۳۴۳۳۰۶
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

بهبود وضعیت بورس در صورت رفع ابهامات

شاخص کل بورس در معاملات امروز(دوشنبه) در ادامه روند کاهشی خود با ۴۱۲ واحد افت دیگر به جایگاه ۷۲ هزار و ۶۱۵ واحدی عقب نشینی کرد.

خبرگزاری ایرنا: شاخص کل بورس در معاملات امروز(دوشنبه) در ادامه روند کاهشی خود با ۴۱۲ واحد افت دیگر به جایگاه ۷۲ هزار و ۶۱۵ واحدی عقب نشینی کرد.

تعداد معامله های بازار سرمایه پس از ورود شاخص کل بورس به کانال ۷۲ هزار واحدی، کاهش یافت به گونه ای که ۶۵۷ میلیون و ۱۰۲ هزار سهم و حق تقدم به ارزش یک هزار و ۳۸۰ ملیارد ریال در ۴۷ هزار و ۸۴۴ نوبت دادوستد شد.

نمادهای تاپیکو، فولاد، شبندر، کگل، حکشتی و خساپا با افت خود، باعث کاهش شاخص شدند و اخابر با ۳۸ واحد رشد، مانع افت بیشتر شاخص شد.

همه شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز کاهش داشتند به طوری که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ۱۵۰ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۵۸ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۴۷ واحد، شاخص آزاد شناور ۵۲۷ واحد، شاخص بازار اول ۲۳۵ واحد و شاخص بازار دوم ۱۲۱۸ واحد افت کرد.

بالاترین افزایش قیمت نیز به نمادهای تولید مواد اولیه داروپخش، تولید محور خودرو، فروسیلیس ایران، شیشه و گاز و ریخته گری تراکتورسازی ایران تعلق داشت.

بیشترین کاهش قیمت نیز برای حق تقدم توریستی و رفاهی آبادگران، آهنگری تراکتوری سازی ایران، فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر، کارخانجات قند قزوین و کربن ایران به ثبت رسید.

شاخص کل بورس در معاملات دیروز(یکشنبه) نیز با ۸۷۸ واحد کاهش به رقم ۷۳ هزارو ۲۷ واحد رسیده بود.

* بازار سرمایه، با رفع ابهامات، بهبود می یابد

بهنام محسنی معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره وضعیت بازار سرمایه و علت افت و رکود بازار سرمایه در روزهای اخیر، گفت: برخی شرکت ها در حال اجرای تعدیلات پس از برگزاری مجامع هستند.

وی اضافه کرد: برخی ابهامات نیز در موضوع هایی مانند نرخ خوراک پتروشیمی ها وجود دارد که به مرور زمان در حال رفع شدن است و با تحقق آن، وضعیت بازار سرمایه بهبود می یابد.

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران ادامه داد: مسایلی مانند نرخ سود سپرده ها، برقراری مبادلات اقتصادی خارجی و افزایش صادرات وضع بهتری نسبت به پارسال دارد که نوید شرایط بهتری را برای بازار سرمایه در سال جاری می دهند.

وی با بیان اینکه حجم و ارزش معاملات بازار سهام نسبت به پارسال بیشتر شده است، گفت: معاملات بازار سرمایه از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، نشان دهنده رشد نسبتا مطلوب بازار سرمایه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج