اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۲۱۳۲۸
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

دستور پیگیری فوری پرونده «مرد شکنجه‌ گر»

دادستان مشهد با صدور دستور ویژه ای خواستار پیگیری سریع و با دقت پرونده مرد شکنجه گر شد.

خبرگزاری آنا: دادستان مشهد با صدور دستور ویژه ای خواستار پیگیری سریع و با دقت پرونده مرد شکنجه گر شد.

سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد روز گذشته در گفت وگوی اختصاصی با خراسان گفت: این پرونده با دستور مدعی العموم و برحسب وظیفه ذاتی دستگاه قضایی تشکیل شده و در حال پی گیری است. قاضی «علی موحدی راد» افزود: ماجرای این پرونده با گزارش یکی از همسایگان زن جوان درحالی در دستور کار پلیس قرار گرفت که این شهروند مدعی شد چند روز است همسایه او و فرزندانش دیده نمی شوند و با توجه به کتک کاری ها و تهدید به قتل هایی که قبلا مرد ۳۰ ساله نسبت به همسر و فرزندانش داشته است احتمال مرگ آن ها وجود دارد. معاون دادستان مشهد تصریح کرد: پس از گزارش تلفنی ماموران کلانتری خواجه ربیع، بلافاصله دستورات لازم برای بررسی موضوع و ورود ماموران به منزل مذکور صادر شد اما ماموران زن جوان را در حالی که به لوله گاز بسته شده بود و آثار جراحت های متعددی در بدن داشت داخل منزل مسکونی پیدا کردند که بررسی ها نشان داد: این زن و دختران خردسالش بارها از سوی مرد ۳۰ ساله مورد کتک کاری و شکنجه قرار گرفته اند. قاضی موحدی راد اضافه کرد:با صدور دستور دستگیری متهم، ماموران انتظامی نیز موفق شدند این مرد را دستگیر کنند و با وجود آن که هنوز به طور رسمی شکایتی از سوی شاکیان مطرح نشده بود وی با دستور مدعی العموم روانه زندان شد تا بررسی های بیشتری در این باره صورت گیرد.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: روزگذشته تصاویر و نظریه پزشکی قانونی درباره صدمات وارده به شعبه بازپرسی اعلام شد و از سوی دیگر تحقیقات محلی حاکی از آن بود که مرد ۳۰ ساله همواره همسر و فرزندانش را مورد ضرب و جرح قرار می داد و ازوضعیت اجتماعی مناسبی هم در محل برخوردار نبود. بنابراین با توجه به اوضاع و احوال وقوع جرم و همچنین اقدامات متهم که جزو مصادیق ماده ۶۲۱ قانون است ، قرار کفالت وی به بازداشت موقت تبدیل شد تا تحقیقات گسترده تری در این باره صورت گیرد. وی همچنین با اشاره به این که روز گذشته وکیل بهزیستی نیز از این مرد شکایت کرده است، گفت: وکیل دیگری نیز وکالت ۲ کودک را به عهده گرفته ومادر ۲ دختر خردسال به عنوان قیم آنان تعیین شد تا این پرونده دیگر مراحل قانونی خود را با سرعت و دقت طبق دستور مدعی العموم طی کند.

حجت الاسلام «علی موحدی راد» افزود: زن جوان (شاکی) در اظهارات اولیه خود همسرش را فردی بی مسئولیت و لاابالی معرفی و عنوان کرده است که او منزل را به پاتوق معتادانی تبدیل کرده بود که برای مصرف مواد مخدر به آنجا می آمدند و او نه تنها مخارج زندگی را پرداخت نمی کرد بلکه همواره من و کودکانم را ضرب و جرح و شکنجه می کرد. این مقام قضایی در پاسخ به سوال خراسان درباره وضعیت آسیب دیدگان نیز گفت: پزشکی قانونی صدمات وارده به آن ها را تایید کرده است اما آن ها باید سلامتی کامل خود را بازیابند و سوختگی ها و زخم های ایجاد شده در نقاط مختلف بدنشان التیام یابد و از سوی دیگر باید از جنبه روحی و روانی نیز توسط کارشناسان و کمیسیون پزشکی قانونی مورد معاینه قرار گیرند چرا که احتمال دارد آن ها در این شرایط دچار ناراحتی های روحی و روانی شده باشند که پس از اظهارنظر کارشناسان پزشکی قانونی ، در این باره نیز از سوی دستگاه قضایی تصمیم گیری خواهد شد.

وی در عین حال افزود: با توجه به چگونگی وقوع حادثه و اقدامات وحشتناک متهم، این مرد نیز به پزشکی قانونی معرفی می شود تا از نظر سلامت روانی معاینه شود. معاون دادستان مشهد با اشاره به این که این گونه جرایم جنبه عمومی دارد، اضافه کرد: به دستور مدعی العموم این پرونده به طور ویژه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و همه جوانب آن در مرحله بازپرسی مورد توجه قرار می گیرد. قاضی «موحدی راد» همچنین با اشاره به اعترافات اولیه متهم این پرونده گفت: این مرد ۳۰ساله مدعی است که فقط ۲ سیلی به همسرش زده و ضرب و جرح و شکنجه آن ها را قبول ندارد. وی تصریح کرد: این مرد که معتاد به مواد مخدر صنعتی است ادعا دارد به همسرش مشکوک شده که به وی خیانت کرده است و به همین خاطر فقط ۲ بار به صورت همسرش سیلی زده است.

تحقیقات بیشتر درباره پرونده «مرد شکنجه گر» ادامه دارد.سابقه خبر- نوزدهم فروردین، ماموران کلانتری خواجه ربیع مشهد با کسب دستوری از قاضی موحدی راد (معاون دادستان مشهد) با شکستن قفل ها وارد منزلی شدند که احتمال می رفت ساکنان آن خانه جان خود را از دست داده باشند اما ماموران زن جوان و ۲ دختر ۸ و ۵ ساله اش را درحالی پیدا کردند که آثار شکنجه و ضرب و جرح روی بدنشان نمایان بود.

زن جوان که دست و پاهایش به لوله گاز بسته شده بود مدعی شد: همسر معتادم، من و فرزندانم را از ۲۲ روز قبل در منزل زندانی کرده و مورد شکنجه قرار داده است. این زن ۳۰ساله گفت: همسرم مرا داخل صندوقچه فلزی می گذاشت و زیر آن شعله آتش روشن می کرد. او همچنین بدنم را با فندک می سوزاند و یا با چاقو می برید!! گزارش خراسان حاکی است مصدومان این حادثه در مرکز خیریه سراج رضوی توس تحت حمایت قرار گرفته اند و پرونده مرد شکنجه گر نیز در شعبه ۴۰۳ مجتمع قضایی شهید بهشتی در حال رسیدگی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تورا بخدا اینها را اعدام کنید مگر هرکس که دلش خواست شیشه مصرف کنه خانواده از بین ببره بعد بگه دست خودم نبود شیشه کشیده بود م حال که انایی که این مواد را درست مکند نمی گیرد انه یی که مصرف مکند بگیرید نجات بدی این جوانها را نیرو جوان ما داره از دست میره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج