۳۴۳۶۳۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

«عصیان» آیسو برای حسین علیزاده

ارکستر زهی «آیسو» جدیدترین رپرتوار خود را با اجرای قطعاتی از آهنگسازان ایرانی روی صحنه خواهد برد.

خبرگزاری ایسنا: ارکستر زهی «آیسو» جدیدترین رپرتوار خود را با اجرای قطعاتی از آهنگسازان ایرانی روی صحنه خواهد برد.

رهبر ارکستر «آیسو» با اعلام این مطلب به ما، گفت: ارکستر زهی «آیسو» ۱۷ و ۱۸ تیرماه در تالار رودکی روی صحنه می‌رود و قطعاتی از استاد حسین علیزاده را برای این اجرا در نظر گرفته‌ایم.

«عصیان» آیسو برای حسین علیزاده

مازیار یونسی ادامه داد: قصد داریم در این کنسرت، قطعه‌ی «عصیان» را اجرا کنیم که توسط استاد علیزاده ساخته و بازنویسی شده، اما تا کنون اجرای ارکستری نداشته است. قطعه‌ی «پایکوبی» را نیز از همین هنرمند آماده‌ی اجرا کرده‌ایم. البته ایشان قرار است، به‌زودی سر تمرین‌های ما بیاید و بر روند کار ارکستر نظارت کند، حتا اجرای قطعه‌ی «عصیان» نیز پیشنهاد خود او بوده است.

او همچنین اظهار کرد: قصد داریم سوییت «چای» از پیمان یزدانیان را نیز اجرا کنیم که شش بخش را شامل می‌شود. اجرای موسیقی فیلم «پاداش سکوت» اثر همین آهنگساز نیز بخش دیگری از رپرتوار ما خواهد بود.

این رهبر ارکستر از اجرای یک قطعه‌ی کردی نیز خبر داد و گفت: قصد داریم اثری از سیاوش لطفی را با نام «هورام» اجرا کنیم. این اثر یک تم کردی دارد و به خانواده‌ی «کامکار» تقدیم شده است.

«عصیان» آیسو برای حسین علیزاده

یونسی درباره‌ی ویژگی‌های این اجرا، توضیح داد: کریستین شولتز (رهبر ارکستر اتریشی) این‌بار به‌دلیل تداخل کنسرت‌ها، در ایران حضور ندارد و من ارکستر را به‌تنهایی رهبری خواهم کرد؛ اما «بورکارد تولکه» کنسرت‌مایستری این اجرا را برعهده دارد. ما همیشه بخشی از اجراهای‌مان را به قطعات آهنگسازان ایرانی اختصاص می‌دادیم، اما این‌بار برنامه به‌طور کامل به آثار هنرمندان ایرانی اختصاص دارد. در واقع، این اتفاقی است که کمتر در این‌گونه اجراها رخ می‌دهد.

او با اشاره به این‌که اعضای ارکستر «آیسو» جوان هستند، اظهار کرد: این‌بار فقط در قالب یک ارکستر زهی روی صحنه می‌رویم و خبری از ارکستر سمفونیک نیست. برای همین هم تالار رودکی را برای این اجرا انتخاب کردیم که از لحاظ آکوستیکی بسیار مناسب است.

ارکستر سمفونیک آیسو (ایران ـ اتریش) از سال ۱۳۸۵ در انجمن فرهنگی اتریش در تهران آغاز به کار کرد. مدیریت هنری این مجموعه برعهده‌ی «کریستیان شولتز» نوازنده‌ی ویلنسل و رهبر اتریشی است که به‌عنوان مدیر اجرایی ارکستر سمفونیک وین، رهبر ارکستر در مدرسه‌ی موسیقی «موتزارت» وین و همچنین مدیر کنسرت‌های «نوسانات» شناخته می‌شود. ارکستر سمفونیک ایران ـ اتریش تا کنون در چند فستیوال حضور یافته و در مناسبت‌های رسمی در سفارتخانه‌های کشورهای مختلف، دانشگاه تهران و جشنواره‌ی موسیقی فجر نواخته است.

رپرتوار این ارکستر دربرگیرنده‌ی آثار کلاسیک اروپایی و ایرانی و موسیقی فولکلور محلی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج