۳۱۸۹۳
۴ نظر
۵۱۸۸
۴ نظر
۵۱۸۸
پ

واکنش ایران به تعطیلی سفارت کانادا در تهران

تعطیلی سفارت کانادا در تهران از سوی این دولت در ادامه سیاستهای ضد ایرانی دولت کانادا و واکنش شتاب زده نسبت به شکست آشکار آن دولت در قبال برگزاری موفق اجلاس سران غیر متعهدها در تهران ارزیابی می شود .

خبرگزاری ایسنا: سخنگوي وزارت خارجه، اقدام دولت كانادا در قطع روابط ديپلماتيك با ايران را غير قابل توضيح دانست و گفت: حتما واكنش مناسبي به اين اقدام دولت كانادا توسط دستگاه سياست خارجي ايران داده خواهد شد.

رامين مهمان‌پرست سخنگوي وزارت امور خارجه ايران خاطرنشان كرد: برگزاري بسيار موفق اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران با وجود فشارهاي زيادي كه كشورهاي غربي و بويژه دولت ايالات متحده آمريكا و هم‌چنين كانادا و رژيم صهيونيستي براي عدم حضور هيات‌هاي خارجي در كشور ما داشته‌اند و يا اصرار مي‌كردند كه سران كشورها و سازمان‌هاي بين‌المللي در تهران حضور نيابند باعث عصبانيت اين دولت‌ها شده است و نمي‌خواهند قبول كنند در نبرد تمام‌عيار ديپلماتيك شاهد شكست بسيار سنگيني شده‌اند.

دولت افراط‌گراي كنوني كانادا منافع خود را در نظر نمي‌گيرد و به دنبال پياده كردن سياست‌هايي است كه از طرف آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي ديكته مي‌شود.

وي افزود: اين كشورها مي‌خواستند افكار مردم كشورهاي غربي و كشورهاي ديگر دنيا را به به سمتي منحرف كنند كه ايران كشوري است كه در انزوا به سر مي‌برد. از پيشرفت‌ها به خاطر تحريم‌ها عقب افتاده است و يا مردم ايران به خاطر تحريم‌هاي دولت‌هاي غربي در وضعيت نامناسبي به سر مي‌برند.

با برگزاري بسيار خوب اجلاس سران در تهران و همياري قابل تقدير مردم كشورمان در برگزاري اين اجلاس، اين كشورها با وضعيت بدي مواجه شده‌اند و خودشان را در افكار عمومي مردم دنيا به‌ويژه كشورهاي غربي نمي‌توانند پاسخگو ببيند و توضيحي براي اقدامات اشتباه و غيرحرفه‌اي خود كه توسط رسانه‌ها دنبال شد، ندارند.

سخنگوي وزارت خارجه ايران تاكيد كرد: اين‌گونه اقدامات در راستاي تحت‌الشعاع قرار دادن پيروزي ديپلماتيك وسيع ايران در اجلاس سران عدم تعهد است.

مهمان‌پرست تصريح كرد: دولت فعلي كانادا نشان داده است كه دولتي افراط‌گرا و به شدت تحت تاثير رژيم صهيونيستي است و اقداماتي كه دنبال مي‌كند در جهت فشار آوردن به ملت ما و ايجاد مشكل براي اتباع ايراني است. ما قبلا هم شاهد اين‌گونه اقدامات غيرقانوني و غيرديپلماتيك كانادا در پيشقدم بودن براي تحريم‌هاي يكجانبه عليه بانك مركزي و مسدود كردن حساب‌هاي اتباع ايراني و مختل كردن ارايه‌ي خدمات كنسولي به شهروندان ايراني بوده‌ايم.

همه‌ي اين اقدامات به منظور ايجاد نارضايتي و فشار به ملت ما است و نشان‌دهنده‌ي اين است كه دولت افراط‌گراي كنوني كانادا منافع خود را در نظر نمي‌گيرد و به دنبال پياده كردن سياست‌هايي است كه از طرف آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي ديكته مي‌شود.

برگزاري بسيار موفق اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران با وجود فشارهاي زياد كشورهاي غربي و به‌ويژه دولت ايالات متحده آمريكا باعث عصبانيت آنها شده است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان تاكيد كرد: حتما واكنش مناسبي به اين اقدام خواهيم داشت و طي بيانيه‌اي در اولين فرصت ديدگاه‌هاي خود را اعلام مي‌كنيم.

مهمان‌پرست در عين حال درباره‌ي انجام اين اقدام از سوي كانادا گفت: بيشترين ژست مخالفت‌هاي سياسي و اعمال تحريم‌هاي اقتصادي به صورت يكجانبه از طرف كشورهايي انجام مي‌شود كه كمترين رابطه‌ي اقتصادي و تجاري را با آنها داريم. از اين اقدامات تلاش مي‌كنند بهره‌برداري سياسي كنند، نه اين‌كه در عمل فشاري را براي متوقف كردن فعاليت‌هاي ملت بزرگ ما ايجاد كنند.

وي در پايان تاكيد كرد: ملت ما وقتي مشاهده مي‌كند اقدامات غيرمنطقي و غيرعاقلانه‌اي از سوي برخي كشورها دنبال مي‌شود و دشمنان آنها چنين اقداماتي را دنبال مي‌كنند مطمئن مي‌شوند كه راهي كه در پيش گرفته‌اند را مصمم‌تر ادامه دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      مسئولان کشور مان جادارد در قبال این حرکت ساختمان سفارتخانه کانادا را جهت فروش به مشاورین املاک معرفی کند

      پاسخ ها

      • سمي

        ساختمان هيچ سفارتي رو نميشه فروخت آقاي دانشمند

    • فرامرز

      ...

    • majid

      بزودی اقتصاد کشور کانادا با مشکلات فراوانی وجود خواهد داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج