۳۵۰۷۵۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ربات ها، شکارچی می شوند!

همه ما انسان ها، ربات ها را موجوداتی بی آزار، مهربان و البته بامزه ای می دانیم که قادرند به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی و قابلیت های متعددی که در خود جای داده اند، بسیاری از کارهای غیرممکن را ممکن ساخته و به کمک ما انسان ها بیایند.

وب سایت تک شات - مرتضی یعقوبی: همه ما انسان ها، ربات ها را موجوداتی بی آزار، مهربان و البته بامزه ای می دانیم که قادرند به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی و قابلیت های متعددی که در خود جای داده اند، بسیاری از کارهای غیرممکن را ممکن ساخته و به کمک ما انسان ها بیایند.
ربات ها، شکارچی می شوند!

اما اخیراً گروهی از محققان موسسه Neuroinformatics دانشگاه زوریخ در حال کار بر روی ربات هایی هستند که می توانند فراتر از آن چه که تصور می کردیم، رفتار کرده و همانند سایر موجودات، طعمه خود را تعقیب و آن را شکار کنند. با تک شات همراه باشید.
این تیم عنوان می کند که در حال توسعه نرم افزاری هستند که به وسیله آن، ربات ها می توانند بر روی هدف خود تمرکز کرده و به شکار آن بروند. البته جای هیچ گونه نگرانی نیست و قرار نیست این ربات ها روزی به شکار انسان ها بیایند بلکه هدف اصلی محققان از ساخت این نرم افزار، توسعه قابلیتیست که بوسیله آن ربات ها بتوانند محیط اطراف خود را زیرنظر گرفته و اهداف را در لحظه تشخیص دهند.
پروفسور توبی دلبراک برای درک بهتر این موضوع عنوان می کند که در آینده و به لطف این نرم افزار، شاهد این خواهیم بود که کیف های مسافرتی و یا چرخ دستی های خرید، خودشان به دنبالتان راه بیفتند. درست همانند حرکت یک شکارچی به دنبال طعمه و یا حرکت والدین به دنبال فرزند خود.
در این ربات از یک "شبکیه چشم سیلیکونی" استفاده شده است که حرکت چشم انسان را تقلید می کند. سخت افزار این ربات نیز با مدل سازی از رفتار و حرکات حیوانات طراحی شده است.
گفته می شود که سرعت شناسایی و انتقال اطلاعات در این روش یعنی استفاده از شبکیه چشم سیلیکونی در مقایسه با دوربین های معمولی به مراتب بالاتر است. همچنین، در این روش، اطلاعات توسط یک شبکه عصبی پردازش می شوند که می تواند به ربات در یادگیری و اتخاذ بهترین واکنش در مواجهه با موقعیتی مشابه بسیار کمک کند. بدین ترتیب، فرآیند تعقیب شکار و یا بهتر بگوییم هدف، با دقت بیشتری انجام خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج