اشاره نکرد و دنبالشو نگرفت.
      حالا این اقا رو چه حساب و کتابی این حرفا رومیزنه؟

    • امید

      راس میگه ! با 20 هزار تومان هم میشه به مسافرت رفت ، بعد مقداری از اونو پس انداز کرد ، بعد پول برق را جدا حساب کرد! .پول گاز رو جدا ! پول آب رو هم جدا میتوان پرداخت کرد. مردیم از بس 45هزار تومان گرفتیم ! تو سفره های ما اصلا پول نفت و یارانه داره فوران آتشفشان میکنه بخدا!

    • بدون نام

      بابا کشتید مارو . کشتید

      پاسخ ها

      • گربهسگ

        مردم ایران تاوان بی لیاقتی دولتمردان را می دهند

      • ارش

        تاوان بیسوادی و بیماری روحی دولتمردان

    • حسن حیدری

      پارلمان جان ترو خدا اين قدر خودتو به خاطر يه عده ي خاص و البته كم اذيت نكن . داداش به حسابآي مردم سركشي كن ! شايد اين جوري يه كم حاليت بشه كه مردم دارند زير بار كم و كاستي هاي زندگي خورد ميشن . چرا به خاطر همون يه عده ژولدار كه دوس ندارن كسي چيزي ندونه شدي مدافع حقوق مردم ؟ ... راستي اصلا" چرا خودت و عذاب ميدي . راي بده يارانه بشه 15 هزار . اونوقت اگه ديدي مردم صداشوون دراومد يه بگو بيست هزار تا ملت ذوق كنن و اوكي بدن ... خجالت بكشيد بخدا

    • mohamaad

      آقای علیرضا صالح واقعا بر چه اساس می گویید یارانه ایی که باید خیلی وقت پیش افزایش پیدا میکرد باید کم بشه و به 20هزارتومن برسه؟؟
      زدید همه چیز رو ده برابر گرون کردید قیمت حامل های انرژی رو بالا بردید الان می خواید کمش کنید مگر این یارانه حامل های انرژی و نان نبود حالا به چه دلیل باید کم بشه یا حتی بنظرم کم کم دارید قطعش میکنید یه 45 تومن میدید حتی پول آبو برق هم نمیشه 45 میدید پنج برابرش رو پس می گیرید واقعا برای عدالت این دولت و شما متاسف هستم
      راستی شما درآمد یا حقوق ماهیانتون چقدره ؟!

    • salar

      اخه چرا اینقدر از جیب مردم میکنیین خجالت هم خوب چیزیه خدمتی که به قشر فقیر و درد مند نمیکنید اخه ادمهای دو رو متظاهر خدا از شما نخواهد گذشت بابا ملت دارن از گرسنگی میمیرند ای تف به شما

      پاسخ ها

      • user

        اینا سنگ پای قزوین را رو سفید کردند

    • بدون نام

      موقع پول دادن و حقوق دادن باکشورهای بدبخت افریقا مقایسه میکنن اما وقتی میخوان پول برق واب وبنزین و...روحساب کنن باکشورهای اروپایی مقایسه مون میکنن.اینادیگه کین!همین یارانه ای که باتورم بایدزیادمیشدباشیب ملایم دارن قطع میکنن.انشااله باظهورامام زمان همه چی درست شه.

      پاسخ ها

      • جونه جو

        حالا چرا ناراحتی برادر !!
        کار خوبی می کنند چون تشخیص داده اند حق این مردم همین است ...
        به نظر تو حق مردم این نیست ؟

    • ارش

      خیلی عجیبه . با توجه به گران شدن حاملهای انرژی . وقطع نصف یارانه بگیرها . بجای زیاد کردن یارانه. مخواهند 20 تومن بکنند عجب . این است دولت بی تدبیر و نا امید .

      پاسخ ها

      • کلاه قرمزی

        دست دولت و نمایندگان محترم درد نکند که این پول مفت را می خواهند در جای دیگر مفت خرج کنند !!

    • ارشین

      هر کشوری پول نفت داره ماهیانه به مردمش حقوق میده حداقل یه کم از عراق و کردستان عراق و قطر....اینا یاد بگیرین،،،،،،اونا فقط نفت دارن درصورتی که ایران با این همه چیزهایی که داره دوزار پول به مردمش میدین و تازه با هزار منت،،،،،مردم عراق ماهی سه میلیون میگیرن ما چقدر میگیریم ها.......

    • علی

      اگه واقعا مدیر بودن مردم میگفتن به فکر هستن
      اما یه سری ادمی که مدرک خریدن فکر میکنن اقتصاد با گرون شدن اجناس و فیشها و قطع یارانه مردم درست میشه
      ولی جیب خودشونو فامیلاشونو قشنگ پر میکنن
      منافع ایران برای 100 هزار نفر سختیش برای عوام

    • روزی روزگاری

      این نمایندگان از مردم ایران نیستند و اینکه حتما"خود آنقدر درآمدهای خوب دارند که اینگونه حرف میزنند و چون حالا موفق به قطع یارانه نشدند میخواهند مبلغ آنرا آنقدر کم کنند که دیگر ارزشی نداشته باشد در حالیکه در حال حاضر با تورم بوجود آمده در کشور یارانه باید بیش از 10 برابر این پرداختی باشد یعنی حدود 455000 تومان آقای نماینده!!!

    • سعید

      کسانی که ماهی 10 میلیون حقوقشونه چطوری میتونن بفهمن فقر ویارانه یعنی چی ؟

    • سارا

      هيج كس به فكر مردم نيست نماينده چي هركس به فكر خودش است ايا كسي كاري براي مردم انجام ميدهد ما يارانه نداريم ولي افراد پولدار يارانه مگيرند خدايا به داد مردم برس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج