۳۳۹۸۵۲
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

ناگفته‌‌های سجاد افشاریان از «سرگیجه»

سجاد افشاریان گفت: نمایش «سرگیجه» محصول خلاقیت یک گروه جوان و درجه یک است که در زمانه‌ای که فقط در مدت ۲۰ تا ۳۰ روز کاری را به صحنه می‌برند، حدود هشت‌ماه تمرین کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: سجاد افشاریان گفت: نمایش «سرگیجه» محصول خلاقیت یک گروه جوان و درجه یک است که در زمانه‌ای که فقط در مدت ۲۰ تا ۳۰ روز کاری را به صحنه می‌برند، حدود هشت‌ماه تمرین کرده‌اند.

ناگفته‌‌های سجاد افشاریان از «سرگیجه»

تهیه‌کننده‌ی نمایش «سرگیجه» درباره‌ی این نمایش که در تالار حافظ روی صحنه می‌رود، به ما گفت: گروهی که این نمایش را آماده کرده‌اند، با وجود جوانی حرفه‌ای هستند و در تئاتر حضور جدی دارند. البته معادلات تئاتر در این سال‌ها تغییر کرده و تصمیمات دولتی هم به این تغییرات دامن زده است، مثل از بین رفتن قرارداد تیپ یا واگذاشتن گروه‌های تئاتری به حال خود تا خرج‌شان را درآورند یا اینکه تئاتر به سراغ چهره‌های غیرتئاتری رفته و نیز تکثیر سالن‌هایی که به هر حال به دنبال پر کردن سالن از تماشاچی هستند.

افشاریان با اشاره به اینکه تمام این‌ها مسائلی را در تئاتر به دنبال داشته که به برهم خوردن معادلات دامن زده است، افزود: در این وانفسا با یک گروه تئاتر جوان مواجه شدم که در زمانه‌‌ای که گروه‌ها فقط ۲۰ تا ۳۰ روز برای اجرا تمرین می‌کنند، آن‌ها هشت ماه بود که برای تولید نمایش خود زحمت می‌کشیدند و تولید خلاقه‌ای مبتنی برادبیات را در نظر داشتند، همین باعث شد تهیه‌کنندگی نمایش «سرگیجه» را بر عهده بگیرم.

وی اضافه کرد: تاکنون استقبال خیلی خوبی از نمایش در چند اجرایی که پشت سر گذاشته‌ایم صورت گرفته است، آن هم در شرایطی که در یکی از ماه‌هایی که از نظر کاری برای اجرای تئاتر مناسب نیست نمایش را قبل از افطار به صحنه می‌بریم که همین هم با کنسل شدن اجرای یک نمایش دیگر و لطفی که داشتند فراهم شد.
کارگردانی «سرگیجه» به طور مشترک برعهده پویا صادقی و ایمان صیادبرهانی است. نمایش «سرگیجه» براساس رمان «منگی» از زوئل اکلوف در سی و دومین جشنواره تئاتر فجر حضور داشت و توانست جایزه ویژه گروه «بازیگران خانه تئاتر» را دریافت کند.

محمد برهمنی، سعید زارعی، ایمان صیاد برهانی، سهیل سهیلی، مجید اسدی و زینب همتی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند که البته چند روزی است سهیلی به دلیل آسیبی که در یک سانحه به آن دچار شده فعلا حضور ندارد و بازیگر دیگری جایگزین او شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج