۳۳۹۶۸۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

امراله احمدجو :

بشکوفه؛ تهیه‌کننده «سلمان فارسی» شد

امراله احمدجو که اغلب او را با سریال «روزی روزگاری» می‌شناسند این روزها قلم نگارش فیلمنامه «سلمان فارسی» به پیشنهاد داود میر باقری را در دست گرفته است.

خبرگزاری صبا: امراله احمدجو که اغلب او را با سریال «روزی روزگاری» می‌شناسند این روزها قلم نگارش فیلمنامه «سلمان فارسی» به پیشنهاد داود میر باقری را در دست گرفته است.

بشکوفه؛ تهیه‌کننده «سلمان فارسی» شد

وی در این باره به ما گفت: طبق آخرین صحبت‌هایی که با داود میرباقری داشته‌ام قرار شد حسن بشکوفه؛ تهیه‌کنندگی کار را به عهده بگیرد. داود میرباقری فیلمنامه را نوشته است اما گفت‌وگویی در آن مطرح نشده و در واقع موضوع قصه با قسمت‌بندی نوشته شده است. فقط باید گفت‌وگوها لحاظ شود که من در کنار چند نویسنده دیگر با هم این کار را انجام خواهیم داد. ویژگی‌های داستان مثل دیگر کارهای میرباقری است، داستانی در زمان صدر اسلام است که به سرنوشت روزبه اهل‌ جی در استان اصفهان اشاره دارد. محله جی پیوسته به اصفهان و یکی از محله‌های شرقی این شهر است. دین روزبه زرتشتی و پدرش از ملاکین جی بود.

روزبه هرگز به مسائل روحانیون زرتشتی که آن زمان مطرح می‌کنند قانع نشد و در پی یافتن پاسخ سوالات خود در مورد دین و ارتباط با خداوند به عربستان سفر کرد و مسیر پر ماجرایی را پشت سر گذاشت. در نهایت در مدینه پیغمبر اسلام(ص) را پیدا می‌کند و بعد از آن به پیشنهاد پیامبر(ص) نامش از روزبه به سلمان فارسی تغییر می‌یابد. وی پس از آن یکی از اصحاب پیامبر(ص) می‌شود در نهایت به عنوان یکی از یاران نزدیک حضرت علی (ع) به ایشان می‌پیوندد. طبق آنچه که در کارهای قبلی میرباقری از جمله «مختارنامه» و «امام علی(ع)» بوده است در این داستان هم سعی شده به شکل نمایشی این برهه از تاریخ را تعریف کند به نحوی که برای مخاطب کسل‌کننده نباشد و از تاریخ درامی جذاب در بیاورد.

احمدجو با اشاره به روند کار بر اساس مستندات و تخیلات گفت: کارهایی که تاریخی هستند در برخی موارد به قرینه چیزهایی که باید باشند به تخیل می‌پردازند تا قابل قبول در مورد شخصیت و ماجراها باشند. فرض کنید کلاس‌هایی که سلمان فارسی در آنها شرکت می‌کرد و جزییات بحث‌هایی که در آن‌جا توسط روحانیان مطرح می‌شود در هیچ جایی نوشته نشده است اما در این‌جا با مطالعه و تحقیق درباره آن دوره چیزهایی را به دست می‌آوریم که مستند باشد و دور از شخصیت فرد نباشد. داوود میرباقری خود در این مسئله استاد است.

سلمان فارسی تنها صحابه ایرانی پیامبر(ص) است و با اسم ایرانی و دین زرتشتی نزد پیامبر(ص) رفته و پذیرای اسلام شده است و بعد‌ها حاکم مدائن می‌شود. قصه از زمان تولد سلمان فارسی آغاز می‌شود و تا بعد از اسلام آوردنش ادامه می‌یابد. قصه به مراحل نوزادی، کودکی، نوجوانی، جوانی و میانسالی وی اشاره می‌کند. از سن میانسالی به بعد تنها یک بازیگر نقش آن را ایفا می‌کند.

این فیلمنامه‌نویس در ادامه از لوکیشن‌های مورد نظر در این سریال گفت: میرباقری در نظر دارد بخش‌های مربوط به اصفهان را در همین استان کار کند. لوکیشن‌های دیگر فعلا مشخص نیست زیرا در حال حاضر موضوع اصلی فیلمنامه است.

احمدجو در پاسخ به این سوال که چرا خودش کارگردانی این سریال را به عهده نگرفته است گفت: داود میرباقری خود، این کار را به من سپرده است از زمانی که ما باهم آشنا شدیم چندین سال می‌گذرد او از همان زمان‌ها به فکر ساخت مجموعه‌ای درباره سلمان فارسی بود و به این موضوع علاقه زیادی داشت.

وی چندین سال روی آن کار کرد تا آنچه که می‌خواهد را به دست بیاورد. در مورد گفت‌وگوها باید بگویم که میرباقری مثل روال‌های قبلی‌اش عمل می‌کند؛ یعنی از دیگران کمک می‌گیرد و نهایت انتخاب‌هایش را اعمال می‌کند و خود تایید نهایی را صادر می‌کند به این صورت که در ابتدا از تعدادی دیالوگ‌نویس کمک می‌گیرد و در نهایت خودش غربال می‌کند. این بار قسمت شد که من هم با داود میرباقری همکاری کنم به هر حال بارها این دوست عزیز به من کمک کرده است. از وقتی که من پا به این عرصه گذاشته‌ام میرباقری جزو کسانی بود که در همه جا به من خیلی کمک کرد. من نیز دلم می‌خواست که یک بار به درد او بخورم و این همکاری باعث خوشحالی‌ام شد.

کارگردان مجموعه «روزی روزگاری» در ادامه از موفقیت این سریال گفت: من تعریف موفقیت را دوگانه می‌بینم اول این که کار منسجم، درست، زیبا و شکیل در بیاید که این بالاترین موفقیت است. موفقیت بعدی استقبال تماشاچیان و ارتباطی است که مخاطب با اثر برقرار می‌کند. این بخش به‌گونه‌ای است که با هزار برنامه‌ریزی هم به طور قاطع نمی‌توانیم در مورد آن نظر بدهیم اما در مورد خوب ساخته شدن کار، پیش‌بینی‌ها امکان‌پذیرتر است؛ البته خود میرباقری هم بیشتر تمرکزش روی این بخش است. همین که کاری خوب ساخته شود قطعا مخاطب خودش را پیدا می‌کند حتی اگر استقبال عام هم نداشته باشد در دراز مدت جای خودش را باز می‌کند از این لحاظ این مسئله تضمین شده است چون داود میر باقری بالای سر آن است.

امراله احمدجو در پایان گفت: قرار است تمام چهل قسمت پروژه تا پایان اسفند ماه امسال کامل شود و فروردین سال آینده کار کلید خواهد خورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج