adexo3
۳۵۰۳۰۶
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

ورود «روز تهران» به تقویم ملی

یک فوریت طرح پیشنهادی به شورای فرهنگ عمومی کشور برای تعیین روز تهران در تقویم عمومی کشور تصویب شد.

خبرگزاری ایسنا: یک فوریت طرح پیشنهادی به شورای فرهنگ عمومی کشور برای تعیین روز تهران در تقویم عمومی کشور تصویب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصحی امروز در تشریح دلایل توجیهی این طرح و فوریت آن در دویست‌وهفتاد و سومین جلسه رسمی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیش از ۲۰۰ سال از تعیین شهر تهران به عنوان پایتخت کشور می‌گذرد و طی این مدت تهران شاهد بسیاری از وقایع تاریخی بوده که کل کشور را تحت تاثیر قرار داده است، لذا ضروری است روز تهران در تقویم رسمی کشور نامگذاری شود تا زمینه انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و... به منظور شناخت بیشتر این شهر در داخل و خارج کشور ایجاد شود.

وی اضافه کرد: شواهد تاریخی نشان می‌دهد در ۱۴ مهرماه سال ۱۲۸۶ هجری شمسی در اولین دوره مجلس شورای اسلامی ملی که بعد از مشروطیت تشکیل می‌شود، از شهر تهران به عنوان دارالخلافه نام برده می‌شود و برای اولین بار شهر تهران به صورت قانونی به عنوان پایتخت معرفی می‌شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه بر این اساس پیشنهاد می‌شود که ۱۴ مهرماه به عنوان روز تهران معرفی و در تقویم عمومی کشور ثبت شود، گفت: شهرداری نیز موظف خواهد بود، اقدامات فرهنگی برای شناخت بیشتر و اعتلای نام تهران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام اقدام کند.

ناصحی با بیان اینکه با توجه به اینکه روز ۱۴ مهرماه سال جاری نزدیک است، تسریع در تصویب این طرح لازم است، گفت: شهرداری تهران باید پس از تصویب این روز، نسبت به انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به منظور گرامیداشت نام تهران، اقدام کند.

در ادامه محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در مخالفت با یک فوریت این طرح گفت: من با اصل طرح مخالف نیستم اما به نظر می‌رسد که این طرح برای بررسی بیشتر باید به کمیسیون مربوطه بازگردانده شود.

همچنین اسماعیل دوستی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه این طرح نیاز به برگشت به کمیسیون مربوطه را ندارد، گفت: برای چه باید این طرح برگردانده شود. چه اتفاقی می‌خواهد بر روی این طرح بیفتد. آیا این طرح کم یا زیاد می‌شود؟

وی با بیان اینکه اخیرا صحبت‌هایی درخصوص تغییر پایتخت کشور در سطح ملی مطرح شده است، گفت: برای اینکه نام تهران کمرنگ نشود، تعیین این روز در تقویم عمومی کشور لازم است.

در پایان بررسی طرح پیشنهادی به شورای فرهنگ عمومی کشور برای تعیین روز تهران در تقویم عمومی کشور، یک فوریت آن با کسب حداکثر آرا به تصویب رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش ب بقیه شهرهای کشورمون هم توجه میشد
      مسئولین انگار وظیفه دارن فقط تهران روبسازن ، نه ایران رو

    • شهرستانی محروم

      بعضیا ایران رو فقط تهران میدونن، همه چیز که مال تهرانه تقویمم واسه خودتون

    • بدون نام

      سلام.تهران کمی خوبه فقط بدترنیست.بهتر بود برای انتخاب یک نظر خواهی کل کشوری میکردید.شهری را باید در تقویم نوشت که کل کشور از اون شهر بخوبی یاد کنند.که تصمیمات اون شهربه نفع کل کشور هم باشد.که از اون شهرگرانی و فقرو اختلاس واشاعه فرهنگ غرب وساپورت تنگ و زنان خیابانی و اعتیادو فحشاواراذل واوباش و قمه ای ومردم بی ادب و پرخاشجو وکلاهبرداروپول پرست بر نخیزد.که شهری آلوده شلوغ پر ترافیک پر زباله وموش نباشد.پرازفیش جقوقی نجومی نباشد.شهری که برای امکانات تفریحی وسیاحتی مردم خودش خون مردم کشورش را در شیشه نکند.گفتن باقی مشکلات در اینجا نمی گنجد.خطابم همه تهرانیهاوگروه و قشر خاصی نیست.خدا کند اشتباه شنیده باشم که اکثر ایرانیان تهران را اینگونه میشناسند.حیف آن مردم پاک وخوب و متدین واقعی که دراین شهرن.به امیدخوب شدن تهران مریض.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج