جاباما
۳۱۹۲۷۷
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

جراحی ایمن‌تر تومور مغزی با چاقوی جدید

مغز یکی از اعضای فوق‌العاده حساس بدن است. این حساسیت باعث می‌شود یک اشتباه کوچک در طول عمل جراحی به نتایج فاجعه باری بیانجامد.

مجله دیجی کالا - اسماعیل دلخموش: مغز یکی از اعضای فوق‌العاده حساس بدن است. این حساسیت باعث می‌شود یک اشتباه کوچک در طول عمل جراحی به نتایج فاجعه باری بیانجامد. اخیرا یک دانشمند به نام دیوید الیوا اوریبه (David Oliva Uribe) یک چاقوی جراحی جدید تولید کرده که می‌تواند در آینده عمل جراحی مغز را بسیار ایمن‌تر کند. این وسیله به جراحان اطلاع می‌دهد که دقیقا کدام نقطه باید بریده شود.

جراحی ایمن‌تر تومور مغزی با چاقوی جدید

اگر بخواهیم دقیق‌تر توضیح دهیم این وسیله یک چاقوی واقعی نیست، چون نه تیز است و نه می‌تواند ببرد. این وسیله بیشتر به یک سنسور شباهت دارد، جراحان سنسور را روی بافت قرار می‌دهند و ظرف نیم ثانیه می‌فهمند که بافت مورد نظر دارای تومور است یا نه. به این‌ترتیب میزان خطا در اعمال جراحی مغز به شکل قابل ملاحظه‌ای پایین خواهد آمد.

جراحی ایمن‌تر تومور مغزی با چاقوی جدید

این دانشمند معتقد است اگرچه MRI و سونوگرافی می‌توانند جایگاه تومور در مغز را به درستی نشان دهند اما مجموعه‌ای از عوامل هم هستند که ممکن است در طول فرایند شکاف جمجمه و جراحی به از دست دادن منطقه دقیق استقرار تومور منجر شوند. به این شکل در حال حاضر جراحی موفقیت‌آمیز ارتباط بسیاری با تجربه و عملکرد جراح دارد. اگر این وسیله جدید که فعلا فقط بر مغز خوک‌ها آزمایش شده وارد چرخه جراحی مغز انسان شود اتفاق بسیار مهمی برای افزایش ضریب ایمنی عمل جراحی مغز خواهد افتاد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج