۳۴۶۱۳۷
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

پیام لاریجانی در سالگرد بمباران سردشت

رئیس مجلس‌دهم از مردم این سردشت به عنوان نماد پایداری و بردباری یاد کرد.

خبرگزاری ایلنا: علی لاریجانی در پیامی به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت که در آئین گرامیداشت شهدای این حادثه در این شهرستان قرائت شد، آورده است: بمباران ناجوانمردانه شیمیایی شهر سردشت قهرمان که از سوی رژیم غاصب صدام به وقوع پیوست، یکی از فجایع تاریخی و نقطه‌سیاه جنایت و نقطه عطف استفاده از سلاح های شیمیایی در طول جنگ تحمیلی بود که خسارات و آسیب های فراوانی به دنبال داشته است.

در این پیام آمده است: تهاجم غیرانسانی به شهر سردشت که به شهادت ۱۱۰ نفر و مجروحیت و مصدوم شدن بیش از ۵ هزار نفر از اهالی بی‌دفاع آن انجامید، از فجیع‌ترین و دردناک‌ترین تهاجمات شیمیایی بود که آثار و پیامدها و آلام و رنج‌های ناشی از آن بر پیکر مردم مظلوم این شهر همجون زخمی کهنه فراموش نخواهد شد.

لاریجانی در پیام خود عنوان کرده است: مردم مقاوم و صبور سردشت نماد پایداری و بردباری در برابر سختی‌ها هستند که با توکل به خدا و همت بلند آنها هیچ گاه این رنج و درد خللی در ارداده و ایمان آنها وارد نساخته که درود و سلام خداوند بر این عزیزان و تمامی شهدا و مصدومان این حادثه باد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این پیام آورده است: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این فاجعه و تجلیل از مقاومت و آسیب دیدگان امیدوارم با نگاه ویژه همه مسئولان نظام شاهد کاهش و التیام زخم های ناشی از بمباران شیمیایی در شهر سردشت و دمیدن روح نشاط و زندگی در بین مردم آن باشیم.

آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمبماران شیمیایی شهرستان مرزی سردشت عصر روز دوشنبه با حضور استاندار آذربایجان غربی، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، وزیر انفال و شهیدان اقلیم کردستان عراق و خانواده شهدا و جانبازان شیمیایی این شهرستان در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

هفتم تیر ۱۳۶۶ رژیم بعثی عراق با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفته و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات منفی بسیاری به وجود آورد و این شهر اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته ای هیروشیما نامیده شد. شهرستان سردشت با ۱۱۱ هزار نفر جمعیت در ۲۵۰ کیلومتری جنوب ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما هم تقدیر میکنیم از سپاه با غیرت که واقعا زحمت کش هستن اجرتون نزد خداست انشالاه

    • بدون نام

      تفدیر از فرمانده سپاه به تعبیری سپاه حضرت علی ع

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج