adexo3
۳۴۰۸۱۵
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

لغو کنسرت‌ها کمک به تهاجم فرهنگی است

لغو چند کنسرت موسیقی که مهمترین‌شان کنسرت کیهان کلهر و کنسرت شهرام ناظری در نیشابور بود، موجبات نگرانی اهالی موسیقی را به وجود آورد و باعث شد که هنرمندان این عرصه در مقابل این مسائل ساکت نمانند.

موسیقی ما: لغو چند کنسرت موسیقی که مهمترین‌شان کنسرت کیهان کلهر و کنسرت شهرام ناظری در نیشابور بود، موجبات نگرانی اهالی موسیقی را به وجود آورد و باعث شد که هنرمندان این عرصه در مقابل این مسائل ساکت نمانند. در این میان تهدید شدنِ شهرام ناظری به بازداشت شدن، ماجرا را وارد فاز تازه‌ای کرد و بسیاری از هنرمندان را به سخن گفتن در این‌باره واداشت.

لغو کنسرت‌ها کمک به تهاجم فرهنگی است

علیرضا قربانی و محمد معتمدی خوانندگانی بودند که از همان ابتدا و با انتشار اخبارِ لغو این کنسرت‌ها با نوشتن یادداشت‌هایی به این مسئله واکنش نشان دادند. «حسین پرنیا» -آهنگساز و نوازنده سنتور- با اشاره به کنسرتی که همراه با شهرام ناظری در نیشابور برگزار کرده، به این مساله اشاره دارد که وجود چند قانونی در کشور و در شهرهای مختلف یعنی هرج و مرج؛ او اوایل اردیبهشت ماه امسال همراه با «شهرام ناظری» در نیشابور به اجرای برنامه پرداخت و بیش از ۷ هزار نفر در مقبره عطار حضور داشتند؛ اما درست ۲۰ روز بعد کنسرت دیگری از شهرام ناظری در آنجا لغو می‌شود.

این آهنگساز و نوازنده همچنین در واکنش به لغو کنسرت‌های موسیقی می‌گوید: «درباره‌ی لغو کنسرت‌ها، خانه موسیقی و دیگر نهادها باید موضع بگیرند و پاسخ‌گو باشند. اگه مملکت قانون‌مند است، باید طبق قانونی که در آن حاکم است، رفتار شود و اگر از قانون ملوک الطوایفی تبعیت می‌‌‌کند و هر کسی قلمروی خودش را دارد،لااقل قلمروها را مشخص کنند که بدانیم کجاها می‌شود و کجاها نمی‌شود کنسرت برگزار کرد.»

او بر این اعتقاد است که: «شما نمی‌توانید هیچ کنسرتی برگزار کنید؛ مگر اینکه از وزارت ارشاد مجوز داشته باشید و موسیقی و شعر شما در مرکز موسیقی کشور تایید شده باشد. من به عنوان یک موزیسین سوال می‌کنم که آیا دادستان می‌تواند مجوز ارشاد را لغو کند یا خیر؟ اگر قانون کل کشور یکی است باید به مجوزهای وزارت ارشاد اتکا کنیم.

چرا به هنرمند توهین می‌کنند؟ تمام کسانی که موسیقی‌های تاریخی و هنری این مملکت را لغو می‌کنند در راستای سیاست‌های غرب‌زدگی گام برمی‌دارند. لغو کنسرت‌های موسیقی ایرانی درست همان کاری است که امریکا و غربی‌ها به دنبالش هستند. اگر امروز موسیقی‌های فرهنگی و تاریخی ما در تلویزیون جایی ندارد؛ این درست در راستای تهاجم‌های فرهنگی است که به دنبال از بین بردنِ فرهنگ و هنر ایران هستند. متاسفانه تلویزیون نازل‌ترین موسیقی‌ها را پخش می‌کند، آنقدر که تلویزیون تهاجم به فرهنگ و هنر می‌کند کشورهای غربی نمی‌کنند.»

حسین پرنیا به مساله‌ای دیگر نیز اشاره دارد. او می‌گوید که:‌‌ «وزیر ارشاد حق ندارد بگوید در حد بضاعتم مدافع حقوق هنرمندان در کشور هستم؛ این حرف در حوزه فرهنگ و هنر بسیار خطرناک است. با شنیدن این حرف ما می‌فهمیم که هیچ پشتوانه‌ای نداریم. پس از لغو کنسرت شهرام ناظری در نیشابور، ناظری تهدید به بازداشت شده، مگر ایشان خلاف قانون کشور عمل کرده که تهدید به بازداشت می‌شود. ما براساس قوانین ایران کار می‌کنیم و مالیات و عوارضمان را هم پرداخت می‌کنیم. مثل بعضی‌ها نیستیم که همین کارها را هم نمی‌کنند. اکنون ما از خانه موسیقی و وزارت ارشاد انتظار داریم که این مسئله را پیگیری کنند که چرا به موزیسین‌ها توهین می‌شود؛ آن هم توهین شغلی و شخصیتی.»

او ادامه می‌دهد:‌ «می‌گویند به خاطر امنیت ملی کنسرت‌ها را لغو می‌کنند، آیا کنسرت‌های موسیقی ایرانی ایجاد فحشا و فساد می‌کند؟ یا اختلاسهای زیاد مملکت را به فساد می‌کشاند. در کرج برخی از مسئولان برای چندمین بار درخواست تغییر مدیر کل ارشاد را کرده‌اند؛ چرا که زیاد مجوز کنسرت داده است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لغو کنسرت هااونم شهرام ناظری بااون صدای لطیف وآرامبخش فقط کمک به دشمن وفرهنگ غربه

    • بدون نام

      واقعا متاسفم برای عده ای خاص که با هنرمند بزرگی همچون شوالیه هنر کشور با این وضع برخورد میکنند و باعث میشن این عزیزان ترک وطن کنند و...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج