۳۲۷۳۵۱
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

عربستان به دنبال سرمایه گذاری در چچن

عربستان سعودی که چند روز پیش یک هیأت دیپلماتیک به چچن اعزام کرده بود، در تلاش است تا در این منطقه قفقاز شمالی در روسیه سرمایه‌گذاری کند.

خبرگزاری فارس: «رمضان قدیروف» رهبر چچن پذیرای سرمایه‌گذاری عربستان سعوی است. این جمله‌ای است که قدیروف ذیل عکسی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است.

بنا بر گزارش نشریه «نیوزویک»، رهبر چچن در تعطیلات پایان هفته گذشته میزبان هیأتی سعودی در سنت‌پترزبورگ بود. در این دیدار هیأت سعودی وی مسائل مربوط به افزایش سرمایه‌گذاری عربستان در چچن و افزایش مشارکت میان ریاض و این منطقه مسلمان نشین روسیه را به بحث گذاشت.

بر اساس این گزارش، این هیأت سعودی که به ریاست معاون ولیعهد عربستان به چچن سفر کرده بود حامل پیام خاندان سلطنتی عربستان برای روسیه و منطقه چچن بود و در نهایت پیشنهادات مقامات چچنی برای مشارکت اقتصادی در این منطقه را نیز با خود به ریاض برد.

بنا به اعلام قدیروف، مقامات چچنی گزینه‌های متعددی را برای هیأت سعودی مطرح کردند و نماینده ریاض نیز اعلام کرد که به زودی سرمایه‌گذاران سعودی برای مشارکت در طیف گسترده‌ای از پروژه‌های اقتصادی به چچن خواهند آمد.

به نوشته نیوزویک، پروژه‌هایی که چچن به دنبال سرمایه‌گذاری و حمایت عربستان در آنهاست شامل ساخت یک مجموعه پیست اسکی در منطقه قفقاز شمالی، یک آسمان خراش در شهر گروزنی با نام «برج احمد» برگرفته از نام پدر قدیروف و نیز یک مرکز آموزش بین‌المللی برای نیروهای ویژه می‌شود.

منطقه چچن که اکثریتی مسلمان دارد، تحت تأثیر اقدامات تبلیغی عربستان سعودی، در حال حاضر به یکی از دغدغه‌های امنیتی روسیه بدل شده است. سرویس‌های اطلاعاتی روسیه اعلام کرده‌اند که تاکنون چند هزار نفر از چچن به سوریه رفته و به گروه‌های تروریستی پیوسته‌اند.

«بندر بن‌ سلطان» رئیس سابق اطلاعات عربستان نیز دو سال پیش به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه هشدار داده بود که اگر از سوریه خارج نشود عربستان سعودی برای تحریک تندروهای چچن وارد عمل خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج