adexo3
۳۲۲۸۵۷
۸ نظر
۵۰۱۴
۸ نظر
۵۰۱۴
پ

علیرضا محجوب:

روز کارگر تعطیل رسمی است

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده ۶۳ قانون کار گفت:روز کارگر بر اساس قانون کار، روز تعطیل رسمی برای کارگران محسوب می شود و کارفرمایان حق ندارند در این روز کارگران را وادار به کار کنند.

خبرگزاری تسنیم: علیرضا محجوب در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه اینکه روز کارگر، تعطیل رسمی برای کارگران است گفت:روز کارگر بر اساس قانون کار، روز تعطیل رسمی برای کارگران محسوب می شود و کارفرمایان حق ندارند در این روز کارگران را وادار به کار کنند.

وی با اشاره به ماده ۶۳ قانون کار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: علاوه بر تعطیلات رسمی کشور، روز کارگر( ۱۱ اردیبهشت)نیز جزء تعطیلات رسمی کارگران به حساب می آید.بنابراین کارگران در این روز مانند جمعه ها، تعطیل هستند و می توانند از تنها روز خود در سال استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طبق قانون کارفرمایی اجازه ندارد کارگر را به اضافه کاری وادار کند گفت: هر چند کارفرمایان و پیمانکاران، این روز را به مثابه ی روز کاری برای کارگران تلقی کرده و آنها را بعضا مجبور به کار می کنند اما قانون کارتأکید بر تعطیل رسمی برای کارگران است.

محجوب گفت: روز جهانی کارگر بر اساس قوانین قانون کار برای کارگرانی که تابع این قانون هستند روزی تعطیل محسوب می شود که مزد آن نیز مطابق ایام تعطیل سال باید به کارگران پرداخت شود و اگر به هر دلیلی کارخانه ای تعطیل نشود،اولاً باید حضور در کار گارگران با توافق بین کارگران و کارفرما باشد و ثانیاً و مطابق اضافه کاری در روز تعطیل برای کارگران محاسبه شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید حسن حسینی

      با سلام نمایندگی محترم باید فکر اساسی برای کارگران کرد نه یه روز تعطیل پول بهشون بدید اینهمه اختلاف حقوق بین رسمی و کارگر بیداد میکنه با این بیانیه ها شما نماینده محترم به جایی نمیرسید باید یکسان سازی انجام بشه با تشکر

    • مریم

      خیلی مسخره ست!!! اگه تعطیله پس چرا توی تقویم ننوشته اگه قانونه پس چرا هیچ ممانعتی نمیشه!؟ مسئولای مملکت حرف زدنو خیلی خوب بلدن! در حالی که به عمل کار برآید به سخن رانی نیست

    • بدون نام

      فکری به حال ما هم بکنید کارگران مدیران خودرو بم

    • بدون نام

      سلام کارگران استادیوم ازادی زیر یک میلیون حقوق میگیرن در حالی که کارمندان رسمی سه تا پنج میلیون میگیرن امروز روز کارکر همه رو اوردن سر کار در هالی که هیچ پولی در قبال کار امروز به ما نمیدن

    • ایوب علی پور

      سلام!شرکت بهمن دیزل قزوین !!روز کارگر باید بیام سرکار و اضافه کار هم حساب نمیشه

    • بدون نام

      سلام منم یه کارگر معمولی هستم در شرکت مدیران خودرو فردا که روز کارگره و به اصطلاح تعطیلم هست همه رو کشوندن سرکار از مسعولیت تقاضا دارم رسیدگی بکنن تازه تمام جمعه هام سرکار هستیم با اون الودگیه هوایی که داخل سالن هست بدون تهویه هوا بیشتر نیرو ها تنگیه نفس گرفتن هیچ کس هم نیست رسیدگی کنه

    • کارگر

      فقط حق کارگر تو این مملکت داره خورده میشه

    • آرش

      سلام ایا روز کارگر بازار بزرگ تهران بازاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج