۳۲۸۶۹۹
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

بانوی ایرانی عضو آکادمی علوم آمریکا شد

مریم میرزاخانی استاد ریاضی دانشگاه «استنفورد» آمریکا اخیرا به عضویت «آکادمی ملی علوم» آمریکا در آمد. اعضای این مجمع علمی بعنوان «مشاورین ملی» در علوم، مهندسی و پزشکی آمریکا محسوب می شوند و افتخار بزرگی برای دانشمندان ایالت متحده به شمار می آید.

خبرگزاری مهر: مریم میرزاخانی استاد ریاضی دانشگاه «استنفورد» آمریکا اخیرا به عضویت «آکادمی ملی علوم» آمریکا در آمد. اعضای این مجمع علمی بعنوان «مشاورین ملی» در علوم، مهندسی و پزشکی آمریکا محسوب می شوند و افتخار بزرگی برای دانشمندان ایالت متحده به شمار می آید.

بانوی ایرانی عضو آکادمی علوم آمریکا شد

همچنین اعضای افتخاری این مجمع علمی در گذشته آلبرت انیشتین، توماسون ادیسون و الکساندر گراهام بل بوده اند. مریم میرزا خانی بعنوان یکی از ۸۴ عضو جدید و ۲۱ عضو خارجی آکادمی ملی علوم آمریکا است.

این عنوان قرار است سال آینده میلادی طی مراسمی رسمی به وی اعطا شود.

دکتر مریم میرزاخانی در تهران به دنیا آمد و در سال ۱۹۹۴ میلادی برنده مدال طلا المپیاد بین المللی ریاضی شد که با این عنوان نخستین بانوی دانشجوی ایرانی شد که توانست مدل طلای المپیاد ریاضی را به خود اختصاص دهد.

در سال ۱۹۹۵ میلادی، اولین دانشجوی دختر ایرانی بود که توانست نمره کامل را در المپیاد ریاضی از آن خود کند و دو مدال طلا را برای خود به ارمغان آورد.

میرزاخانی دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف بود و دکتری خود را از دانشگاه «هاروارد» آمریکا گرفت. او در سال ۲۰۱۴ میلادی موفق به کسب مدال فیلدز، یکی از معتبرترین جایزهای ریاضی دنیا شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین

    • علي علي اوغلو

      دست ما كوتاه و خرما برنخيل
      ماچه حرفي داريم كه درباره بانوي فزهيخته ايراني سركارخانم دكترپرو فسور مريم ميرزاخاني بزنيم درباره ايشان بايد انهائيكه ازعلم وتحقيق ودست يافته هاي ايشان سود ميبرند اظهارنظر كنند البته ماهم براي داشتن چنين هموطنان دانشمندي درسطح جهاني شادمان ومفتخريم اما شادماني ما ما نند شادماني كردن مالك كل كلاغهاي دنيا است كه هرصد سال حتي يك نيمرو ازمحصولاتش نصيبش نميشود بوجود اين ما ازصميم قلب موفقيتهاي بازهم زيادتري هم درعرصه زندگي شخصي و هم در عرصه موفقيت علمي برايشان ارزونموده وسلامتي وتندرستي ايشان را ازدرگاه ايزد منان خواستاريم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج