۳۵۲۲۸۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اشکان خطیبی: تلویزیون سلیقه ای شده

اشکان خطیبی این روزها سخت مشغول اجرای نمایش مجلس ضربت زدن بهرام بیضایی است که نیمی از اجراهای آن باقی مانده است و بلافاصله در ۲۵ تیر در سالن ایرانشهر نمایش موزیکال آدامس خوانی به کارگردانی محمد رحمانیان را دارد.

روزنامه بانی فیلم: اشکان خطیبی این روزها سخت مشغول اجرای نمایش مجلس ضربت زدن بهرام بیضایی است که نیمی از اجراهای آن باقی مانده است و بلافاصله در ۲۵ تیر در سالن ایرانشهر نمایش موزیکال آدامس خوانی به کارگردانی محمد رحمانیان را دارد. او به جز تمام این فعالیت ها دغدغه دیگرش آماده کردن مقدمات اکران فیلم سینما نیمکت برای اکران در مهرماه می داند. مدتی است که خطیبی را جز در مسابقه لب آهنگ «خنداونه» در سریال ها و مجموعه های تلویزیونی نمی بینیم. در گفت و گویی کوتاه با ما علت این کم کاری اش را جویا شدیم.

اشکان خطیبی: تلویزیون سلیقه ای شده

چه اتفاقی در تلویزیون افتاده که برخی دوست ندارند با آن کار کنند؟

- صبغه قالب های ارتباطی مانند تلویزیون نشان داده که مهمترین سرمایه اش مخاطبش است. به طور طبیعی اگر در طولانی مدت به مخاطب احترام گذاشته نشود، به تدریج استقبال از تلویزیون کم می شود. یکی از حکمرانی های بی چون و چرای تلویزیون در ماه رمضان بود و همه سریال ها را می دیدند، اما حدود سه سالی است که مردم سریال های ماه رمضان را هم نمی بینند. مسأله دیگر گریزان کردن کارگردان هاست و فکر می کنم در حال حاضر سیروس مقدم فعالیت بیشتری دارد که باز هم به نظرم نسبت به گذشته این همکاری کمتر شده است. دیگر حسن فتحی و قاسم جعفری وجود ندارد و صداوسیما در طولانی مدت تولید کننده ها که سرمایه گذاران در این زمینه بودند را از دست داد. فکر نمی کنم همه موارد به مسائل مالی ربط داشته باشد؛ چون در گذشته هم وقتی کار می کردیم، به طور صد در صد مطمئن نبودیم که دریافتی داریم یا نه و بسیاری از همکاران ما معتقد بودند که می توانند انرژی لازم را از مخاطبان دریافت کنند اما در حال حاضر این مسأله کمرنگ شده است.

 برخی مسائل و عوامل مختلف مثل تهیه کنندگی یا دستمزد را در این کمبود استقبال دخیل می دانند، نظر شما چیست؟

- نه، از هیچ کس گله مند نباید بود بلکه به نظرم این یک سیستم است که اشتباه کار می کند و نمی شود تنها یک مدیر را مسئول دانست. عمق نقصان هایی که وجود دارد به اندازه ای است که شاید به زمان زیادی احتیاج داشته باشیم.

 برخی نقش ها مثل نقشی که در سریال «از نفس افتاده» داشتید، از یاد مخاطب نمی رود. به نظر شما چه اتفاقی باید بیفتد که بازگشت به تلویزیون دوباره اتفاق بیفتد؟

- مسأله من هیچ وقت قالب و مدیوم تلویزیون، سینما یا تئاتر نبوده است. مهم آن است که کار درست انجام دهیم. به طور طبیعی وقتی اعتقادی به اثری که تولید می شود، ندارم، همه چیز آن باسمه ای و سرهم بندی شده می شود. ایرادی به کسانی که در حال حاضر از این راه ارتزاق می کنند، نمی گیرم اما تا زمانی که در تنگنا قرار نگرفتم، ترجیح می دهم این کار را انجام ندهم.

 راهکاری برای بهتر شدن شرایط تلویزیون دارید؟

- در این زمان کوتاه امکان نقد وجود ندارد. فکر می کنم هرگاه تلویزیون، سیستم صداو سیما و رادیو که ارزشمندترین هنرمندان خود را طی دهه گذشته از دست داد، رغبتی برای تغییر و نزدیکی به مخاطب داشته باشد، قطعا راهکارهایی وجود دارد و هنرمندان ما برای رفع کدورت پیش قدم بودند. کاری که رامبد جوان، مهران مدیری و عادل فردوسی پور انجام می دهند، بسیار بزرگ است تا تماشاگر به طور صدرصد از تلویزیون جدا نشود. من در چند مورد از نزدیک با کارهایشان مواجه بودم و با شامورتی بازی و جادو در حال پیشروی هستند. شما نمی دانید با چه قوانین دست و پاگیر، بی ربط و تعبیرهای خودساخته ای که ربطی به دین و شرع ندارد، رو به رو هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج