۳۵۲۵۸۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

یک بام و دو هوا برای هوآوی

شرکت هوآوی جایزه امنیت سایبری وزارت ارتباطات چین را به خاطر ارائه استانداردهای امنیت سایبری در زنجیره تامین امنیتی دریافت کرد.

وب سایت سایبربان: شرکت هوآوی جایزه امنیت سایبری وزارت ارتباطات چین را به خاطر ارائه استانداردهای امنیت سایبری در زنجیره تامین امنیتی دریافت کرد.
شرکت فناوری دیجیتال هوآوی توانست جایزه امنیت سایبری سازمان ارتباطات چین را تصاحب کند. این جایزه به خاطر انتشار گزارش امنیت سایبری این شرکت با تمرکز بر زنجیره تأمین امنیت جهانی در صنایع فناوری اطلاعات و ارتباطات، به آن تعلق گرفته است.

یک بام و دو هوا برای هوآوی

شولا تایلر1، دبیر کل سازمان ارتباطات با اشاره به اینکه هیچ کشور و شرکتی از تهدیدات سایبری در امان نیست، گفت که: «امنیت سایبری و حفاظت از داده‌ها یک چالش در حال رشد برای همه سازمان‌ها است و کار شرکت هوآوی در بهبود زنجیره تأمین امنیت ستودنی است.»

یک بخش مهم از این گزارش کمکی است که هوآوی به شرکت‌های دیگر کرده تا با تعریف استانداردهای امنیتی خود به کاهش خطرات زنجیره تأمین امنیت خود اقدام کنند. این کار هوآوی برای سازمان ارتباطات چین قابل تحسین است.

گزارش امنیت سایبری هوآوی در سال 2016 که با عنوان «چالش جهانی امنیت سایبری» منتشر شده بهترین نمونه اشتراک‌گذاری استانداردهای امنیت سایبری برای زنجیره تأمین امنیتی شرکت‌ها است که در اختیار متخصصان قرار گرفته و در تلاش است تا این چالش را تبدیل به دغدغه مشترک سایر شرکت‌ها نیز تبدیل کند. زنجیره تأمین جهانی پایدار و امن به ترویج و توسعه پایدار صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک خواهد کرد. امنیت زنجیره تأمین تنها اطمینان حاصل کردن از اینکه قطعه مورد نیاز در زمان لازم در مکان لازم باشد محدود نمی‌شود بلکه امکان به حداقل رساندن خطر آلوده شدن و یا تقلبی بودن قطعات مورد استفاده را نیز فراهم می‌کند.

این تقدیر و تحسین‌های دولت چین از شرکت هوآوی در حالی است که این شرکت همواره به جاسوسی برای دولت چین متهم بوده و بسیاری از کشورهای غربی در تلاش برای نظارت و محدودیت هر چه بیشتر این شرکت هستند. سال ۲۰۱۲ بود که دولت آمریکا هوآوی را یک تهدید جاسوسی نامید و سازمان‌ها را به عدم استفاده از محصولات این شرکت توصیه کرد. یکی از مشاوران اطلاعاتی در سازمان اطلاعات ملی آمریکا به نام تئودور مورن نیز به اتهام همکاری با شرکت هوآوی و جاسوسی اطلاعاتی برای این شرکت، از سمت خود استعفا داد. چندی بعد دولت هند نیز این شرکت چینی را به هک سیستم‌های شرکت مخابراتی دولتی هند (BSNL) متهم کرد ولی مسئولین هوآوی همواره این اتهامات را تکذیب کرده‌اند.

با وجود اتهاماتی که علیه هوآوی وجود دارد، این شرکت تولیدکننده قدرتمند چینی توانسته بازار بسیار خوبی را به دست آورد. بعد از افشاگری‌های اسنودن علیه NSA در جاسوسی‌های اطلاعاتی، گرایش‌های بیشتری به تولیدکننده‌های قطعات الکترونیکی در بیرون از مرزهای آمریکا به وجود آمده به‌طوری‌که انحصار زنجیره تأمین امنیتی برای سازمان‌ها از دست شرکت‌های خارجی خارج شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج