۳۵۱۹۲۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

انتقاد زیبا کلام از سینما گران

صادق زیباکلام با تاکید بر اینکه هر رسانه ای با هر نوع فضا و رویکردی باید اعتماد سازی در مخاطبان برای رساندن پیام و آگاهی رسانی را یک اصل بداند، انتقال مفاهیم درست حوزه سلامت در قاب سینما را نیز مشمول همین قاعده دانست.

خبرآنلاین: صادق زیباکلام با تاکید بر اینکه هر رسانه ای با هر نوع فضا و رویکردی باید اعتماد سازی در مخاطبان برای رساندن پیام و آگاهی رسانی را یک اصل بداند، انتقال مفاهیم درست حوزه سلامت در قاب سینما را نیز مشمول همین قاعده دانست.

انتقاد زیبا کلام از سینما گران

صادق زیباکلام گفت: در سال های اخیر با گسترش ابزارهای اطلاع رسانی از یک سو و اهمیت یافتن موضوع سلامت و تقدم پیشگیری بر درمان، رسانه ها در تلاش هستند با استفاده از پزشکان و کارشناسان تغذیه و حتی متخصصان طب سنتی، مخاطبان را برای کیفیت بهتر زندگی آموزش دهند.

استاد دانشگاه تهران، این رویکرد را مرتبط با افزایش آسیب ها در اثر سبک زندگی نادرست، کاهش کیفیت مواد غذایی و بی توجهی به روندهای درمانی به ویژه در مردان ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: گستردگی وسایل ارتباط جمعی باعث شده است تا ایرانیان بتوانند هر یک به فراخور علاقه ای که دارند از رسانه مطلوب خودشان، اخبار حوزه های مختلف را دنبال کنند و حوزه سلامت نیز به همین شکل دنبال می شود.

زیباکلام ادامه داد: به دلیل اینکه صدا و سیما نتوانسته اعتماد سازی لازم را برای خود من انجام دهد، برنامه های این رسانه را من دنبال نمی کنم و در مورد مسائل حوزه سلامت، صفحات روزنامه ها و البته برخی کانال های پیام رسان معتبر را ترجیح می دهم.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، درباره جشنواره فیلم سلامت گفت: اگر سینما به عنوان یک رسانه فراگیر که بر خلاف تلویزیون هنوز در بین بسیاری از مردم ایران دارای پایگاه و جایگاه است بخواهد وارد حوزه اطلاع رسانی برای موضوعات سلامت شود باید از هرگونه سفارشی سازی و بیان گل درشت مسائل پرهیز کند. مردم ما از اینکه مدام به آنها توصیه می شود، خسته شده اند.

این کارشناس، اطلاع رسانی در مورد عادات درست سبک زندگی و ارتقای سلامت توسط مدیوم سینما را ناکافی و در مواردی صفر عنوان کرد و افزود: می توان با زبان سینما و در دل قصه و فیلمنامه، سبک زندگی سالم را ترویج کرد و آفات و مضرات سبک زندگی امروز شهری که حتی در برخی مناطق روستایی ما نیز تغییراتی درشیوه زندگی پدید آورده است، را بیان کرد و مخاطبان را به تامل و تغییر تشویق کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج