adexo3
۳۱۸۸۸۱
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

سود ۱۸۵ درصدی از فروش نوبرانه!

قیمت میوه و تره‌بار در مغازه‌های سطح شهر بر اساس آنچه مصوب شده است باید حداکثر ۳۵ درصد بیشتر از قیمت‌های میدان میوه و تره‌بار باشد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد اکثر اقلام بیشتر از سقف تعیین شده ۳۵ درصدی در مغازه‌ها فروخته می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: قیمت میوه و تره‌بار در مغازه‌های سطح شهر بر اساس آنچه مصوب شده است باید حداکثر ۳۵ درصد بیشتر از قیمت‌های میدان میوه و تره‌بار باشد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد اکثر اقلام بیشتر از سقف تعیین شده ۳۵ درصدی در مغازه‌ها فروخته می‌شود.

به گونه‌ای که در زمینه فروش میوه‌های نوبرانه شاهد افزایش سه برابری قیمت و سود نزدیک به ۲۰۰ درصدی هستیم، چراکه توت فرنگی که باید کیلویی ۹۵۰۰ هزار تومان فروخته شود کیلویی ۲۰ هزار تومان و بعضا بیشتر عرضه می شود که شامل سود ۱۸۵ درصدی برای فروشنده می‌شود.

قیمت میوه و تره‌بار در مغازه‌های سطح شهر طبق اعلام اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی باید حداکثر ۳۵ درصد بیشتر از قیمت عمده‌فروشی میدان میوه و تره‌بار عرضه شود، اما قیمت‌های سطح شهر تطبیق چندانی با این مصوبه ندارد. به عنوان نمونه هر کیلوگرم سیب قرمز درجه یک در میدان میوه و تره‌بار ۳۰۰۰ تومان قیمت دارد که با احتساب سود ۳۵ درصد به ۴۰۵۰ تومان برای فروش در مغازه‌ها می‌رسد یا قیمت هر کیلوگرم پرتقال درجه یک شمال که در میدان میوه و تره‌بار ۳۰۰۰ تومان است با احتساب سقف سود تعیین شده، ۴۰۵۰ تومان می‌شود اما به طور متوسط کیلویی ۴۵۰۰ تومان در میوه فروشی‌ها به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

در میان میوه‌های نوبرانه، گوجه سبز درجه یک کیلویی ۱۲ هزار تومان در میدان میوه و تره‌بار قیمت دارد که با احتساب نرخ ۳۵ درصدی سود، باید ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان در مغازه‌ها فروخته شود که در حال حاضر ۲۰ هزار تومان و در برخی موارد بیشتر نیز در مغازه‌ها به فروش می‌رسد.

همچنین توت فرنگی در میدان‌ میوه و تره‌بار ۷۰۰۰ تومان است و در مغازه‌ها به طور متوسط کیلویی ۲۰ هزار تومان قیمت دارد و این در حالی است که ۹۴۵۰ تومان نرخی است که باید بر اساس سود ۳۵ درصدی عرضه شود.

هر کیلوگرم لیموترش در میدان میوه و تره‌بار ۵۸۰۰ تومان قیمت دارد که با محاسبه سود تعیین شده باید ۷۸۳۰ تومان در مغازه‌ها عرضه شود اما به طور میانگین ۸۰۰۰ تومان در مغازه‌های به فروش می‌رسد. همچنین هر کیلوگرم هندوانه در میدان میوه و تره‌بار ۱۳۵۰ قیمت دارد و در سطح شهر هر کیلوگرم آن ۲۰۰۰ تومان فروخته می‌شود این در حالی است که با محاسبه سود ۳۵ درصدی ۱۸۰۰ تومان باید قیمت واقعی هر کیلوگرم هندوانه باشد.

در میان برخی اقلام تره‌بار هر کیلوگرم سیب زمینی کیلویی ۶۰۰ تومان در میدان میوه وتره‌بار قیمت دارد که با در نظر گرفتن سود تعیین شده برای فروش، باید ۸۱۰ تومان باشد اما در حال حاضر ۲۰۰۰ تومان در مغازه‌ها به فروش می‌رسد. همچنین هر کیلوگرم پیاز که اخیرا قیمت آن نوسان زیادی داشته است، اکنون ۱۲۰۰ تومان در سطح میادین میوه و تره بار فروخته می‌شود که با احتساب سود تعیین شده باید ۱۶۲۰ تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد اما کیلویی۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان در میوه فروشی‌ها عرضه می‌شود.

همچنین هر کیلوگرم بادمجان با احتساب سقف سود باید حداکثر ۲۴۳۰ تومان عرضه شود در حالی که حدود ۸۰۰ تومان گران‌تر فروخته می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زلال

      واين افتخاريست براى توليد کننده ايرانى و دلال وطنى که پاچه ملت نمودند !

    • بدون نام

      وقتی نظارتی نباشه، همین میشه که هر کاسبی هر قیمتی دلش بخواد میفروشه.
      ما ملت هم فکر میکنیم که همون مصوبه دولت یعنی 35 درصد بالاتر از میادین را دارن میفروشن.در حالیکه 185 درصد بیشتر دارن میفروشن.
      شیر تو شیره والا و کسی هم نیست جلوشونو بگیره

    • بدون نام

      را سایت شما برا رسیدگی به این وضع اسفناک خط نمیده به مسئولین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج