adexo3
۳۳۹۴۳۱
۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

واکنش ایران به مصادره اموال توسط کانادا

سخنگوی وزارت خارجه ایران در موضعگیری درباره حکم دادگاه عالی ایالت اونتاریو کانادا گفت: اقدام دولت کانادا مغایر با ادعای عادی سازی روابط دو کشور و جبران سیاست های افراطی دولت پیشین این کشور است.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی وزارت خارجه ایران در موضعگیری درباره حکم دادگاه عالی ایالت اونتاریو کانادا گفت: اقدام دولت کانادا مغایر با ادعای عادی سازی روابط دو کشور و جبران سیاست های افراطی دولت پیشین این کشور است.

حسین جابری انصاری درموضع گیری حکم دادگاه عالی ایالت اونتاریو کانادا افزود: بر اساس اخبار منتشره دیوانعالی ایالت اونتاریو کانادا با صدوریک رای سیاسی، براساس ادعاهای بی اساس در مورد به اصطلاح حمایت ایران از گروههای تروریستی، حکم توقیف ۱۳ میلیون دلار از اموال ایران را تایید کرده است. جمهوری اسلامی ایران این اقدام را گامی جدید در مسیر سیاست های خصمانه دولت افراطی گذشته کانادا می داند که با رای مردم ساقط شد.

وی ادامه داد: شناسایی و اجرای آراء سیاسی و غیابی صادره ازسوی محاکم آمریکایی که در دیوانعالی ایالت مذکور کانادا مورد تایید قرار گرفته است، مغایر با تعهدات بین المللی دولت کانادا وفق اصول و قواعد شناخته شده حقوق بین الملل در مورد مصونیت قضایی دولتها و اموال آنها است.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: از منظر سیاسی نیز این اقدام مغایربا ادعای دولت جدید کانادا مبنی برتمایل به عادی سازی روابط دو کشور و جبران سیاست های افراطی دولت پیشین کانادا است.
جابری انصاری گفت: از این رو همانگونه که قبلا در گفت وگو با مقامات کانادایی تصریح گردیده، مجددا تاکید می شود هرگونه عادی سازی روابط دیپلماتیک دو کشور مستلزم بازنگری اساسی در سیاست های افراطی و نادرست گذشته دولت کانادا از جمله در زمینه نقض مصونیت قضایی دولت ایران است.

وی تاکیدکرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن مردود دانستن رای دیوانعالی ایالت اونتاریو و یادآوری مسئولیت بین المللی دولت کانادا در حفاظت از اموال ایران در آن کشور، تاکید می کند عدم رعایت تعهدات یاد شده موجبات مسئولیت بین المللی دولت کانادا را فراهم آورده و ایران حق خود در زمینه اتخاذ اقدامات لازم جهت احقاق حقوق قانونی خود از جمله در ارتباط با جبران خسارات وارده احتمالی را محفوظ می دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      ای بابا این که چیز جدیدی نیست اینها همه گشایشهای پسابرجامه و اعتماد به امریکاست

    • بدون نام

      هردم از این باغ می رسد بویی

    • فاطمی

      سلام و عرض ارادت به محضر رهروان شهدای دفاع مقدس سپاهیان دلاور مرد ایران زمین لطفاً ترمز تنگه هرمز را بکشید منتظر تدبیر امیدواران همیشه خندان نباشید. ....

    • حمید رضااشراقی

      بیچاره این ملت که امولشون یکی پس ازدیگری مصادره میشود درداخل کشور هم حقوقهای چند میلیونی. خوب معلومه که دیگه چیزی برای این مردم باقی نمیماند وتعطیلی کارخانه ها یکی پس از دیگری ورکود وتورم هم کمر ملت راخم کرده وبیکاری خانمانسوز به جان این مردم افتاده. خدایا خودت رحمی بکن

    • محمدنژاد

      وقتی به آیات قرآن و روایات حضرات معصومین )ع( توجه نمی کنیم و در مقابل به اندوخته ها و مشاوره های مشتی فریفته غرب بیشتر از آن اهمیت میدهیم !نتیجه همین میشود !؟
      در آیات زیادی کفار را عناصری تو خالی و ترسو معرفی شده که در مقابل ایمان مؤمنین محکوم به شکست هستند مادامیکه مؤمنین به توکل به خدا و اتکاء به یکدیگر عمل نمایند !!
      مقابله به مثل کردن با توقیف اموال و کشتی های دول مربوطه مثل امریکا و کانادا باعث کوتاه آمدن آنها میشه !
      باور کنید جرئت واکنش تند فیزیکی ندارند چرا که در منظر حقوق بین الملل و افکار عمومی محکوم هستند و حال با اتکاء به منش زورگوئی خودشان و کوتاه آمدن ما ها گستاخ شدند !قضیه دستگیری ملوانان آمریکائی و انگلیسی در گذشته این مسئله را ثابت کرده است

    • مسعود

      روحانی فرمودن هرروز یک گشایش پس از برجام البته خدا برجام را آورد حتی پس از برجام باران آمد !!!!!!!؟؟؟؟!

    • بهنام

      سگ زرد برادر شغاله (در سیاست خارجی اگه شده از جیب ضرر هم بکنی باید صدتا استخوان به مفت نشان همه دنیا بدی ولی وقتی نوبت اینجور کشورها مثل کشورهای حاشیه خلیج وکانادا و فرانیه رسید بگی نه اینو مفته به بقیه میدم ولی برای تو پول هم بیاری نمیدم تا او ته ته هشان بسوزد و به زوزه کشیدن بیفتن

    • حمید

      دزدیدن اموال ایران رانداختن تقصیر دیگران دزدیدن اموال ایران درکانادا تقصیر کیه

    • کیوان خدایی

      به به به به این غربیها چه بخور بخوری در سفره ی شاهانه برجام به راه انداخته اند. تنها راه ایران امروز بعد از کمک خدا و دعای خیر امام زمان فقط این است که دولتمردان ما نفوذ گازی خود را در جهان افزایش دهند و اگر ایران بتواند گاز مصرفی اروپا هند و چین را تامین کند میتواند قدرت چانه زنی خودش رو در روابط بین الملل افزایش دهد و جلو این بخور بخورها رو بگیرد

    • سعید

      هرعملی عکس العملی رادرپی داردواینها نتیجه سیاستهای جدیدمان است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج