adexo3
۳۴۲۰۰۴
۲ نظر
۵۰۳۳
۲ نظر
۵۰۳۳
پ

ماجرای مادربزرگ مودب و پاسخ گوگل!

احتمالا چیزهای زیادی از آداب‌دانی انگلیسی‌های شنیده‌اید. مخصوصا اگر فیلم‌های و سریال‌های انگلیسی را در همین تلویزیون خودمان دیده باشید، دیده‌اید که چطور انگلیسی‌ها سعی می‌کنند آداب حرف‌زدن و غذا خوردن و راه رفتن را همه جا رعایت کنند.

وب سایت برسام: احتمالا چیزهای زیادی از آداب‌دانی انگلیسی‌های شنیده‌اید. مخصوصا اگر فیلم‌های و سریال‌های انگلیسی را در همین تلویزیون خودمان دیده باشید، دیده‌اید که چطور انگلیسی‌ها سعی می‌کنند آداب حرف‌زدن و غذا خوردن و راه رفتن را همه جا رعایت کنند. اما این مادربزرگ ۸۵ ساله‌ی انگلیسی با آداب‌دانی گوگلی‌اش همه را شگفت‌زده کرده!

ماجرای مادربزرگ مودب و پاسخ گوگل!

مِی اشوورث، بانوی ۸۵ ساله‌ی انگلیسی، زمانی که با عدد رومی MCMXCVIII (همان ۱۹۹۸ خودمان) روبرو شد، به محترمانه‌ترین شکل ممکن از گوگل خواست تا آن را برایش ترجمه کند. این خانم انگلیسی در بار جستجوی Google این عبارت را تایپ کرد: "please translate these roman numerals mcmxcviii thank you" که یعنی «لطفا این اعداد رومی mcmxcvii را ترجمه کنید متشکرم».

اما این داستان زمانی در اینترنت پخش شده که نوه‌ی این خانم تصویری از مونیتور مادربزرگش را در توییتر منتشر کرد و آداب‌دانی این خانم که از یک موتور جستجوگر به این شکل قدردانی می‌کند، توجه همه را به خودش جلب کرد. توییت این پسر چندهزار بار بازنشر شده و اظهارنظرهای بسیاری هم به دنبال داشته است.

بعد از این ماجرا حالا گوگلی‌ها هم با احترام و علاقه جواب این مادربزرگ انگلیسی را داده‌اند. حساب کاربری رسمی گوگل به مادربزرگ انگلیسی پیام داده که «نیازی به تشکر نبود» و Google UK یا همان گوگل بریتانیا هم در Twitter خودش از نحوه‌ی جستجوی این بانوی ۸۶ ساله تعریف و تمجیده کرده است.

ماجرای مادربزرگ مودب و پاسخ گوگل!

شاید زمانی که بن، نوه‌ی این خانم تصویر جستجوی مادربزرگش را درTwitter به اشتراک می‌گذاشت فکرش را هم نمی‌کرد که این تصویر این‌قدر محبوبیت پیدا کند و دست به دست بگردد. حالا نه تنها توئیت او بیشتر از ۱۶ هزار بار بازنشر شده و بیشتر از ۲۴ هزار بار Like خورده، حساب کاربری رسمی Google و Google UK هم برایش پیغام داده‌اند و پای رسانه‌های بزرگی مثل CBC هم به این داستان باز شده.

خود بن که بالاخره به درخواست طرفداران پرشمار مادربزرگش جواب مثبت داده و عکسی از خودش در کنار مادربزرگ منتشر کرده، در یک توئیت دیگر هم گفته که عجیب‌ترین روزهای زندگی‌اش را می‌گذراند! البته که حق هم دارد!

اما بشنوید از جواب گوگلی‌ها به مادر بزرگ خوش‌اخلاق انگلیسی! اکانت رسمی گوگل در توییتی نوشته: «مادر بزرگ عزیز! نیازی به تشکر نبود. با احترام؛ گوگل». ضمنا برای آن که لبخند همراه با کمی خجالت خودشان را نشان بدهند، از یک ایموجی خندان خجالت‌زده هم استفاده کرده‌اند!

ماجرای مادربزرگ مودب و پاسخ گوگل!

اکانت رسمی گوگل بریتانیا هم برای این مادربزرگ نوشته: «مادربزرگ نازنین بن! امیدواریم خوب باشید. در بین میلیاردها جستجو، جستجوی شما لبخند را به لب ما نشاند. و ضمنا، جواب سوال‌تان می‌شود ۱۹۹۸٫ ما متشکریم.»

ماجرای مادربزرگ مودب و پاسخ گوگل!

به نظر می‌رسد حتی در دنیای شلوغ و پلوغ اینترنت که کسی وقت سر خاراندن ندارد هم کمی ادب و متانت و مهربانی می‌تواند نتایجی فراتر از باور به همراه داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • farshid

      حالا اگه ایران بود آبروی طرف و میبردن

    • یاران

      ممنونم اقا فرشید لایک میلیونی داری،بهترین نظر دادی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج