۳۳۹۲۶۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تکذیب فعالیت گوگل به نفع «کلینتون»

گوگل خبر می دهد که الگوریتم موتور جستجوی خود را به نفع هیلاری کلینتون یا دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تغییر نداده است.

وب سایت دیجیاتو - امیر مستکین: گوگل خبر می دهد که الگوریتم موتور جستجوی خود را به نفع هیلاری کلینتون یا دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تغییر نداده است. سخنگوی شرکت مذکور بیان نموده: «بخش تکمیل خودکار جستجوها (Autocomplete) به نفع هیچ نامزد ریاست جمهوری و یا رویداد خاصی تغییر نمی کند.»

تکذیب فعالیت گوگل به نفع «کلینتون»

اما ماجرا چه بوده و چرا گوگل چنین بیانیه ای را منتشر کرده است؟ دو روز پیش یکی از کانال های یوتوب ویدیویی منتشر می کند که تکنولوژی autocomplete جستجوگر گوگل را به چالش می کشد و نشان می دهد که در قیاس با نتایج به دست آمده از بخش autocomplete جستجوگرهای بینگ و یاهو، گوگل در حال کتمان برخی حقایق در مورد شخص «هیلاری کلینتون»، نامزد احتمالی حزب دموکرات برای ریاست جمهوری سال جاری در ایالات متحده است.


در ویدیوی فوق توضیح داده می شود که اگر شما بخواهید در خصوص «جرائم هیلاری کلینتون» (crimes) یا «اتهام» (indictment) وی جستجو کنید، پس از نگارش دو یا سه کاراکتر ابتدایی از کلمات indictment یا crimes، گوگل توسط تکنولوژی تکمیل خودکار جستجو برای کاربر، موارد دیگری را به جای آنها به شما پیشنهاد می دهد.

یکی از مسئولین بخش جستجوی گوگل در توییتر و در جهت دفاع از الگوریتم جستجوی این شرکت، بیان نموده افرادی که در پی موارد منفی در مورد نامزد یاد شده هستند، معمولاً نام خانوادگی وی را تایپ نمی کنند و در این ویدیو به چنین مسئله ای پرداخته نشده است.

در ویدیوی بالا توضیح داده می شود که برای سایر نامزدها نظیر «دونالد ترامپ» یا «برنی سندرز» چنین اتفاقی رخ نمی دهد و گوگل مشکلی با نمایش «نژادپرستی» ترامپ به شخص جستجو کننده ندارد. در این میان گوگل خبر می دهد که به طور کلی تلاش دارد تا پیشنهادات منفی احتمالی را در سیستم تکمیل خودکار جستجوها ارائه ندهد. سخنگوی گوگل در خصوص این مسئله بیانیه ای که در ادامه می خوانید را ارائه داده است.

تکنولوژی Autocomplete در جستجوی گوگل از هیچ نامزد یا رویداد خاصی حمایت نمی کند. ادعاهای اخیر در خصوص این سیستم به علت عدم وجود درک صحیح از کارکرد آن بوده اند. الگوریتم Autocomplete ما نتایج احتمالی توهین آمیز و تحقیر آمیز را در ادامه نام یک شخص به نمایش نمی کشد. به طور کلی تر، حدس های Autocomplete بر اساس عوامل بسیاری، از جمله میزان محبوبیت آنها شکل می گیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج