adexo3
۳۴۸۴۰۵
۱۴ نظر
۵۰۰۸
۱۴ نظر
۵۰۰۸
پ

تعیین سقف حقوق برای مدیران ارشد بانکی

معاون وزیر اقتصاد گفت: حداکثر دریافتی مدیران عامل یا اعضای هیات مدیره بانک‌ها و بیمه‌ها در هر ماه نمی‌تواند بیش از ۳.۱ برابر حداکثر حقوق ماهانه یعنی ۱۹.۵ میلیون تومان باشد.

خبرگزاری مهر: حسین قضاوی معاون وزیر اقتصاد درباره فیش‌های حقوقی نامتعارف گفت: حداقل حقوق در قانون مدیریت خدمات کشوری و براساس ضوابط اجرایی بودجه ارسال جاری ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده و حداکثر حقوق ۷ برابر آن یعنی ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در شیوه نامه ای که وزیر امور اقتصادی و دارایی به شرکت های تابعه شامل بانک ها و بیمه ها ابلاغ کرد، آمده است که حداکثر دریافتی مدیران عامل یا اعضای هیات مدیره در هر ماه نمی تواند بیش از ۳.۱ برابر حداکثر حقوق ماهانه یعنی ۱۹.۵ میلیون تومان باشد.

وی افزود: جدا از حقوق و مزایا معمولا کارکنان، اضافه کار دریافت می کنند و قانون گذار در ماده ۵۰ قانون مدیریت خدمات کشوری به فوق العاده خاص اشاره دارد.

قضاوی با اشاره به اینکه این شیوه نامه منصفانه اما راه حل کوتاه مدت است، افزود: میزان خدمت در بخش دولتی ما به اندازه کافی شفاف، منصفانه، جامع و ضابطه مند نیست و باید تلاش کنیم محافل قانون گذاری و کارشناسی و اجرایی را متمرکز کنیم تا به درستی، علت را تشخیص دهند.

وی ادامه داد: در مقطعی سازمان امور اداری و استخدامی داشتیم که به صورت تخصصی متمرکز بود تا ضابطه میزان خدمت را در دستگاه های مختلف تشخیص دهد اما این سازمان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی ادغام شد و وظایف آن کمرنگ شد. باید یا سازمان امور اداری و استخدامی احیا و یا عملکرد آن تقویت شود.

قضاوی در پاسخ به این پرسش که چرا اسامی برخی بانک ها از جمله ملی، تجارت و ملت در بخشنامه ابلاغی وزیر امور اقتصادی و دارایی وجود ندارد، گفت: این بخشنامه ناظر به همه شرکت های تابعه این وزارتخانه است که شامل بانک های دولتی و بیمه ها می شود. بانک های خصوصی شده هم برای رعایت این بخشنامه اعلام آمادگی کرده اند.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: باید همه انرژی خود را در قوای مقننه و مجریه بر این بگذاریم و تلاش کنیم تصویر و بستر جامع از نظام پرداخت را به گونه ای مصفانه ایجاد کنیم. در قانون رفع موانع تولید متاسفانه برخی دستگاه ها حتی برخی از دستگاه های نظارتی خود را از قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی کردند.

وی با تاکید بر اینکه قانون و مقررات باید شفاف باشد و شفاف اجرا شود، اضافه کرد: برای این کار یک دستگاه متخصص در حوزه اجرایی باید به همه مسایل اشراف داشته باشد و مطالعات عمیق شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو گفتی ملت هم باور کردن ...

    • بدون نام

      هی سه برابر سه برابر اضاف کنید این که شد همان این بار دیگر قانونی شد چه خبره هر ماه حدود بیست میلیون ....
      ؟؟؟

    • بدون نام

      مثلا قرار این افراد چه کار کنند که روی قانون 7 برابر ضریب 3و اندی هم می گذارند
      تا بحال کدام یک از این افراد کار فوق العاده ای انجام داده اند و گره ای از مشکلات باز کرده اند (البته همیشه گره ایجاد کرده اند چون نبوغ شان تا این حد است) باید دریافتی 21 برابری داشته باشند
      این هم خودش سر آغاز دیگر بر فساد های سالهای بعد است که دیگران بیایند و این مصوبه را ابطال کنند و دراین اثنا بعضی هم بار خودشان و ... را ببندند و به ریش ملت بخندند و ...

    • بدون نام

      نگران نباشید. راهکارهای جدید تو راه هست. یک لحظه فکر کنید کسانی که اونجوری حقوق می گرفتن راضی بشن به این...

    • user

      محض انساط خاطر وخنده بد نیست

    • بدون نام

      یعنی چی سه برابر خجالت بکشید!!
      پدر بازنشسته ارتشی ام با 81 سال سن و کلی تجربه که بهش احتیاج داشتن 2 میلیون اونم با یارانه سه نفرو 12 درصد اضافات اونوقت این تازه به دوران رسیده 20 میلیون به غیر این کوفت هایی که حسابهای سپرده به اسم های بانکی می کشن بالا برو ببین چطور سود چندرغاز همین بازنشسته ها رو حاصل یک عمرشون هست بالا می کشن هر نفر این قدر بالا بکشن سرجمع ببین چقدر پول جمع میشه غیر از اضافات دیگه است.
      یکی از مزایا بانک ملی رو بگم اگر فقط مستخدم بانک بودی خودت هیچ همسر وفرزندت هم حتی تا اخر عمر پرستار بگیری بانک ملی خرج پرستار رو پرداخت می کن به غیر از بن های برنج اصل ایرانی در حد سالیانه و کلی مزایا در زمان عید که یاد گرفتن برای رد گم کنی نقدی میدن یعنی یک بانک ملی هیچ وقت تو عمرش اجیل و مخارج عید رو نمی خره و خیلی از مزایاهای دیگه وام ها که اصلا حرفشو نزن این یک نمونه کوچک پایین ترین رده های بانک ملی که گفتم بالایی که مثنوی میشه!

    • معلم

      همون 19میلیونش ده برابر خالص دریافتی منه چرا مدیر عامل بانک و بیمه و سایر سوگولیا باید بیشتر از سقف حقوق که تازه با اصلاحش شده سه برابر حداکثر حقوق بگیرن چه قانونیخ چرا هیچ کس عرضه نداره جلوی این از خدا بیخبرا بایسته گناه ما چیه شدیم معلم بدبخت

    • کارمند بانک ملی

      جواب 15:18
      دوست عزیز واقعا" مطمئنی تو بانک ملی این مزایا روهمین جوری می دن ما که تو بانک کار می کنیم الان چند سالیه چیزی به عنوان آجیل ومخارج عید ندیدم الکی شانتاژ نکن

    • بدون نام

      بلکه بانکی عزیز با زبون روزه هستم تمام چیزهایی که این مدت عمرم دیدم میگم. فقط اجیل حذف شده که پولشو حساب می می کنن مردم در همین جامعه زندگی می کنن.ولی تمام موارد که ذکر کردم خودم با چشمام دیدم دیگه وام های بی حساب کتاب رو نمیان بگن .بویژه حق حساب بانکی که هر روزه دارم می بینم کارشناس یک سودی رو حساب می کنه موقع پرداخت به اسم وعنوان کم میدن بماند در اخبار خوندم کدام قسمت میره یا اعلام رسمی شد سالینه چقدر وام های بانکی بین خودشون تقسیم میشه شانتاژ چی هست و به چه درد مردم می خوره ؟؟
      مردم می خوان همه به اندازه شرح وظایفشون حقوق بگیرن .نباید حسابکشی به مسئولان بربخوره و این رویه به مردم هم تسری پیدا کنه.
      حتی دیدم از افتابه دزد پول کم شعبه تا شتر دزد که همگی رو برگردونن سرکار مال امروز و دیروز هم نیست تو همین بانک ملی الان هم دارن کار می کنن.
      عزیز جان فرق زندگی یک بانکی با سایر مراکز دولتی خیلی زیاد کامل مشخص.

    • ناشناس

      بیچاره ها خیلی زحمت میکشند که حقوقشون بالاست اخه ...

    • بدون نام

      بالاخره مدیر ارشد کاری میکنه که من کارمند ساده نمیتونم مثلا همین دکتر لله گانی را از ریس خیرین سلامت کشور شنیدم که خیلی کمک نموده است و موسسه میزان را سروسامان داده و هزاران میلیارد براب بانک صادرات بازدهی داشته است درصورتی که یک دلال ملک در تهران بعضا یک میلیارد توی یک معامله به جیب میزنه و یا کارانه یک پزشک متخصص 1تا 2 میلیارد میشه که به اندازه یک سال و یا دوسال یک مدیر ارشد میباشد

      پاسخ ها

      • صمد از تبریز

        از انجایی که مدیریتها در ادارات دولتی بر اساس روابط هست و اعطائی می باشد سخن شما درست نمی باشد خیلی از کارمندان ساده هم می توانند خیلی بهتر از مدیران ارشد کار بکنند ولی چون رابط ندارند نتوانسته اند به پست و مقامی برسند

    • صمد از تبریز

      خیلی از جوانهای تحصیلکرده که الان بیکار هستند با حقوقهای بسیار کمتر و بهتر از اینها می توانند در همان مدیریتها کار کنند گرفتن حقوق 20 میلیونی در اداراتی که اکثرا کارکنان آن اداره حقوق 2 میلیونی دارند ....

    • گمنان

      بازم میخان سر مردم بیچاره رو کلاه بزارن،انگار رو پیشونی هامون چیزی نوشته. ولی میخام بگن خودتونید! وضع زندگی هاتون رو مردم می بینند ،بعدشم حقوق که مهم نیست ،دریافتی مهمه تحت عناوین خاص، مثل حق همه چیزی که براشون پول سازه یا وام های کلان و بی سود!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج