۳۵۵۸۸۱
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

صالحی: به خاطر مصلحت سکوت کرده‌ایم

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه آمریکا خیرخواه ما نیست، گفت: برخی‌ها تهمت ناروا می‌زنند، اما باید حقیقت را بگویند. به خاطر مصلحت و منافع مملکت نمی‌توانیم برخی از مسائل را بیان کنیم.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه آمریکا خیرخواه ما نیست، گفت: برخی‌ها تهمت ناروا می‌زنند، اما باید حقیقت را بگویند. به خاطر مصلحت و منافع مملکت نمی‌توانیم برخی از مسائل را بیان کنیم.
علی اکبر صالحی در کنگره ملی پرسش مهر ۱۶ که در سالن اجلاس در حال برگزاری است، گفت: انقلاب ما گفتن نه به پوچ‌گرایی و توجه انسان به فلسفه زندگی است.

وی افزود: انقلاب جمهوری اسلامی ایران، غبار را از دین زدود و دین را مجدد احیا کرد.

صالحی تصریح کرد: کشورهایی مانند آمریکا که مدعی قدرت بلامنازع هستند، دچار مشکل شده‌اند. این کشور از نظر علم، نظام، اقتصاد، تولید کالای فرهنگی قدرتمند است و خود را صاحب فلسفه سیاسی می‌داند، اما می‌خواهد قدرت خود را به جهان نشان دهد و بر جهان سلطه پیدا کند.

آمریکا در مورد ایران دچار جهل تحلیل است

وی افزود: ایران رقیب اقتصادی، علمی، نظامی آمریکا نیست، بلکه ما رقیب ریشه‌ای از باب اندیشه و سیاست هستیم و همین موضوع یک مشکل آفریده است. آمریکا نگران است، چرا که نمی‌تواند ایران را به خوبی بشناسد و دچار جهل تحلیل شده است و ناخودآگاه خود را در چالشی مقابل ایران قرار داده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تحریم‌ها از ابتدای ۳۷ سال پیش وجود داشت و در این ۷-۶ سال اخیر شدید شد، اما شرایط تحریم بدتر از شرایط جنگ نبود. ملت ما تسلیم نشد. دارایی‌های این ملت در زمان تحریم یک سوم شد. دلار از هزار تومان به ۳ هزار تومان رسید. مردم مشکلات را تحمل کردند و خم به ابرو نیاوردند.

وی بیان کرد: آمریکا خود به این نتیجه رسید که با ایران مذاکره کند و به جای تقابل از بستر تعامل با ایران برخورد کرد.

اینقدر ساده نیستیم که باور کنیم آمریکا خیرخواه ایران شده است

صالحی تاکید کرد: اینکه آمریکا خیرخواه ما شده است، این‌گونه نیست و ما هم آنقدر ساده نیستیم که باور کنیم این کشور خیرخواه ایران است.

وی بیان کرد: در این مذاکرات افرادی که حضور یافتند به زیبایی توانستند از حقوق ملی و حاکمیت حمایت کنند و جا دارد قدردان این عزیزان که در صدر آنان دکتر ظریف است، باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر ترویج امید در جامعه گفت: امید خود یک عنصر قدرت است. ناامیدی در قاموس اسلام نیست. کسانی که ناامید باشند، مسلمان نیستند.

وی افزود: به کسانی که تهمت‌های ناروا به توافقات هسته‌ای می‌زنند توصیه می‌کنم برای یک بار هم شده بخشی از حقیقت را بگویند. حیف که زبان و دهان ما بسته است، به خاطر مصلحت و منافع مملکت نمی‌توانیم برخی از مسائل را بگوییم. ان‌شاء‌الله زمان نشان می‌دهد که چه اتفاقی افتاده است.

صالحی ادامه داد: در سال، ۲۵ تن آب سنگین تولید می‌کنیم، در صورتی که ما در ۳۰ سال آینده ۸۰ تن آب سنگین نیاز داریم و فروش آب سنگین یک افتخار است؛ چرا که تولیدات زیادی داریم، اما هنگامی که می‌فروشیم اعتراض بعضی‌ها بالا می‌رود.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: پس از توافق هسته‌ای در برخی از امور سرعت گرفته‌ایم. اگر برجام نبود نمی‌توانستیم کاری کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علي علي اوغلو

      جناب اقاي صالحي باسلام اي كاش چند صد نفري مثل جنابعالي دكتر ظريف دكتر عراقچي وتعدادي از همطرازان شما درهردستگاهي داشتيم ومتقابلا چند صد هزارنفري كه برعكس وبرخلاف اهداف ومشي شماهارا درهيچ دستگاهي نداشتيم درمصاحبه راجع به تحريمها اشاره فرموديد در6-7 سال اخير چگونه شدت يافت تحريم دارائي هاي مارا به يكسوم تقليل داد دلار .1000تومني به 3000 تومن رسيد اما مردم مقاومت كردند اما همانطوركه به محدوديت بيان بخاطر مصلحت كشور اشاره كرديد اي كاش ميتوانستيد بفرمائيد همزمان با مقاومت مردم ستون پنجم دشمن همانا دولتمردان شركت سهامي غارت خنجرهاي خودرا ازپشت بر بدنهاي ملت فروكردند البته زير چتر امنيتي حاميان وتوجيه كنندگان اين باندهاي غارت وخواب يا خواب زدگي مسئولين رده بالا والله اعلم با چراغ سبز ويا مشاركت درساخت با انها اين پخت وپز صورت گزفته اصلا وابدا قابل باور نيست كه جنايتهاي باين گستردگي وبطور منظم وسازمان يافته دراين مدت مديد تا مرحله قطع رگ حيات ملت پيشروي كند ام

    • سراج

      سلام - آقاي دكتر صالحي چرا در لفافه سخن مي رانيد. مصلحتي بزرگتر از مردم شما جلوي روي خود داريد؟ چرا حرفها را ناتمام رها مي كنيد- يا اصلا مطرح نكنيد و يا حرف را شروع كرده تمام كنيد - چرا شبهه در ذهن ها ايجاد مي كنيد. اگر اسرار پشت پرده نظام است- چرا اصلا مطرح مي كنيد. يعني شما و خانواده تان محرميد و 80 ميليون نامحرمند!!
      يك سال از انضاي برجام گذشته، يكي از دستاوردها را نام ببريد كه به نفع ايران بوده! هر توافقي نيم پخته اي كه داره اجرا ميشه سودش به جيب آمريكا و اروپا ميره! آقاي دكتر مردم يه ذره مي فهم! فراموش نشه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج