اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۲۸۱۷۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اسکلت‌های ۳ هزار ساله یک مادر و فرزند

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ماسال گفت: اسکلت‌های ۳۰۰۰ ساله کشف شده در گورستان اسب ریسه ماسال مربوط به یک مادر و فرزند است.

خبرگزاری ایسنا: سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ماسال گفت: اسکلت‌های ۳۰۰۰ ساله کشف شده در گورستان اسب ریسه ماسال مربوط به یک مادر و فرزند است.

مجید کوهی با بیان اینکه مطالعات باستان‌شناسی گورستان منطقه اسب ریسه ماسال و مناطق دیگر در سال ۸۳ انجام شده، اظهار کرد: کاوش این گورستان از ۶ اردیبهشت امسال آغاز و ۶ خردادماه به پایان خواهد رسید.

اسکلت‌های 3 هزار ساله یک مادر و فرزند

وی با بیان اینکه یافته‌های فرهنگی در این گورستان شامل چند دوره باستانی می‌شود، افزود: یک دوره مربوط به دوره عصر آهن، ۳ هزار تا ۳ هزار و ۲۰۰ سال پیش و یک دوره مربوط به هخامنشیان است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ماسال، یافته‌های فرهنگی این گورستان را شامل کاسه، کوزه و پیاله عنوان کرد و گفت: بیشتر این آثار بر اثر رانش زمین شکسته شده‌اند.

کوهی با بیان اینکه اسکلت به دست آمده این گورستان مربوط به یک مادر و فرزندش است، تصریح کرد: دست اسکلت‌ها روی شکم آن‌ها جمع شده است و قد اسکلت بالغ حدود ۱۸۵ سانتیمتر و قد فرزند ۷۰ سانتیمتر است.

وی با بیان اینکه استادان انسان‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس قرار است با مطالعه در DNA دلیل مرگ مادر و فرزند را پیدا کنند، خاطرنشان کرد: این گورستان دارای یک راهروی سنگی است که به روستا وصل می‌شود و به نظر می‌رسد مربوط به اشراف‌زادگان در دوران خودش باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج