اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۴۱۰۰۸
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

ناسا و امارات‌ قرارداد همکاری بستند

ناسا موافقت کرده اطلاعات علمی، تلسکوپ‌ها و سفینه‌های‌اش را با این کشور به اشتراک بگذارد. اما گفته شده اولین هدف این همکاری‌ها اکتشاف در سیاره مریخ خواهد بود.

مجله دیجی کالا - اسماعیل دلخموش: ناسا یک قرارداد جدید برای همکاری با امارات‌متحده‌عربی در حوزه اکتشافات فضایی امضا کرده است. این سازمان موافقت کرده اطلاعات علمی، تلسکوپ‌ها و سفینه‌های‌اش را با این کشور به اشتراک بگذارد. اما گفته شده اولین هدف این همکاری‌ها اکتشاف در سیاره مریخ خواهد بود.

ناسا و امارات‌ قرارداد همکاری بستند

هنوز جزییات این قرارداد روشن نیست اما رییس آژانس فضایی امارات‌متحده گفته که این قرارداد درهایی برای پیشبرد طیف وسیعی از برنامه‌ها با منافع مشترک برای هر دو کشور را گشوده است. به نظر می‌رسد چنین قراردادی برای ناسا بیشتر به قصد تقویت برنامه‌های جاه‌طلبانه این سازمان مثل بردن انسان‌ها به مریخ باشد. برنامه‌ای که قرار است در بین سال‌های ۲۰۳۰ تا ۲۰۴۰ انجام شود. البته پروژه مریخ این سازمان مورد انتقادهایی هم قرار گرفته. همین چند هفته پیش بود که در کنگره آمریکا درباره این پروژه پرسش‌هایی مطرح شد. اینکه آیا انجام دادن چنین عملیاتی اساسا به صرفه است؟ پروژه‌ای که ممکن است هزینه‌ای بیش از هزار میلیارد دلار داشته باشد.

امارات متحده عربی اما کمتر جاه‌طلب است و برنامه خود را به فرستادن یک کاوش‌گر بدون سرنشین به مریخ محدود کرده. اتفاقی که طبق برنامه‌ریزی سازمان فضایی این کشور در سال ۲۰۲۱ باید رخ دهد. آژانس فضایی امارات‌متحده قراردادهای همکاری‌ای با کشورهای چین، روسیه و انگلستان هم بسته است و قرارداد با ناسا آخرین نمونه از این قراردادها است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سوسمار بفرس فضای

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج