adexo3
۳۵۷۳۳۴
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

این گل فروشی مال کارتن خواب ها است

صابر و محمود حالا به جای اینکه در خرابه‌ها چنباتمه زده باشند و دنبال مواد بگردند، با قامتی ایستاده پای گل‌هایی ایستاده‌اند که باور دارند زندگی‌شان را تغییر داده است. حالا به جای پایپ، سیخ و مواد، بیلچه و آبپاش برای رسیدگی به گلدان‌های «کمپین نهال مهر» در دست‌شان است.

روزنامه فرهیختگان: صابر که بعد از هشت سال مصرف مواد مخدر، با ۵۳ روز پاکی وارد این حرفه شده می‌خواهد با پرورش گل‌ها امید را در دل کارتن‌خواب‌ها زنده نگه دارد.

محمود بعد از ۲۳ سال مصرف حالا با ۶۰ روز پاکی بهترین باغبان گل‌ها شده و با وسواس خاصی از تک تک‌شان مراقبت می‌کند.

«کمپین نهال مهر» عنوان طرحی است که جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها راه‌اندازی کرده است؛ کمپینی که در آن تعداد زیادی گل و نهال با دستان زنان و مردان بهبود‌یافته پرورش پیدا می‌کند و به فروش می‌رسد.

چند هفته دیگر وقتی از میدان هفت‌ تیر تهران به سمت خیابان مفتح می‌روید، می‌توانید گل‌فروشی «کمپین نهال مهر» را ببینید؛ جایی که به دست معتادان بهبود‌یافته اداره می‌شود و می‌توانید برای مراسم‌هایتان از آنجا گل تهیه کنید و با خرید شما، مسیر بهبود زنان و مردان کارتن‌خواب کمی هموار می‌شود.

نگاه مردم را تغییر می‌دهیم

اکبر رجبی، مدیرعامل جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها که همه او را عمو اکبر صدا می‌کنند در مورد نهال مهر می‌گوید: «نهال مهر قرار است نگاه مردم را به کارتن‌خواب‌ها تغییر دهد؛ جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها با تهیه تعداد زیادی نهال سعی دارد مرکزی را به فروش گل اختصاص دهد.»

او می افزاید: «می‌خواهیم در آینده تصور مردم از کارتن‌خواب‌ها تغییر کند.»

رجبی با بیان اینکه نهال مهر در اصل یک کارآفرینی برای کارتن‌خواب‌های بهبود‌یافته است، می‌گوید: «افرادی که روزی کارتن‌خواب بوده‌اند برای اینکه به جامعه وصل شوند باید کاری داشته باشند، اما اینکه چرا بین تمام شغل‌ها گل‌فروشی را انتخاب کرده‌ایم باید بگویم این شغل می‌تواند روحیه این بچه‌ها را بالا ببرد و باعث شود آنها دوباره به جامعه بازگردند.»

او می‌افزاید: «‌گل مراقبت می‌خواهد، رشد می‌کند و این حس را می‌دهد که با مراقبت و توجه حیاتش را تضمین کرده‌ایم. شاید اگر روزی به تک تک کارتن‌خواب‌ها توجه می‌شد زندگی آنها هم به خطر نمی‌افتد و آنها هم رشد می‌کردند.» به گفته رجبی، مراقبت کردن از گل می‌تواند نقش مهمی در روند درمان کارتن‌خواب‌های بهبود‌یافته داشته باشد؛ زیرا گل به آنها روحیه می‌دهد و کمک می‌کند خودشان را باور کنند.

عمو اکبر ادامه می‌دهد: «اتفاق جدیدی که این بار افتاده، این است که از صفر تا صد این نهال توسط زنان و مردان بهبودیافته درست می‌شود؛ یعنی از گلدان‌های سفالی گرفته تا هرآنچه یک نهال نیاز داشته باشد، خودشان درست می‌کنم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لیلا

      چقدر عاالی. عالی . من حتما می رم سر می زنم

    • بدون نام

      منم حتمامیرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج