adexo3
۳۳۰۷۸۲
۱۳ نظر
۵۰۰۵
۱۳ نظر
۵۰۰۵
پ

جزییات جدید از یک اشتباه فاحش پزشکی

دادستان عمومی و انقلاب اراک اشتباه پزشکی در مرگ پیرمرد ۷۴ ساله اراکی را محرز دانست و گفت: تخلف پزشک معالج طبق قانون در حال رسیدگی است.

خبرگزاری فارس: یازدهم اردیبهشت ماه بود که پیرمردی ۷۴ ساله برای شکستگی پای خود به یک بیمارستان دولتی در شهر اراک مراجعه کرد و پزشک بدون توجه به‌عکس رادیولوژی و مدارک پزشکی این بیمار، دست به جراحی اشتباهی پای راست به‌جای پای چپ زد و مهم‌تر آنکه پیرمرد بعد از همین عمل اشتباهی جان خود را از دست داد.

همان زمان سید محمد جمالیان رئیس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی‌عصر (عج) اراک با اشاره به حادثه رخ داده در این بیمارستان دولتی گفت: در پی قصور پزشکی در این مرکز درمانی، با تفویض اختیار از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، پزشک خاطی تا اطلاع ثانوی از هرگونه فعالیت پزشکی منع و از لیست پزشکان این مرکز حذف شد.

وی ضمن تسلیت به خانواده متوفی و عذرخواهی از اشتباه پزشکی رخ‌داده، اظهار داشت: علیرغم گذشت خانواده متوفی از شکایت در خصوص این پرونده، این قصور از سوی مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اراک و تیم مدیریتی این مرکز پیگیری خواهد شد و به‌محض بررسی در مراجع ذیصلاح و اعلام نظر قطعی، مراتب به اطلاع خانواده متوفی و عموم هم‌وطنان عزیز خواهد رسید.

رئیس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی‌عصر (عج) اراک بیان کرد: اگر بیمار و همراهان به هر دلیل از شکایت خودداری نمایند، تیم مدیریتی تمامی مراکز و بیمارستان‌ها، در کمیته‌های متفاوت نظیر کمیته مرگ‌ومیر و کمیته حاکمیت بالینی، پرونده‌های پزشکی را بررسی و در صورت محرز شدن یا احتمال قصور پزشکی به‌عنوان مدعی‌العموم به مراجع ذیصلاح اعلام می‌کند.

اشتباه پزشکی محرز است

طاهری دادستان عمومی و انقلاب اراک درباره آخرین وضعیت پرونده مرگ بیمار در یکی از بیمارستان‌های اراک گفت: در حال حاضر سازمان نظام پزشکی اشتباه پزشک در مرگ پیرمرد اراکی را محرز دانسته و طبق قانون در حال رسیدگی به این تخلف است.

وی با اشاره به اینکه هنوز از سوی سازمان نظام پزشکی جواب رسمی داده نشده است گفت: اما هفته آینده به محض بسته شدن این پرونده احکام صادره از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب اراک ضمن تاکید بر اینکه اولیای دم در این پرونده شکایتی نداشته‌اند افزود: سازمان نظام پزشکی در این پرونده تخلف بیمارستان و پزشک را محرز دانسته است و در حال رسیدگی به آن است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پزشکان مدعی بیسواد ساختمان ساز

    • علی جاورسیان

      جریان اینکه خانواده اش شکایت نداشتند چیه؟ یا خیلی انسان های خوبی بودند یا میخواستند زودتر از دست پیرمرد راحت شن....ولی من آرزو می کنم پا هیچ کی به این بیمارستان اراک وا نشه که اگه شد بیرون اومدنش با خداست

    • بدون نام

      فدای سر جیب یک عده پزشک نما!!!!
      پزشکی برای من تعریف می کرد که در داروهای گیاهی خاک اره می ریزن یا تو پنی سیلین خیلی خوب باشه نشاسته و باعث پخش عفونت در گلو میشه که برای خودم در کمال تعجب یک بار پیش امد خیلی وقتها هم چینی حدود 700 نفر رو کشته بود!!!
      در داروهای دیگه اگر مواد کم باشه دیگه روش نشد بگه چی می ریزن فقط گفت پزشک به داروساز گفته فعلا هر چی داری بریز تا مواد بیاد!!!!!

    • سپیده

      آخه چرا انقد بی دقتی؟ واقعا جامعه پزشکی داره ب کجا میره؟

    • بدون نام

      آدم دیگه میمونه ب اینا چی بگه. خجالت بکشین!!!!

    • رادیولوژیست

      اینهم یکی از ثمرات بی توجهی و اجحاف وزارت بهداشت در مورد رادیولوژیستهاست.
      اگه گزارش رادیولوژی را دکتر درخواست کرده بود این اتفاق رخ نمیداد.
      این حضرات که از هر فرصتی برای نشان دادن خود استفاده میکنند حتی حاضر نشدند در کنگره اخیر رادیولوژیستها که بیش از 3000 نفر شرکت داشتند ،نماینده ای بفرستند.

    • مجید

      این ها پزشک نیستد...وقتی در دانشگاه ها سهمیه اعمال شود...و حق عده ای ضایع شود...عده ای بی سواد پزشک میشن...کا مای راست را از چپ تشخیص نمی دهند...متاسفانه.

    • بدون نام

      هيچ اتفاقي براي پزشك نميافته. چون نظام پزشكي از همه خلافها هم حمايت ميكنه. فوقش بيمه مسووليت داره و جريمه ميده. يك درصد هم فكر نكنين اين پزشك براش مشكلي پيش مياد.

    • بدون نام

      خدا به فریاد ما برسد با عملکرد این گونه پزشکان

    • بدون نام

      اونوقت آقای دکتر عابدینی تو برنامه دورهمی داشت خودشو خفه می کرد که چرا مهران مدیری درمورد دکترا سریال ساخته تازه همسر آقای دکتر هم که خودشون دکتر تشریف داشتن دراعتراض به سریال درحاشیه نیومده بود برنامه دورهمی .می خوام نیان صدسال سیاه

    • هادی

      دقیقا اون برنامه دورهمی یادمه

      به برنامه حاشیه اعتراض داشتن

      خب جناب دکتر و خانمش بیان جواب بدن


      لال مونی گرفتن ؟

    • یسنا

      ضمن معذرت خواهی از خانواده متوفی؟!! معذرت خواهی؟!!!! بیمار رو کشته! معذرت خواهی کردن؟!!

    • بدون نام

      هیچ نترسید بلایی سردکتره نمیاد.هیچ میتوانیدفکرکنید در تمام بیمارستانهای سراسر کشور چقدر انسان کشته مبشه ودکترها چون در حاشیه های امن هستند؛باخیال راحت بیمار دست وپا بسته رو به کشتن میدن.بخصوث سن بالاهارو .آنها اعتقاد دارن این پیرمردپیرزنان بیخود زنده ان واز موادغذایی دیگران استفاده میکنن وخودشان هم به هیچ دردی نمیخورن.مادر سالم من بدست یکی ازاین نه پزشکان معروف در بیمارستان رسالت تهران ازبین رفت.وقتی گوش دکترهارا قانون ؛نپیچاند؛خیالشان از بابت پیگیری مردم راحت است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج