۳۲۱۳۱۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تلف شدن ۱۵۰ پلنگ در ایران

مدیرکل دفتر صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست به تلفات پلنگ ایرانی طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: از سال ۸۷ تا ۹۴ در حدود ۱۵۰ قلاده پلنگ تلف شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست به تلفات پلنگ ایرانی طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: از سال ۸۷ تا ۹۴ در حدود ۱۵۰ قلاده پلنگ تلف شده‌اند.

علی تیموری امروز در مراسم تفاهمنامه بیمه جامع پلنگ ایرانی افزود: پلنگ‌های تلف شده که تعداد آنها به ۱۵۰ قلاده می‌رسد ناشی از شکار و طعمه‌های مسموم از بین رفته‌اند.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین دلایل برنامه بیمه برای محیط زیست بدین خاطر است که اینگونه حیوان گونه‌ای از گربه سان چتری محسوب می‌شود و دیگر اینکه گونه‌ای حیوان کاریزماتیک در اساطیر ایران است و در رأس هرم غذایی قرار گرفته و حفاظت از آن برای سایر گونه‌ها نیز مهم است؛این حیوان پراکنش وسیعی در سراسر کشور دارد.

مدیرکل دفتر صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه این برنامه تفاهمنامه ۵ ساله است، گفت: می‌توانیم در سال ۱۴۰۰ بگوییم که زیستگاه‌های این پلنگ ایرانی کنترل شده و خطری از جانب برنامه توسعه‌ای و فعالیت انسان‌ها این حیوان را تهدید نمی‌کند.

تفاهمنامه بیمه جامع پلنگ ایرانی عصر شنبه در سازمان حفاظت از محیط زیست کشور به امضا رسید و به موجب آن تلفات و خسارات به اینگونه از گربه‌سان پرداخت خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج