adexo3
۳۳۹۲۰۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

بررسی علت بروز آتش سوزی در فارس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: علت بروز آتش سوزی در مناطق وسیعی از استان طی چند روز گذشته در دست بررسی است و پس از مشخص شدن، اعلام خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: علت بروز آتش سوزی در مناطق وسیعی از استان طی چند روز گذشته در دست بررسی است و پس از مشخص شدن، اعلام خواهد شد.

حسن فیاض پور، افزود: دلایلی که برای آتش سوزی های اخیر اعلام می شود همه گمانه زنی است و هنوز علت اصلی مشخص نیست اما آنچه مسلّم است اینکه عامل انسانی دخالت داشته است.

وی بیان کرد: اینکه عامل انسانی را در این اتفاق دخیل می دانیم علتش این است که نه گرمای هوا و درجه حرارت به حدی بوده که باعث آتش سوزی شود، نه صاعقه ای روی داده و نه انفجاری اتفاق افتاده و بنابراین باید دست انسان در کار بوده باشد.

او اظهار کرد: دستگاههای تخصصی مسئول و دستگاههای امنیتی، قضایی و انتظامی هم اینک مشغول بررسی موضوع و علت اصلی بروز این حوادث هستند.

وی، ضمن قدردانی از نیروهای مردمی و سپاه، ارتش، بسیج و هلال احمر که در جریان مهار آتش تلاش و کوشش بسیاری کردند افزود: به رغم همه تلاش هایی که توسط نیروی انسانی انجام شد اما کمبود امکانات و تجهیزات تخصصی که باید در سطح ملی تامین می شد مانند بالگرد باعث طولانی شدن زمان اطفای حریق و گسترش دامنه آتش سوزی شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس تصریح کرد: امروز منابعی که خاص مدیریت بحران است و باید به این مجموعه داده شود در جای دیگر هزینه می شود اما کار را از مجموعه وزارت کشور می خواهند.

فیاض پور ادامه داد: مسئولان کشور و خصوصا نمایندگان مجلس باید با اصلاح قوانین، امکانات، منابع و اختیارات را در اختیار مجموعه ای قرار دهند که در چنین مواقعی مسئولیت پاسخگویی را نیز بر عهده دارد.

بر اساس این گزارش آتش سوزی ۵۰ساعته در مناطق مرتعی و جنگلی شهرستان پاسارگاد در شمال استان فارس به همراه دو اتش سوزی دیگر در منطقه پارک ملی بمو و خان زنیان و دشت ارژن شیراز خسارت هنگفتی را به منابع جنگلی ، مرتعی و حیات وحش این حوزه های دچار اتش سوزی شده وارد کرد .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      علت رو‌نخواستیم ..مهارش کنید ..علت که‌معلومه عمدی بوده و‌

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج