adexo3
۳۵۳۴۷۳
۱۵ نظر
۵۰۰۷
۱۵ نظر
۵۰۰۷
پ

زحمات جامعه پزشکی را زیر سوال نبرید

بعد از اظهارات داریوش مهرجویی، کارگردان سینمای ایران درباره فوت کیارستمی و مقصر خواندن تیم پزشکی‌ وی، اظهارات و نظرات مختلفی مطرح شد.

خبرگزاری ایسنا: بعد از اظهارات داریوش مهرجویی، کارگردان سینمای ایران درباره فوت کیارستمی و مقصر خواندن تیم پزشکی‌ وی، اظهارات و نظرات مختلفی مطرح شد.

در این میان، سازمان نظام پزشکی، به عنوان مرجع اصلی رسیدگی به شکایات پزشکی معتقد است: این اظهارات در شرایطی بیان شده است که جامعه هنری ایران داغدار از دست دادن یکی از بزرگترین هنرمندان خود است و حزن و اندوه آنها را درک کنیم؛ ولی در عین حال نباید اینگونه زحمات تمام جامعه پزشکی را زیر سوال برد.

دکتر داریوش طاهرخانی، عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: مسلم است که هر گونه تهدید سلامت شهروندان به واسطه قصور پزشکی، هیچ گاه مورد تایید جامعه پزشکی کشور نبوده و نخواهد بود و سازمان نظام پزشکی طبق وظایف قانونی خود، همواره این موضوع را در دستور کار هیئت‌های انتظامی خود داشته و در فضای کاملا کارشناسی و بدون هیچ اغماضی موارد مطروحه را مورد بررسی قرار می دهد.

وی تاکید کرد: همچنین باید دقت داشته باشیم اگر فضا به سمتی پیش رفت که احتمال قصور پزشکی در مرگ شهروندی وجود داشت، نباید زحمات تمام جامعه پزشکی را زیر سوال برد؛ به طوری که با نگاهی به گذشته می‌بینیم که پزشکان همیشه همراه مردم بوده‌اند و به وظایف خود به درستی عمل کرده‌اند و هرگز خدمات شان را از مردم دریغ نکرده اند. البته در این میان معدود تخلفاتی نیز رخ می دهد که قابل اغماض نیست و برابر قانون باید با آن موارد برخورد گردد.اما آن معدود افراد ، همه جامعه پزشکی نیستند ، بلکه آنها متخلفینی هستند که به میان ما آمده اند تا در پشت لباس سفید خود را پنهان نمایند و قطعا اگر وارد هر صنف دیگری هم می شدند ، به تخلفاتشان می پرداختند.

عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی، به خدمات جراحان در جبهه‌های جنگ نیز اشاره کرد و افزود: هر روز در اقصی نقاط کشور از نقاط مرزی گرفته تا حاشیه شهرها و کلانشهرها جامعه پزشکی در حال ارائه خدمت به مردم هستند. در بسیاری از نقاطی که شاید حتی برخی از مسوولان از کنار آن هم عبور نکرده باشند، می‌بینیم که پزشکان در حال خدمت به مردم هستند. پس نباید به واسطه احتمال قصور پزشکی در فوت آقای کیارستمی ، در اقدامی شتاب‌زده همه پزشکان کشور زیر سوال بروند.

طاهرخانی درباره صحبت‌های اخیر یکی از کارگردانان سینمایی کشور در زمینه علت مرگ "کیارستمی" افزود: البته باید حزن و اندوهی را که در جامعه سینمایی کشور، هنرمندان و همچنین مردم ایجاد شده را درک کنیم. امروز کشور ما هنرمندی را از دست داد که مردم خدمات او را از عمق وجود درک می کنند و جامعه پزشکی کشور نیز که قبل از آنکه پزشک باشند ، جز همین مردم هستند ، عمق این درد را درک می نمایند. من احساس آقای "مهرجویی" را می فهمم ، اندوه ایشان در قالب کلمات نمی گنجید ، پس قطعا هدف صحبت‌های ایشان زیرسوال بردن خدمات جامعه پزشکی کشور نبوده است. بی‌تردید ایشان هم تابع قانون هستند و اجازه می‌دهند اگر قصوری صورت گرفته، از طریق مراجع قانونی کشور مورد پیگیری قرار گیرد و هر مجموعه ای در کشور به تکالیف و وظایف قانونی خود عمل کند.

وی همچنین به تشکیل کمیسیون پیگیری علت فوت "کیارستمی" نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل حساسیت این پرونده، سازمان نظام پزشکی در حال بررسی تمام ابعاد موضوع است و برای روشن شدن همه زوایای آن ، کمیسیونی متشکل از کارشناسان زبده برای بررسی موضوع تشکیل داده و پیگیری پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی در جریان است.

طاهرخانی، در ادامه سخنانش، بر وظیفه قانونی سازمان نظام پزشکی مبنی بر حفظ و حمایت از حقوق بیماران نیز اشاره و عنوان کرد: قطعا بیماران چه افراد صاحب‌نامی باشند یا خیر، از حقوق مساوی برخوردار هستند و سازمان نظام پزشکی در بررسی‌های خود به گونه‌ای عمل می‌کند که حقی از هیچ شهروندی ضایع نشود. در خصوص پرونده آقای کیارستمی نیز همین مسیر دنبال می‌شود و باید منتظر باشیم که هیئت‌ انتظامی نظر نهایی خود را در این مورد اعلام کنند.

وی به جدیت سازمان نظام پزشکی برای پیگیری این پرونده اشاره و اضافه کرد: اگر قصوری از جانب هرکسی و در هر مقامی رخ داده باشد، هیئت‌های انتظامی نظام پزشکی از کنار آن عبور نمی‌کنند.

رییس سازمان نظام پزشکی تاکستان در پایان تاکید کرد: اجازه دهید قبل از این که فضا به سمت تشویش پیش رود ، قضاوت را به مراجع تعیین شده در قانون بسپاریم و منتظر بمانیم تا کمیسیون، دادسرا و هیئت‌ انتظامی در فضایی کاملا آرام و کارشناسی موضوع را با حداکثر دقت و در کمترین زمان ممکن بررسی نمایند و در نهایت براساس رای اعلام شده، همه از اقداماتی که باید انجام دهند، تبعیت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مهرجویی درست گفت کیارستمی یه دونه واسه نمونه اس پزشک کمی حواسش رو جمع کنه اینطوری نمیشه

    • حسین

      شاید انصاف حکم کند بلحاظ عده ای معدود از جامعه پزشگی که واقعا قصد خدمت به مردم دارند عده کثیری که قصدشان ا ز ورود به جامعه پزشگی تجارت بوده نه خدمت نتیجه کار اندک خدمتگزاران راانا دیده گرفته نشود ولی تایید فرمایید عده زیادی ازپزشکان برسر جان انسانها تجارت می کنند نه خدمت این موضوع تا کی باید ادامه داشته باشد خدا میداند

    • خواننده

      در عالم کارمندی یکبار به رییسم گفتم تو همش از کار من اشکال میگیری و چیزی از کارهای خوبم نمی گی. اونم گفت ببین کار من اینه که اشکالات کار تو رو بگیرم و اصلاحش کنم و وظیفه تو هم اینه که کارتو درست انجام بدی. پس وقتی کارتو درست انجام دادی وظیفتو انجام دادی. بیخودی انتظار داری من عکس العمل نشان بدم. اگر هم انتظار داری اشکال کارتو نگیرم باز هم انتظار بیخود داری.
      حالا من نمی دونم چرا بعضی شغلها از این قانون مستثنی می شوند؟
      از طرف دیگه این شغلها اینقدر ورود بهشون سخته که نمی شه بگیم کسی مجبور شده واردش بشه و همه فعالین در این زمینه با انتخاب خودشان وارد این شغل شدند.
      حالا اگر کسی با انتخاب خودش وارد شغلی شده و کارشو درست انجام میده، چه انتظاری داره؟
      اگرم کارشو درست انجام نمی ده چرا فکر میکنه به دلیل قسمت اول باید چشمپوشی بشه؟؟؟!!!

    • بدون نام

      کدام زحمات؟؟هزینه ویزیتهاوعملهای سرسام آورشونو میگید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب تجارت سخته ..!!! خسته میشن طفلکیا ..!!

    • بدون نام

      زحمت بله!!!!حقوق یه دکترایرانی 10برابریه دکتردرکشورهای پیشرفته هست چرا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از كجات در مياري اين صحبت ها رو؟؟؟

    • user

      من کاملا با صحبت های آقای مهرجویی موافقم خطا های پزشکی باعث مرگ عزیزان خیلی ها شده عده ای شاید نه سواد درک این خطا ها رو داشتن و اصلا نفهمیدن چه اتفاقی افتاده و کسانی هم که فهمیدن دستشون بجایی بند نبوده و شاید اصلا توانایی پیگیری موضوع رو نداشتن و عده ای هم که پیگیری کردن با صد بزرگ و محکم پزشکی کشور روبرو شدن که همه چشم به خطاهای همکارانشون بستن و حق رو به پزشکان خطاکار دادن و نتیجه شده همین بی اعتمادی و نگاه منفی جمعی به کادر پزشکی ایران

    • vista

      نظام پزشکی حمایت حمایت


      یه دکترایرانی

    • محمد

      واقعا بی انصافی در نظرات عده ای موج میزنه٬ ندیده و ندانسته حرفایی میزنن که خیلی با واقعیت فاصله داره٬دلشون از جای دیگه ای پره میخوان سر یه عده ی دیگه خالی کنن.
      تو بیمارستانی که ما آموزش میبینیم یه بیمار افغانی دچار عارضه ی ریوی حاد به دنبال بیماری زمینه ایش شده بود ٬ تقریبا تمام اساتید بیمارستان به بالین مریض حاضر شدن و مشاوره ی لازمو دادن و خدارو شکر عارضه برطرف شد .
      اصلا کسی فهمید؟ ؟ جایی گفتن؟؟ تازه اون یه جوون افغانی بود که بعضیا شاید به اشتباه تصور کنن به این افراد خدمات مناسب ارائه نمیشه. کمی هم شده انصافو رعایت کنیم...

    • بدون نام

      اینا مثل خودرو سازان هستن کسی زورشون بش نمیرسه

    • بدون نام

      توهين بدون علت به پزشكان بايد پيگيرى شود و ايشان بايد عذرخواهى كنند تمام مشكلات جامعه پزشكى از تصميمات بدون كارشناسى وزير بهداشت است

    • بدون نام

      در ضمن سومين علت مرگ در امريكا خطاى پزشكى است پس احتمال ان وجود دارد

    • رضا

      زحمت نکشید ، لابی قدرتمند پزشکان توسط مردم قابل شکستن نیست.....پزشکان مصداق بارز زر و زور و تزویر شدند و رسالت خودشون رو به پول فروختند ....کمتر پزشک انسان دوست پیدامیشه ......البته ... همه غالب مردم ایران اخلاق رو فراموش کردن و پزشکها پرچمدار این فراموشیند....

    • بدون نام

      پزشكان سر و ته دزد و كلاه برار هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج