adexo3
۳۴۸۸۹۹
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

طلای ۱۸ عیار رکورد زد

قیمت طلا در بازارهای ایران طی یک ماه گذشته با تکانه های فزاینده ای روبه رو بوده است. هر چند قبل از فرا رسیدن ماه رمضان، نرخ انواع سکه و طلا در بازار طلای تهران در یک محدوده ریالی با ثبات همراه شده بود، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر نیز پیش بینی کرده بود قیمت این فلز زرد در ایام ماه رمضان تغییر نکرده و در همان محدوده باقی بماند.

روزنامه آرمان: قیمت طلا در بازارهای ایران طی یک ماه گذشته با تکانه های فزاینده ای روبه رو بوده است. هر چند قبل از فرا رسیدن ماه رمضان، نرخ انواع سکه و طلا در بازار طلای تهران در یک محدوده ریالی با ثبات همراه شده بود، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر نیز پیش بینی کرده بود قیمت این فلز زرد در ایام ماه رمضان تغییر نکرده و در همان محدوده باقی بماند.

محمد کشتی آرای به رسانه ها گفته بود:« به نظر می رسد با فرا رسیدن ماه رمضان، قیمت طلا و سکه تغییر چندانی نداشته باشد.» این پیش بینی البته دوام چندانی نداشت. با نزدیک شدن به زمان برگزاری همه‌پرسی در بریتانیا، روند افزایشی قیمت ها در بازار سکه و طلای آغاز شد. ابتدا قیمت هر گرم طلا با جهشی در حدود ۱۰ درصد همراه شد و بعد از آن بود که قیمت سکه تمام بهار به بالای یک میلیون تومان صعود کرد. این روند همچنان که از کمای اقتصادی چین، اقتصاد پر التهاب آمریکا و کاهش نرخ اشتغال در این کشور و تحولات خاورمیانه تاثیر می گرفت، ناگهان در بهت جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا شتاب بیشتری گرفت.

متاثر از این رخداد و اتفاقات دیگری همچون نوسانات قیمت نفت بود که نرخ طلا در بازار ایران هم رو به فزونی گذاشت. رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در واکنش به افزایش ناگهانی قیمت طلا عنوان کرد:« قیمت طلا متاثر از قیمت جهانی افزایش یافته است.» محمد کشتی آرای ضمن تشریح وضعیت بازار جهانی طلا عنوان کرد:« هر گونه تحولی در سطح جهانی می تواند بر افزایش یا کاهش قیمت طلا تاثیر بگذارد.» از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، قیمت جهانی طلا به طور میانگین حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.

با آنکه تحولات غیر قابل پیش بینی نسبت به آینده اقتصاد جهانی و نیز تعیین نرخ بهره در فدرال رزرو آمریکا از عوامل اثرگذاری بودند که کارشناسان این بازار تحلیل های خود را بر اساس روند آنها ارائه می دادند، اما خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به ناگاه تمامی برآوردهای آتی و تحلیل های ارائه شده را بر هم زد. پایگاه اینترنتی «مارکت واچ» در نخستین لحظات اعلام خبر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نوشت:« در پی تحولات در اتحادیه اروپا قیمت طلا با افزایش ۱۰۰ دلار در هر اونس، به بیش از ۱۳۶۲ دلار رسید.»

در همین ارتباط «ند اشمیت» تحلیلگر ارشد اقتصادی اعلام کرد:« به دنبال تحولات اخیر در بازارهای بورس که ناشی از تحولات اتحادیه اروپا است قیمت طلا تا پایان امسال به بیش از ۱۴۰۰ دلار خواهد رسید و این احتمال وجود دارد که طی سال آینده نیز قیمت هر اونس طلا به بیش از ۱۹۰۰ دلار افزایش یابد.» حالا متاثر از تحولات جهانی قیمت طلا، نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران معادل صد و نود و سه هزار تومان تعین شده است.

این در حالی است که سکه تمام بهار آزادی روز گذشته با قیمتی معادل یک میلیون و نود و یک هزار تومان معامله شد. به گزارش ایسنا، ‌روز گذشته سکه تمام طرح جدید با اندکی کاهش، یک میلیون و ۹۸ هزار تومان فروخته شد و دلار آمریکا نیز بار دیگر به کانال ۳۴۰۰ تومان بازگشت. همچنین نیم‌سکه پانصد و بیست و دو هزار تومان معامله شد. این در حالی است که هر اونس طلای جهانی نیز برای معاملات در بازار نیویورک نزدیک به ۱۳۴۳ دلار به فروش رسید. در بازار ارز، یورو ۳۹۳۷ تومان و یوان چین ۵۴۳ تومان عرضه شد. همچنین پوند که پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با افت قیمت مواجه شد در بازار دیروز با روند کاهشی نسبت به شنبه ۴۷۶۳ تومان داد و ستد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قیمتها حبابی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج