۳۱۹۳۷۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

جهانگیری:

صدا و سیما اخبار خوب را هم پخش کند

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد، توسعه صادرات و واگذاری طرح‌های نیمه‌کاره به بخش خصوصی از مهم‌ترین اقدامات دولت در سال ۹۵ خواهد بود، تاکید کرد: هر کس در مسیر تولید داخلی اخلال ایجاد کند به عنوان مخل اقتصاد کشور به مردم معرفی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد، توسعه صادرات و واگذاری طرح‌های نیمه‌کاره به بخش خصوصی از مهم‌ترین اقدامات دولت در سال ۹۵ خواهد بود، تاکید کرد: هر کس در مسیر تولید داخلی اخلال ایجاد کند به عنوان مخل اقتصاد کشور به مردم معرفی می‌شود.

اسحاق جهانگیری عصر دوشنبه در نشست فعالان اقتصادی و مدیران اجرایی استان کرمانشاه با رویکرد اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی پدیده عجیب و غریبی نیست و نباید برای اقتصاددانان این نگرانی را به وجود آورد که با اجرای اقتصاد مقاومتی اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد و اقتصاد ما ریاضتی و دچار انزوا خواهد شد.

وی افزود:‌ اقتصاد مقاومتی یک مجموعه از سیاست‌های روشن‌، شفاف و مورد قبول همه از جمله افراد معتقد به اقتصاد آزاد و اقتصاد دولتی است اما برخی حتی زحمت نکشیده‌اند که بندهای اقتصاد مقاومتی را بخوانند بلکه فقط سهم خود را از آن بیان کرده و بر اساس آن می‌گویند که دیگران اقتصاد مقاومتی را قبول ندارند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه همه قوا و بخش خصوصی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را پذیرفته اند، گفت:‌ از سوی دیگر همه پذیرفته‌اند که اقتصاد نیز مسأله اول کشور است. رهبری هم گفته‌اند که به دلایل مختلف از جمله دلیل امنیتی، اقتصاد مسأله اول کشور ما است. اکنون ما با چالش‌های متعددی از جمله بیکاری روبرو هستیم. رفع بیکاری جوانان باید دغدغه جدی همه مسئولان بخش دولتی و خصوصی باشد. رفاه مردم نیز چالش دیگری است که ما باید کاری کنیم این رفاه تامین شود. در سال‌های اخیر درآمد سرانه مردم کم شده که حتما این وضعیت باید اصلاح شود تا درآمد سرانه و رفاه مردم افزایش یابد.

جهانگیری در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه ما در منطقه ناآرامی هستیم و می‌دانیم که برخی می‌خواهند به ایران آسیب بزنند، افزود: باید دست مرزداران کشور را بوسید زیرا با تلاش آن‌ها دشمن نتوانست کمترین اخلالی در کشور ایجاد کند. ما در منطقه رقبای جدی داریم و در کنفرانس همکاری اسلامی در ترکیه دیدید برخی کشورهای اسلامی که باید دنبال وحدت جهان اسلام و مبارزه با رژیم صهیونیستی باشند،‌ دنبال مقابله با ایران هستند. ما باید اقتدار سیاسی، اقتصادی و امنیتی خود را به رخ دنیا بکشیم و ایران را از نظر اقتصادی قدرتمند کنیم.

جهانگیری در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۲ اقتصاد ایران به آرامش رسید و تلاطم‌های اقتصادی نیز پایان یافت، اظهار کرد: امسال نرخ تورم پایین آمد و آرامش بر جامعه حاکم شد. اینها همه از برکت اجرای اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد ایران توانست در این سال فضایی ایجاد کند و به دشمن بفهماند که باید با مذاکره دنبال حل مسائل باشد، نه تحریم. البته ما در سال ۹۴ همزمان با مشکل تحریم نفت با مشکل کاهش قیمت نفت هم مواجه بودیم و کشورهایی که ۱۰ میلیون بشکه نفت صادر می‌کردند دچار بحران‌های مختلفی شدند اما شاهد کمترین تغییر در شاخص‌های اقتصادی خود بودیم و در واقع ما کشور را با اقتصاد مقاومتی اداره کردیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در سال ۹۵ ما شرایط جدیدی داریم و مطالبات و انتظارات مردم هم افزایش یافته است، افزود: صداوسیما به جای پخش اخبار ناامیدکننده، اخبار خوب را هم پخش کند زیرا پخش اخبار مأیوس‌کننده مشکلات را حل نمی‌کند و به عزت مردم آسیب می‌زند و مسیر حل مشکلات کشور را کند می‌کند. ما باید فضای امید ایجاد کنیم تا کارآفرین احساس کند می‌تواند کار مثبتی انجام دهد. چرا صدا و سیما کارآفرینان موفق را معرفی نمی‌کند تا الگو شوند؟ اگر عده‌ای مانع ایجاد نکنند جوانان خلاق ما می‌توانند فعال شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما مصمم هستیم تولیدات داخلی را راه بیندازیم و هر کس در این مسیر اخلال ایجاد کند به عنوان مخل اقتصاد کشور به مردم معرفی می‌شود. ما باید موانع تولید داخلی را از بین ببریم و از واحدهایی که قادرند شغل ایجاد کنند و پول بانک را هم بازگردانند، حمایت کنیم. ما می‌توانیم رشد اقتصادی دو رقمی داشته باشیم. امسال همه باید به صحنه بیایند و فعال شوند. امسال سال حساب‌کشی و توضیح است. هر گزارشی به دست ما برسد که دستگاهی در مسیر تولید داخلی کوتاهی کرده حتما به آن رسیدگی می‌کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه توسعه صادرات غیرنفتی یکی دیگر از برنامه‌های دولت است، خاطرنشان کرد: در این راستا استان‌های مرزی نقش کلیدی دارند. قابل قبول نیست که در استان‌های مرزی گمرک حرفی بزند و پایانه مرزی حرف دیگر. استاندار این استان‌ها اختیار دارد به پایانه‌های مرزی برود و هرکسی را که اخلال ایجاد می‌کند عزل کند. باید مدیریت واحدی بر گمرک حاکم شود.

جهانگیری همچنین با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های دولت واگذاری طرح‌های نیمه‌کاره به بخش خصوصی است، گفت: تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌کاره‌ موجود ۲۰ سال زمان نیاز دارد. در حالی که اقتصاد مقاومتی در مشارکت آحاد مردم در اقتصاد تأکید دارد ما نمی‌خواهیم طرح‌های نیمه‌کاره را بفروشیم بلکه به دنبال مشارکت با بخش خصوصی هستیم. به این شکل که بخش خصوصی باقیمانده‌ هزینه طرح‌های نیمه‌کاره را بپردازد و آنها را تکمیل کند و در یک دوره‌ای از آن طرح بهره‌برداری کند و سپس آن طرح را به دولت واگذار کند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما از یک ماه دیگر از مسئولان و استانداران توضیح می‌خواهیم که چه میزان طرح واگذار کرده‌اند. دیگر نباید به جلسه و کارگروه بسنده کرد بلکه باید به دنبال سرمایه‌گذار رفت. البته در این بین مالکان طرح‌های راکد هم بسیار مهم هستند. تعدادی از این مالکان، موسسات و شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستند که بعضی از آنها واحدهای تولیدی را رها کرده‌اند. دولت از این طرح‌ها حمایت می‌کند تا آنها فعال شوند.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پتانسیل‌های استان کرمانشاه گفت: آب، نیروی انسانی، نزدیکی واحدهای بزرگ و ارتباط با کشور عراق از جمله مزیت‌های این استان است. باید در این استان برای بخش خصوصی جاذبه ایجاد کرد تا آنها وارد این استان شوند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به طرح‌های نیمه‌کاره استان کرمانشاه نیز گفت: سال ۹۴ سال بسیار سختی بود و حتی دولت در پرداخت حقوق کارکنان خود نیز مشکل داشت. امیدواریم در سال جاری به وسیله فاینانس بتوانیم ریل مورد نیاز راه‌آهن کرمانشاه را تأمین کنیم و هرچه زودتر راه‌آهن این استان تکمیل شود.

وی در پایان گفت: ما پیگیری جدی می‌کنیم تا پتروشیمی این استان نیز هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج